2021-01-18, 01:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
ahahhahahahaha var det inte demokraterna som tjafsade flera månader om valfusk när Donald Trump vann och ryssland och fan vad det nu var.

Och jo. George floyd protesterna får denna protest att se ut som en liten skitsak i jämförelse. Hela städer brann och minst 19 personer dog bland annat
Ja demokraterna tjafsade när Trump vann med all rätt för Ryssland var med största sannolikhet inblandade. Men 2016 var det ingen stormning av Capitol Hill av en galen mobb.
Men ryssarna är kända för att vara väldigt skickliga på att sopa igen spåren efter sig... tyvärr.
Varför ville Trump bygga ett Trump Tower i Moskva av alla ställen?

Trump vann inte valet med flest röster för det gjorde Clinton med nästan 3 miljoner fler röster men idiotsystemet med elektorer gav Trump vinsten.
Antal röster Trump 62 984 825, 46,1%, Clinton 65 853 516, 48,2%.

Hoppas dom öppnar upp utredningen om Trumps valfusk 2016 igen om han blir fälld i riksrätten och även blir förhindrad att någonsin mer delta i politiken.
Blir han fälld kommer flera att våga börja prata när dom inte behöver vara rädda för dåren.
Det har redan börjat... Trumps före detta advokat pratar nu och för två år sedan förutsåg han att det inte skulle bli en fredlig överlämning om Trump förlorade valet 2020. Han fick tyvärr rätt.

Cohen: Trumps liv håller på att falla isär
PUBLICERAD: TOR 14 JAN 2021
WASHINGTON DC. Riksrätten kommer att göra slut på Trump en gång för alla. Det säger presidentens tidigare advokat Michael Cohen till Aftonbladet efter det historiska åtalet.

– Hans liv håller på att falla isär och han kommer tvingas möta den existentiella skräcken av att vara en förlorare, bankrutt, ensam och utan makt, säger han om ex-chefen.

För två år sedan vittnade Michel Cohen mot Donald Trump i samband med Rysslandsutredningen, och avslutade med ett par illavarslande ord mot kamerorna:
– Jag är rädd att om han förlorar valet 2020, kommer det aldrig bli en fredlig maktöverlämning. Det är därför jag träder fram här i dag.

Själv tycker han att den senaste veckan är ett bevis på att han fått rätt.

För fyra år sedan lät det annorlunda. Då sa Cohen, som vid den tidpunkten var personlig advokat och fixare för Trump, att han var beredd att ”ta en kula” för presidenten.

Men i dag är Cohen garanterat högt upp på Trumps svarta lista – särskilt efter att han vittnade under rysslandsutredningen och beskrev presidenten som bedragare, skurk och maffiaboss.

– Jag har jämfört min tid med Donald Trump som att jag var en del av en sekt. Det fick mig att göra saker som stred mot min natur, och jag betalade ett mycket högt pris för det. Men att hamna i fängelse öppnade mina ögon för den djupa ondska som Trump orsakar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgMmK5/cohen-trumps-liv-haller-pa-att-falla-isar

BLM protesterna... vad hade dom med valet och upploppet nu att göra som vi diskuterar här?
BLM protesterade mot polisbrutalitet och rasism och Trump gjorde ingenting.
Citera
2021-01-18, 02:10
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja demokraterna tjafsade när Trump vann med all rätt för Ryssland var med största sannolikhet inblandade. Men 2016 var det ingen stormning av Capitol Hill av en galen mobb.
Men ryssarna är kända för att vara väldigt skickliga på att sopa igen spåren efter sig... tyvärr.

Trump vann inte valet med flest röster för det gjorde Clinton med nästan 3 miljoner fler röster men idiotsystemet med elektorer gav Trump vinsten.

Hoppas dom öppnar upp utredningen om Trumps valfusk 2016 igen om han blir fälld i riksrätten och även blir förhindrad att någonsin mer delta i politiken.
Blir han fälld kommer flera att våga börja prata när dom inte behöver vara rädda för dåren.
Det har redan börjat... Trumps före detta advokat pratar nu och för två år sedan förutsåg han att det inte skulle bli en fredlig överlämning om Trump förlorade valet 2020. Han fick tyvärr rätt.

