2021-01-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Skickar dom till Sverige ?

Ja!
Citera
2021-01-15, 18:55
Medlem
Jofs avatar
Nu har jag tröttnat på Melantonin. Som jag skrivit och andra med, så vaknar jag efter två tre timmar. Klarvaken. Måste ta ny dos. Dessutom ofta obehagliga drömmar.
Sover utan något. Eller med en halv! Zoplikon (Mogadon) benzo m.a.o.. Dvs 2,5 mg.
En klassiker.
Citera
2021-01-15, 21:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu har jag tröttnat på Melantonin. Som jag skrivit och andra med, så vaknar jag efter två tre timmar. Klarvaken. Måste ta ny dos. Dessutom ofta obehagliga drömmar.
Låter som du kanske tar för mycket, hur mycket tar du?
Citera
2021-01-15, 21:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låter som du kanske tar för mycket, hur mycket tar du?
Nej. Vi har diskuterat det här. Jag tar mycket lite. Du svarar bättre än jag på det här medlet.
Citera
2021-01-15, 23:06
Medlem
Citat:
Nej. Vi har diskuterat det här. Jag tar mycket lite. Du svarar bättre än jag på det här medlet.

Vad är mycket lite? Melatonin tas i doser på 0,1-0,3 mg. Allt annat är åt helvete fel.
Citera
2021-01-15, 23:58
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Vad är mycket lite? Melatonin tas i doser på 0,1-0,3 mg. Allt annat är åt helvete fel.
Jag vet. Jag har testat olika doser. Men som du säger, man ska alltid testa minsta möjliga dos. Det har diskuterats tidigare i tråden.
Citera
2021-01-16, 00:19
Medlem
Citat:
Jag vet. Jag har testat olika doser. Men som du säger, man ska alltid testa minsta möjliga dos. Det har diskuterats tidigare i tråden.

Då är det bara att inse att det inte fungerar på dig. Finns sjukt mycket annat att göra för sömnen än melatonin. Melatonin är alldeles för upphypat och det är främst äldre, blinda och personer med hjärnskador och autism som kan ha dålig produktion.
Citera
2021-01-17, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Ja!

Gött
Citera
2021-01-17, 21:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Om det bara är snabbverkande du använt så kanske långtidsverkande typ circadin passar dig bättre.
Citera
2021-01-18, 03:11
Medlem
Har priset sänkts? Är uppe i 50% pga hur mycket de kostar och fick betala lite över sextio kronor.
Citera
2021-01-18, 04:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Har priset sänkts? Är uppe i 50% pga hur mycket de kostar och fick betala lite över sextio kronor.
Melatonin agb har gått ned i pris rätt rejält ja ~133kr för en burk nu så med 50% rabatt inom högkostnadsskyddet blir det lite drygt 60kr.

https://www.apoteket.se/produkt/melatonin-agb-tablett-4-mg-100-tabletter-burk-253499/
Citera
2021-02-04, 09:49
Medlem
Jag fick 5mg utskriven av vårdcentralen.
Jag har tagit det ett par veckor, insomnandet fungerar klockrent.
Men jag har aldrig drömt så mycket sjuka drömmar som nu, lite läskigt skumma t.om...
Dessutom vaknar jag 1-2 gånger varje natt, klarvaken MEN lyckas somna om på mindre än 5 minuter.

Jag har läst i tråden att läkarna skriver ut för hög dos, så jag tänker att jag ska sänka den .
Från början skulle jag ta 2.5mg, men efter ha läst i tråden har jag förstått att även det är en överdosering.

Min fråga är om det spelar någon roll hur mycket man tar ifall man antingen sväljer tabletten eller om man krossar den i munnen och låter tandköttet ta upp smulorna. Tar jag t.ex. 1mg och sväljer, ska jag även ta 1mg och krossa den i munnen? Jag tänker att man kanske ska ta mindre mängd om man krossar den i munnen?

Är det någon likt jag som drömmer massa skumt vid en (eventuell) överdosering eller vaknar upp? Innan jag började ta dessa tabletter så vaknade jag aldrig under natten, det var insomnandet som var problemet. Nu har det blivit tvärtom istället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in