2021-01-16, 14:22
Medlem
jonkolonko12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja det gjorde han.

Har du källa på det?
Citera
2021-01-16, 14:32
Medlem
RadhusRolands avatar
Vilken tragedi för familjen.

Ens 17 åring försvinner mystiskt och spårlöst.

Så många frågetecken.

Hoppas kroppen hittas snart och en förklaring till detta kommer fram.
Citera
2021-01-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinHud
Vilka araber? Det snackades ju om två negrer? Om det finns sannolikhet att det är dessa sandnegrer, vad heter då de? Och är de från Ljungby?

Edit: Givetvis är de ju inte från Ljungby, men undrar om dem är "kända" och/eller bosatta där.

Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Tänker på skriken som hördes - uppjagad mamma och bror söker i mörkret - kan de ha hört t ex en kattuggla eller en brunsträv och uppfattat det som skrik på hjälp? Kattugglor har en hel del riktigt knäppa läten för sig, de sysslar inte bara med mysigt småhoande. Och brunsträvar (lite tidigt dock, men det har ju varit ganska varmt) låter som en skrikande människa i extrem nöd.
Men det är inte vanligt att Kattugglor skriker: ”Hjälp”
Citera
2021-01-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Det är en el flera personer på Youtube som har skrivit att Mattias är död och att han/hon/dom såg det. Det är nya konton som skapats och meddelandena tas bort efter ett tag. Det kan ju vara för att jävlas för att dom helt enkelt är dumma i huvudet men samtidigt så kan jag inte låta bli att tro att någon el några vet vad som hände.

Bedrövligt !! Hur kan någon leva med sig själv och veta något och inte säga det ?!! Låter ju inte klokt ! Kan de inte bara släppa EGOT for once och låta den stackars familjen få ro och veta vad som hänt deras pojk om detta nu stämmer.
Citera
2021-01-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ycrep
Men det är inte vanligt att Kattugglor skriker: ”Hjälp”

Det var därför jag skrev "uppjagad". Då kan man tycka sig höra saker.
Citera
2021-01-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mabela
Läste också på Aftonbladet om detta med skriken. Det står i artikeln att vid bron över Lagan hördes skriken som sedan plötsligt slutade. Jag tror att han råkat ramla i där och kanske kravlade sig fast vid något. Att han sen miste greppet och kom under vatten kan förklara varför skriken upphörde. Fruktansvärt isåfall att veta att man var så nära att hjälpa honom men inte hittat var han var.

Detta känns som det mest sannolika, om man ska tänka utefter statistik.
Oftast är det det _minst_ spektakulära scenariot som faktiskt är det som hänt.

En ung man påverkad av droger, kanske till och med fått en snedtändning.. då är det inte särskilt svårt att gå ner sig i ett vattendrag, eller drunkna, även om det så är 5 cm djupt vatten.
Citera
2021-01-16, 15:39
Medlem
Vad tog han för droger
Citera
2021-01-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Bedrövligt !! Hur kan någon leva med sig själv och veta något och inte säga det ?!! Låter ju inte klokt ! Kan de inte bara släppa EGOT for once och låta den stackars familjen få ro och veta vad som hänt deras pojk om detta nu stämmer.
Ja, det undrar jag med! Är de verkligen så rädda om sitt eget skinn att det går före allt annat?! Nä usch, jag fattar inte 😖
Citera
2021-01-16, 15:48
Medlem
Contemplaters avatar
En snedtändning låter mest troligt i detta sammanhang. Att han går ut utan jacka, skor och mobil och springer runt och frågar främlingar om te istället för att gå hem. Jag är tyvärr inte särskilt välbekant med alla typer av substanser, men hade det rört sig om en vanlig fylla så hade det nog uppfattats av personerna han pratade med. Många droger kan nog göra en helt bäng samtidigt som det ser ut som att någon är hemma. Om han dock framstod som klar och medveten så förklarar det varför hans vänner sa att han på ett lugnt och sansat sätt berättade att han skulle gå utan att de uppfattade det som konstigt. De kan ju självklart också ha sagt det för att de mycket väl visste vad som togs på den där festen och bara ville skydda sig själva från konsekvenserna. Att han skulle ha råkat på några kriminella slödder förklarar varken att han gick ut utan ägodelarna eller hans irrationella beteende utomhus.
Citera
2021-01-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Elverket är 150-300 meter bort, längre än så kommer han inte. Om han inte fastnat på vägen, typ när han plumpast i. Därför han inte kommit upp. De har slängts massa saker i den där ån från broarna, cyklar o grejer.

Att brorsan är inblandad....🤔
Citera
2021-01-16, 16:20
Medlem
Hundarna har markerat vid vattenkanten.

Är det även på samma plats folk hörde honom 'någon' ropa på hjälp? Vet att jag läste att det var svårt att bekräfta var ifrån ljudet kom. Kan ju vara så att han snetänt såpass att han hoppat i självmant. Alternativt är det där han hamnat i trubbel med någon och blivit bortförd/ikastad.

Som nämnt innan vilken typ av droger?

Låter som en snetädning, de förklarar ju varför han knackat dörr för att fråga efter varmt te bla.

Är det någon som vet när dom börjar dyka?
Citera
2021-01-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contemplater
En snedtändning låter mest troligt i detta sammanhang. Att han går ut utan jacka, skor och mobil och springer runt och frågar främlingar om te istället för att gå hem. Jag är tyvärr inte särskilt välbekant med alla typer av substanser, men hade det rört sig om en vanlig fylla så hade det nog uppfattats av personerna han pratade med. Många droger kan nog göra en helt bäng samtidigt som det ser ut som att någon är hemma. Om han dock framstod som klar och medveten så förklarar det varför hans vänner sa att han på ett lugnt och sansat sätt berättade att han skulle gå utan att de uppfattade det som konstigt. De kan ju självklart också ha sagt det för att de mycket väl visste vad som togs på den där festen och bara ville skydda sig själva från konsekvenserna. Att han skulle ha råkat på några kriminella slödder förklarar varken att han gick ut utan ägodelarna eller hans irrationella beteende utomhus.
Jag tror att det hände något på festen, och att alla där tiger som muren. De vet något. Har någon funderat på varför inga intervjuer av festdeltagarna har förekommit i kvällspressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in