WASHINGTON DC. Riksrätten kommer att göra slut på Trump en gång för alla. Det säger presidentens tidigare advokat Michael Cohen till Aftonbladet efter det historiska åtalet.

– Hans liv håller på att falla isär och han kommer tvingas möta den existentiella skräcken av att vara en förlorare, bankrutt, ensam och utan makt, säger han om ex-chefen.

För två år sedan vittnade Michel Cohen mot Donald Trump i samband med Rysslandsutredningen, och avslutade med ett par illavarslande ord mot kamerorna:
– Jag är rädd att om han förlorar valet 2020, kommer det aldrig bli en fredlig maktöverlämning. Det är därför jag träder fram här i dag.

För fyra år sedan lät det annorlunda. Då sa Cohen, som vid den tidpunkten var personlig advokat och fixare för Trump, att han var beredd att ”ta en kula” för presidenten.

Men i dag är Cohen garanterat högt upp på Trumps svarta lista – särskilt efter att han vittnade under rysslandsutredningen och beskrev presidenten som bedragare, skurk och maffiaboss.

– Jag har jämfört min tid med Donald Trump som att jag var en del av en sekt. Det fick mig att göra saker som stred mot min natur, och jag betalade ett mycket högt pris för det. Men att hamna i fängelse öppnade mina ögon för den djupa ondska som Trump orsakar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgMmK5/cohen-trumps-liv-haller-pa-att-falla-isar

BLM protesterna... vad hade dom med valet och upploppet nu att göra som vi diskuterar här?
Varför var trump högst sannolikt inblandad? för att han byggde ett trump tower i Ryssland? För att han är vän med Ryssland? Är det inte bättre att två militära stormakter är sams?
Eller var det för att du läst det i den vänstervinklade skitblaskan aftonbladet.

Så ditt "bevis" för att trump är evil är hans advokat? Som dessutom verkar ändra sig lite när han känner för det. När det går bra för trump är han med, går det dåligt är han inte med verkar det som.

Och det finns mycket att säga om BLM protesterna men protesterade mot rasism gjorde dom inte... Enda dom gjorde var att skapa mer rasism. Gå och bränna ner folks hus, företag och annat är att protestera mot rasism? Gå och slå ner vita i mobb är att protestera mot rasism?

Fler vita blir skjutna av polisen i usa än vad svarta blir. Däremot så är black on white violence mycket högre och i vissa fall 200 gånger högre än vice versa. Är inte det rasism?
Citera
2021-01-18, 02:56
Medlem
Citat:
Hur sjuka i huvudet många var som var inne i Capitol Hill bevisas av att dom till och med kletade ut sin egen avföring på väggarna och klampade runt i det på golven. Bruna fotspår
BROWN 'FOOTPRINTS' Trump supporters ‘smeared Capitol building with their own POO during violent breach,’ sources say
https://www.the-sun.com/news/2105149/trump-supporters-smeared-poo-capitol-building/

