2021-01-15, 10:55
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Så har vissa anfäktat åsikten att om våldet och rasismen mot svenskar skulle drabba dem själva, då skulle de radikaliseras och vakna till insikt. Men det var ju en naiv tanke. Viktigare än sina egna barn tycks vara överlägsenheten mot det svenska proletariatet som de har under sig. Medelklassen protesterar inte, de demonstrerar inte. De anpassar sig. De skjutsar sina barn till sina fritidsaktiviteter, de hämtar efter skola och så vidare.
Det här är personer som ser varje kritik mot mångkulturen som ett erkännande att man är en förlorare som inte har råd att köpa sig fri från den. En lågutbildad lantis.

Så att de inte protesterar när deras barn blir drabbade är inte så konstigt. Det skulle ju vara ett erkännande att de är dåliga föräldrar som inte orkat placera barnen i ett vitt reservat.
Citera
2021-01-16, 10:13
Medlem
Citat:
Hört talas om White Flight ? Om inte, så kan du läsa här. Det verkar ju vara det vanligaste samtalsämnet nu för tiden : vart kan man flytta för att undvika blattarna? Medelklass enligt Wikipedia : Medelklass är en vagt och ibland skiftande definierad socioekonomisk socialgrupp, som utgör ett mellanskikt i samhället.

Alltså nuförtiden ofta vanliga knegare. Och som de flesta knegare nu har en väldigt stor aversion mot det nya skjut och sprängsamhället.

Det du skriver nu har ingenting att göra med det du skrev sist. Om man håller på med en desperat flyttkarusell, vilket du påstår, så har man som "medelklass" också en uppenbar aversion.

Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Det här är personer som ser varje kritik mot mångkulturen som ett erkännande att man är en förlorare som inte har råd att köpa sig fri från den. En lågutbildad lantis.

Så att de inte protesterar när deras barn blir drabbade är inte så konstigt. Det skulle ju vara ett erkännande att de är dåliga föräldrar som inte orkat placera barnen i ett vitt reservat.

Detta stämmer inte. Det är helt fel. Det är inte många som tänker på det viset. Varifrån får du detta? Är det det här med "virtue signaling"? Det "memet" är ett gift eftersom det inte beskriver verkligheten.

Att de inte protestererar? För det första så var det en del föräldrar som protesterade när det var "integraion" på gång i Göteborg för ett tag sen. Och när du skriver att de inte prosterar så implicerar du att de som inte är "medelklass" protesterar. Exempel på det tack?

Allt ni skriver är fullkomligt felaktigt och jag undrar... har Swebb-TV en del av skulden till det?
Citera
2021-01-16, 10:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det du skriver nu har ingenting att göra med det du skrev sist. Om man håller på med en desperat flyttkarusell, vilket du påstår, så har man som "medelklass" också en uppenbar aversion.

En uppenbar aversion mot vad (det du skriver är lite otydligt)?
Citera
2021-01-16, 16:27
Medlem
M Nordströms avatar
Vad gäller Swebbtv:s nya plattform så upplever jag i alla fall att streamingen inte funkar bra nu. Det började för några dagar sen. När man kollar på deras videor så hänger inte streamingen med efter ett tag utan videon blir hängande. Är det någon annan har som har samma erfarenheter av detta problem?
Senast redigerad av M Nordström 2021-01-16 kl. 16:33.
Citera
2021-01-16, 17:06
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Vad gäller Swebbtv:s nya plattform så upplever jag i alla fall att streamingen inte funkar bra nu. Det började för några dagar sen. När man kollar på deras videor så hänger inte streamingen med efter ett tag utan videon blir hängande. Är det någon annan har som har samma erfarenheter av detta problem?
Jag upplever samma sak. Jag har sett flera avsnitt idag och det laggar lite här och var.
Citera
2021-01-16, 17:13
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Jag upplever samma sak. Jag har sett flera avsnitt idag och det laggar lite här och var.

Kanske är det en möjlig DDOS attack mot Swebbtv?
Citera
2021-01-16, 17:26
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Kanske är det en möjlig DDOS attack mot Swebbtv?

eller så beror det på att de inte betalar för större bandbredd.
Citera
2021-01-16, 17:37
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
eller så beror det på att de inte betalar för större bandbredd.

Så kan det också vara.
Citera
2021-01-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
En uppenbar aversion mot vad (det du skriver är lite otydligt)?

När jag skrev inlägget så var det som ett svar på två inlägg. Ett av dessa skrev Zned. En del av det är citerat här. Direkt länk till inlägget följer efter citatet.
Citat:
Alltså nuförtiden ofta vanliga knegare. Och som de flesta knegare nu har en väldigt stor aversion mot det nya skjut och sprängsamhället.
(FB) SWEBBTV med Mikael Willgert - Politiktråden

I inlägget har jag fetmarkerat ordet aversion. Som du ser handlar det om aversion "mot det nya skjut och sprängsamhället". Eftersom Zned använde ordet aversion gjorde jag det också, dock utan att specifiera att det handlar om aversion "mot det nya skjut och sprängsamhället".

Jag förstår det att blev rörigt och svårt men jag hoppas innerligt att mitt försök till förklaring är till hjälp.
Citera
2021-01-16, 19:47
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Experten10

Aversion, främlingsfientlighet. Människan trivs bäst med såna som ser likadana ut som dem själva. En tanke uppfattning är att det finns i våra gener. Främlingsfientlighet hade ett överlevnadsvärde. Det höll ihop flocken, stammen. Det optimala var en samling på 300 st. pers. Då kunde man känna igen allihop och relatera till dessa. Det gav en trygghet och säkerhet. Om det kom in främlingar spred sig en osäkerhet och otrygghet i flocken. Så främlingsfientlighet som nu anses skamligt och fult har bidragit till människans överlevnad. Detta gör att jag är ytterst tveksam till det mångkulturella samhället.

Rasism däremot finns inte i våra gener av den enkla anledningen att det inte fanns några andra raser inom räckhåll. Risken att möta negrer och bli våldtagen och rånad var ypperligt liten. Då kunde man i lugn och ro gå ut och samla rötter och nötter till lunchen.
Senast redigerad av Zned 2021-01-16 kl. 19:50.
Citera
2021-01-17, 19:54
Medlem
Zneds avatar
Just sett

Citat:
https://swebbtv.se/videos/watch/80b72cdc-dbe6-431b-b7ad-1fa791cc84ea

Om hur feminismen/statsfeminismen har tagit över hela vårt land. Hur "genusvetenskapen" förtrycker individerna. Genusvetenskapen som inte är någon vetenskap utan rent skitsnack. De har dessutom slagit sönder familjerna. Ett mycket sevärt program. Feminismen har grott in i varje hörn av samhället. Samhället som liknar en kopia av "stalinryssland".
Citera
2021-01-18, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
"Ring och dum" var Hemma Hos-parodin på "Ring och sjung" (om du nu inte visste det).

Annars håller jag med om Januosch. Hon är hemsk att lyssna till och har aldrig något klarsynt att leverera. Mest teatraliskt gnäll i syfte att få medhåll. Jag gissar att de gamla männen på SwebbTV ännu minns den kvinnliga fägringen hon en gång för länge sedan kunde bidraga med.

Klart jag visste !
F ö finns oxå parodi på Gessles Gå och fiska och den heter då Slå och smiska !

Janouch är faktiskt den bästa partner Mattikainen haft hittills. Med Erik Berglund blev det
bara små "lustigheter" och med Johanna Carsbrandt talade man oftast i mun på varandra.

Så oavsett vilka teman man driver så har man nu i någon mening hittat rätt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in