Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag tolkar det som uppgiftslämnaren åker hem eller liknande. Att det är det som döljer sig bakom maskningen. Meningen innan sägerju att han åker.
Börge var taxichaufför och hade precis fått en körning. Tidigare uppgifter om honom går att hitta via trådens sökfunktion.
"Jo, jag tror att det var Christer Pettersson som mördade Palme trots att jag natten när Palme mördades hade en körning (taxi) från korsningen Tunnelgatan/Holländargatan ungefär tio minuter innan Palme blev skjuten.Jag såg dom två VAN-bilar som man pratat om och jag såg även en person med kommunikationsradio utanför en av VAN-bilarna, men jag tror att det var en tillfällighet eftersom personerna rörde sig ganska ohämmat hela tiden och inte på något sätt försökte dölja något."
http://www.magasinetparagraf.se/inte...-mordade-palme
Är det någon som vet vad han syftar på med "två van-bilar"? Det är väl inte polispiketerna?!''
''Eftersom Hellström förhördes under undersökningen Säpo 1986 finns det en möjlighet att denna observation är gallrad som en av tre iakttagelser av egen personal. För det talar det obekymrade uppträdande Hellström anger (spännande att det är författaren!).
Sedan är det som du säger mycket intressant att han uppger två skillnader i intervjun 2013 jämfört med uppgifterna i Säpo 1987. Tidpunkten närmare mordet och två vans.
Jag föreställer mig att det är lättare att minnas fel kring tidpunkten. Två vans är nog svårare att frammana felaktigt.
Här får vi avvakta de minst sagt spännande protokollen från 860405 och 860423.''