Är MAGA stolta över det nu?
Det är en fängelsegrej det där med att smeta urin och avföring omkring så där. Det kallas "gassing". Och det är nog det enda stället i USA där det förekommer allmänt. Utom på de lugnare avdelningarna förstås, som där det mest hålls äldre interner.
Så det är antagligen några notoriska (unga) kåkfarare som varit framme. Förmodligen rattfyllon, DUIs, för det är det vanligaste brottet som de åker in på kåken för, rattfylla alltså. Inte för att de kastar bajs omkring sig.
Eller så pissar de ner sig avsiktligt för att slippa handräckningsjobben, tex i köket. Och få en fri extra dusch och fräscha rena fångkläder förstås. Man vill ju inte ha en pissluktande fånge inne i köket.
Ett annat sätt är att vara sängvätare avsiktligt, detta för att bli förflyttad till en annan avdelning/sal.
Finn utförligt beskrivet i film i tex serien "Världens värsta fängelser".
Citat:
Nu krävde delstaterna som gick med i federationen USA en viss utslagsvikt som inte berodde på delstatens antal invånare. På så vis så fick även de glest befolkade delstaterna en representation i valet.
Det finns nog samma mekanism i EU-parlamentet.
Tex Danmark är ett litet land men har ändå representation i EU-parlamentet.
Spanien, Frankrike, Tyskland, Italien och Grekland utgör ju tillsammans huvuddelen av antalet väljare i EU.
Att omarbeta elektorssystemet kommer nog att bli mycket svårt.
Och kräver att alla delstater är med på det hela.
De får i så fall utöka antalet elektorer, på något annat sätt verkar det inte att lösa sig, precis.
Citat:
Äh, kom med hårda fakta om röstetalet istället för att bara kasta ut lösa påståenden.
Jag tycker man kan skylla mycket på valrapporteringen i USAs nationella TV-kanaler, alldeles för mycket snack om trender, tomt hjärndött prat mm. Alldeles för överarbetade valvakor tycker jag...
-- Varför inte ? Många superrika bygger ju något där, Moskva är ju en hotspot av lyx och flärd numera.
Borta är vodkafyllona som hängde lite överallt förr.
Det är bara vänsteridioter som Göran Greider som snackar sig varm för kommunismen och
aldrig har varit där, typ....
Nu är ju inte Ryssland kommunistiskt längre men det finns nog gott om (svenska) kommunistidoter som tror att kommunismen segrade och att den finns kvar någonstans därborta.
Till och med tex Vietnam har ju blivit kapitalistiskt. I och för sig också en enpartistat som Kina är.
Citat:
ahahhahahahaha var det inte demokraterna som tjafsade flera månader om valfusk när Donald Trump vann och ryssland och fan vad det nu var.

Och jo. George floyd protesterna får denna protest att se ut som en liten skitsak i jämförelse. Hela städer brann och minst 19 personer dog bland annat
Var det inte 42 personer döda i BLM-massakrerna öh det sk ju vara -demonstrationerna ?
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-01-18 kl. 03:41.
Citera
2021-01-18, 02:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Varför var trump högst sannolikt inblandad? för att han byggde ett trump tower i Ryssland? För att han är vän med Ryssland? Är det inte bättre att två militära stormakter är sams?
Eller var det för att du läst det i den vänstervinklade skitblaskan aftonbladet.

Så ditt "bevis" för att trump är evil är hans advokat? Som dessutom verkar ändra sig lite när han känner för det. När det går bra för trump är han med, går det dåligt är han inte med verkar det som.

Och det finns mycket att säga om BLM protesterna men protesterade mot rasism gjorde dom inte... Enda dom gjorde var att skapa mer rasism. Gå och bränna ner folks hus, företag och annat är att protestera mot rasism? Gå och slå ner vita i mobb är att protestera mot rasism?

Fler vita blir skjutna av polisen i usa än vad svarta blir. Däremot så är black on white violence mycket högre och i vissa fall 200 gånger högre än vice versa. Är inte det rasism?
Att föra en diskussion med någon som inte ens vet om att det inte byggdes ett Trump Tower i Moskva känns väldigt meningslöst.
Och som dessutom inte verkar ha en aning om vem Cohen är eller vad han gjorde för Trump känns ännu meningslösare. Trumps personliga advokat från från 2006 till 2018.

Cohen blev dessutom blev dömd till 3 års fängelse för att han ljög i rätten för att skydda Trump och han ändrar sig inte när det gäller Trump.

Trump beundrar Rysslands president Vladimir Putin för vad han anser vara hans enorma rikedom och för hans förmåga att "ta över en hel nation och driva den som om det var hans personliga företag."

