2021-01-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Vad är siffran nu, 30.000 soldater, attackhelikoptrar, ett par F-16 och drönare inkl. bepansrade fordon.

Historiens populäraste President behöver 30.000 soldater för att säkra sin insvurning

Eller? 3 dagar kvar

Trumpterroristerna är katastrofalt våldsamma. Det är skamligt att det ska behövas. Vad är det för fel på dessa terrorister? Har de inget vettigt att syssla med?
Citera
2021-01-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nej, det är inte argumentationsfel att jämföra en nyare händelse med en äldre, det sker hela tiden. Du gör det också. När en ny händelse inträffar är det i grund och botten enda sättet att bedöma vad som hänt. Hela din tillvaro och upplevelse av nuet bygger på vad du tidigare erfarit och lärt dig.

Hänvisningar till "Whataboutism" är däremot ett argumentationsfel.

Eller så blandar du ihop med när man börjar prata om något helt annat och orelaterat. Är BLM-terrorn verkligen helt orelaterad?

Om du på allvar betraktar BLM-terrorn som ett orelaterat ämne när det gäller Trump, Biden presidentmakten, demokratin, Demokraternas och Republikanernas relation till våldsamma och extrema grupper och nutids-USA så är du mer än lovligt dum i huvudet.
Det blir whataboutism när man använder det hela för att förminska och släta över kritik samt försöka flytta fokus från huvudämnet, vilket är fallet här. Det är ungefär så här som så små barn argumenterar och det nyttjades även flitigt av Sovjet vid den tid det begav sig. Dylik argumentation känns därför ungefär lika fräsch som en hundbajspåse i solskenet.
Citera
2021-01-17, 23:22
Medlem
Flickpojkens avatar
Segrarna skriver historien om Trump skulle göra stadskupp (vilket inte kommer hända). Så skulle monument upprättas för att mäniskor skulle påminnas om den 5 Januari (?). Dagen då republikanerna befriade nationer från förtykande marxister.

Lyckas man inte fälla trump. Så kommer han kandidera till nästa val också. Under tiden kan han åka lad och rike runt och bygga ett media imperium. Jag tror snarast att de fördel för honom och republikanerna nu när dementa Biden får sitta ett tag.

Om 4 år kan han återuppta sitt projket och ha ännu mer stöd. Missnöjet lär öka i breda folklager. De därför man är så mån om att ställa honom inför riksrätt och få honom dömd.

Undrar förresten om ni är så dumma i huvudet att ni köper den bild av Trump suportrar som svt vissar upp? Jag har aldrig träffat en vättig American som inte rötar på Republikanerna.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-01-17 kl. 23:29.
Citera
2021-01-17, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag vet inte om det här är sant, men Team Biden vill veta hur soldaterna i nationalgardet har röstat. De är rädda att någon Trump sympatisör ska blåsa skallen av Joe Biden. Jag har kollat på massor av bilder det senaste dygnet och nationalgardet bevakar området utan magasin i vapnet. Magasinfickorna på framsidan verkar tomma.

https://mediad.publicbroadcasting.net/p/shared/npr/styles/x_large/nprshared/202101/957658131.jpg

https://bostonglobe-prod.cdn.arcpublishing.com/resizer/ZHmScVlVQSQNkS9r1DKRkziMLro=/1440x0/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/bostonglobe/WQOW5FGZTREMERIMWSW3LF4CAA.jpg

https://media.wusa9.com/assets/WUSA/images/dab5b499-b4cb-4cc0-aec9-a56b76e3e920/dab5b499-b4cb-4cc0-aec9-a56b76e3e920_1140x641.jpg

Enligt miltärens uniform conduct code så får ingen officerare ställa den frågan till en underordnad.
Ledsen men det stämmer inte
Citera
2021-01-17, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nej, det är inte argumentationsfel att jämföra en nyare händelse med en äldre, det sker hela tiden. Du gör det också. När en ny händelse inträffar är det i grund och botten enda sättet att bedöma vad som hänt. Hela din tillvaro och upplevelse av nuet bygger på vad du tidigare erfarit och lärt dig.

Hänvisningar till "Whataboutism" är däremot ett argumentationsfel.

Eller så blandar du ihop med när man börjar prata om något helt annat och orelaterat. Är BLM-terrorn verkligen helt orelaterad?

Om du på allvar betraktar BLM-terrorn som ett orelaterat ämne när det gäller Trump, Biden presidentmakten, demokratin, Demokraternas och Republikanernas relation till våldsamma och extrema grupper och nutids-USA så är du mer än lovligt dum i huvudet.

Gör gärna historiska jämförelser med BLM om du så önskar.
Allt är tillåtet så länge du faktiskt besvarar frågan.
Men när ditt enda argument blir ett whatboutism,då gör du ett medvetet försök att flytta fokus till en diskussion som känns lite mer bekväm.
Citera
2021-01-17, 23:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Enligt miltärens uniform conduct code så får ingen officerare ställa den frågan till en underordnad.