Vill du diskutera BLM och rasism så finns trådar för det. Här är det offtopic.
Citera
2021-01-18, 03:01
Medlem
Citat:

https://www.ut.se/debatt/myt-att-polisen-i-usa-hatar-fargade-manniskor-85fd7768/

Msm och politiker uppviglade till det våldet genom att mörka sån statistik och uppmuntra till storskaliga demonstrationer (vilka man visste skulle bli våldsamma). Man mörkade även filmen från gripandet av G Floyd eftersom ingen rasism finnes där.
Citera
2021-01-18, 03:10
Medlem
Kafka_Gods avatar
Luke Mogelson från The New Yorker hängde med ett par Trump-supportrar på utflykt.

https://www.newyorker.com/video/watch/a-reporters-footage-from-inside-the-capitol-siege
Citera
2021-01-18, 03:40
Medlem
Citat:
Fast jag tycker ändå att rätt ska vara rätt. Och det fanns en del som skrev att journalister och pressfotgrafer inte vågade sig dit där BLM-aktivisterna samlats pga för stor risk att själva bli bli allvarligt skadade eller dödade faktiskt.
Citera
2021-01-18, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Luke Mogelson från The New Yorker hängde med ett par Trump-supportrar på utflykt.

https://www.newyorker.com/video/watch/a-reporters-footage-from-inside-the-capitol-siege

Där ser man hur riggat allting är. Polisen visar dem vägen inne i byggnaden.

Ringde precis och tipsade FBI om detta. De sa att minst en polis är gripen och flera stycken avstängda.

Upp till 15 poliser är misstänkta för inblandning av detta.
Citera
2021-01-18, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Där ser man hur riggat allting är. Polisen visar dem vägen inne i byggnaden.

Ringde precis och tipsade FBI om detta. De sa att minst en polis är gripen och flera stycken avstängda.

Upp till 15 poliser är misstänkta för inblandning av detta.

Intressant att veta. Var de upplysningarna så tillförlitliga att ledamöterna var i fara då ?
Alltså en viktig fråga.
Ledamöterna var naturlgtvis rädda, det sa de ju själva.
Det kan ju också vara så att poliserna avsiktligt ljög och förvillade mobben att mobben därför letade på fel ställen.
Det påstås att de skanderade "Häng Pence", men var det någon i mobben som hade rep med sig med en färdigknuten snara?
Jag har inte sett någon sådan bild där.
Annars om de inte hade med sig ett rep hur skulle de hänga Pence då?
Verkar ju annars vara ett tomt hot, tja jag vet inte....
Citera
2021-01-18, 03:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Intressant att veta. Var de upplysningarna så tillförlitliga att ledamöterna var i fara då ?
Alltså en viktig fråga.
Det kan ju också vara så att poliserna avsiktligt ljög och förvillade mobben att mobben därför letade på fel ställen.
Det påstås att de skanderade "Häng Pence", men var det någon i mobben som hade rep med sig med en färdigknuten snara?

Det hade ju rest upp en galge utanför byggnaden sen hur funktions duglig den var låter jag vara osagt... men det finns bild på den.

https://cdn.abcotvs.com/dip/images/9535797_hypatia-h_5d45734df031ab8b7e9bac9565f492e6-h_46610fb14df722934570dfc0b656febc.jpg
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-18 kl. 03:58.
Citera
2021-01-18, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Alltså en viktig fråga.

Deras tjänsterum var hemliga, det fanns inte ens namn på dörren. Ändå så visste gänget vägen till Nancy Pelosis och andra Senatorers rum. FBI nämnde att ett gäng fick en rundtur innan den 6:e januari.

Det här är rätt roligt. Presidentkandidaten med flest röster någonsin är rädd att vakterna ska skjuta honom.

https://twitter.com/Breaking911/status/1351002246037778435

Citat:
BREAKING: Defense officials fear possible inside attack at Biden inauguration, will have National Guard troops vetted - AP
Citera
2021-01-18, 07:06
Medlem
Det kommer en massa militära fraktflygplanplan från andra delar av landet som landar på Andrews Air Force Base. Jag såg också en del Boeing C-17 Globemaster samt en Lockheed C-5 Galaxy från Frankfurt.

Det börjar bli lite väl absurt nu, kolla själv i nedanstående länk. Klicka på U i övre högra hörnet för enbart militära plan.

https://globe.adsbexchange.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in