Och bara för det så tror du inte det händer? Enligt lagen får inte en arbetsgivare fråga dig om du planerar att skaffa barn och neka dig anställning heller men vet du vad det händer endå...
Citera
2021-01-17, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Och bara för det så tror du inte det händer? Enligt lagen får inte en arbetsgivare fråga dig om du planerar att skaffa barn och neka dig anställning heller men vet du vad det händer endå...

Förstår inte frågan?

Frågar du om jag tror att Pentagon frågar samtliga i nationalgardet om deras partisympatier?
nej

Finns det enstaka officerare som frågar sina underordnade om deras partisympatier?
ja absolut.

Btw.
Jag har som regel att inte debattera någon under 25 års ålder.
Citera
2021-01-17, 23:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Förstår inte frågan?

Frågar du om jag tror att Pentagon frågar samtliga i nationalgardet om deras partisympatier?
nej

Finns det enstaka officerare som frågar sina underordnade om deras partisympatier?
ja absolut.

Btw.
Jag har som regel att inte debattera någon under 25 års ålder.

Lär dig debattera då din jävla luffare... du hänvisar till nån lag som om det skulle vara något skydd mot att sådana saker förekommer...
Citera
2021-01-18, 00:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Capitol riots: FBI releases new photos of suspects involved in mob riot at U.S. Capitol
https://wjla.com/news/local/fbi-releases-additional-of-photos-of-suspect-involved-in-capitol-riot

Dom ser mer vilda ut än tama på bilderna
Jag kom hem för en stund sedan och slog på teven och kollade på CNN.
Nya videos kom nu som jag inte har sett tidigare och jag kan inte låta bli att undra vilket sinnessjukhus många av dom har blivit utsläppta från

Dom både ser ut som byfånar och uppträder som såna. IQ fiskmås är för högt för många där.

Inget av detta hade hänt om narcissisten/psykopaten Trump inte hade eldat upp folk om röstfusk sedan långt innan valet, i somras, av rädsla för att förlora valet.
Sen när det är klart att Trump har förlorat valet så kan han inte erkänna att han har förlorat.
Hans eftermäle blir... Den värsta presidenten någonsin!!!

Egentligen borde Trump bli dömd till att betala alla kostnader han har orsakat med sitt agerande.
Då skulle han verkligen bli bankrutt och få enorma skulder.

Hur sjuka i huvudet många var som var inne i Capitol Hill bevisas av att dom till och med kletade ut sin egen avföring på väggarna och klampade runt i det på golven. Bruna fotspår
BROWN 'FOOTPRINTS' Trump supporters ‘smeared Capitol building with their own POO during violent breach,’ sources say
https://www.the-sun.com/news/2105149/trump-supporters-smeared-poo-capitol-building/

Är MAGA stolta över det nu?
Citera
2021-01-18, 01:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Vad är siffran nu, 30.000 soldater, attackhelikoptrar, ett par F-16 och drönare inkl. bepansrade fordon.

Historiens populäraste President behöver 30.000 soldater för att säkra sin insvurning

Eller? 3 dagar kvar
Det kan du tacka den president för som kommer att gå till historien som den sämsta någonsin.
Biden är inte den som har ljugit i månader om röstfusk och hetsat dårarna
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trumpterroristerna är katastrofalt våldsamma. Det är skamligt att det ska behövas. Vad är det för fel på dessa terrorister? Har de inget vettigt att syssla med?
Nej dom flesta är troligen arbetslösa losers som inget annat har att göra.

Det är ju nästan så man hoppas på att en del av dom försöker sig på en stormning.
Soldaterna har ordern "skjut för att döda" och så är dom av med lite losers

Dom som inte dör under stormningen hoppas jag har blivit smittade av corona för ingen i MAGA bar ansiktsmask och i den trängseln vid Trumps tal och upploppet lär många ha blivit smittade.
Sen kommer dom att kräva vård i det som Biden bygger upp när han tillträder...
Dom borde egentligen vägras vård. Jävla dårar
Citera
2021-01-18, 01:20
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det kan du tacka den president för som kommer att gå till historien som den sämsta någonsin.
Biden är inte den som har ljugit i månader om röstfusk och hetsat dårarna

ahahhahahahaha var det inte demokraterna som tjafsade flera månader om valfusk när Donald Trump vann och ryssland och fan vad det nu var.

Och jo. George floyd protesterna får denna protest att se ut som en liten skitsak i jämförelse. Hela städer brann och minst 19 personer dog bland annat
Citera
2021-01-18, 01:51
Medlem
Citat:

Skrev jag att militären frågade detta? Nej det gjorde jag inte.

Bidens team frågade militären om detta, militären svarade att de inte kunde ge ut den informationen.

Lär dig läsa vad andra skribenter skriver i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in