2021-01-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Alltså, du har gjort något som fått henne bli sådan. Du har gjort något som dödat hennes tillit till dig och vad det är vet än så länge bara du.

Hon har alltid haft en otrygghet över sonen. Är t.ex rädd för att någon i min släkt (folk dricker öl och vin till julmaten) skulle begå sexuella övergrepp på honom när han sover hos mig. Helt vanliga människor utan brottsregister och kriminalitet. Därför fick han inte fira jul här.
Men du har säkert rätt! De kan vara små saker här och där som växer till enorma tillitsproblem!
Vad jag kommer o tänka på var engång när jag bytte blöja i badrummet så leker sonen med tutten biter och drar i den och i nästa sekund blir han as ledsen från tomma intet och gråter och skakar, tar upp honom för att trösta och hon kommer inspringades jättestressad med en antydan på att jag skulle ha gjort någonting. Men i själv verket bet han sig i tungan för fösta gången.

Hur som haver känns det som att hon måste komma över den där skräcken att dela med sig utav sonen, för att sonen ska få bästa möjliga chans till ett så bra liv som möjligt. Ska man vara tvungen att ta det till tingsrättten?
Citera
2021-01-15, 21:28
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muusmatta
Hon har alltid haft en otrygghet över sonen. Är t.ex rädd för att någon i min släkt (folk dricker öl och vin till julmaten) skulle begå sexuella övergrepp på honom när han sover hos mig. Helt vanliga människor utan brottsregister och kriminalitet. Därför fick han inte fira jul här.
Men du har säkert rätt! De kan vara små saker här och där som växer till enorma tillitsproblem!
Vad jag kommer o tänka på var engång när jag bytte blöja i badrummet så leker sonen med tutten biter och drar i den och i nästa sekund blir han as ledsen från tomma intet och gråter och skakar, tar upp honom för att trösta och hon kommer inspringades jättestressad med en antydan på att jag skulle ha gjort någonting. Men i själv verket bet han sig i tungan för fösta gången.

Hur som haver känns det som att hon måste komma över den där skräcken att dela med sig utav sonen, för att sonen ska få bästa möjliga chans till ett så bra liv som möjligt. Ska man vara tvungen att ta det till tingsrättten?
Lägg dig platt, gör som hon vill så blir det bättre med tiden. Kanske förlåter hon dig för vad du har gjort.
Citera
2021-01-15, 21:43
Medlem
badrumbadrums avatar
Vilka pissiga luffarsvar en del har gett här. Ge upp sitt barn och återknyta i vuxen ålder? Inte en jävel som har barn själv skulle nånsin ge det rådet. Dock är ju detta som sagt bara din sida av saken..

Sätt hårt mot hårt och dokumentera all kontakt du har med mamman. Spela in era samtal och möten, så har du på fötterna om det är så att hon blir våldsam mot dig igen.

Det bästa för er son kanske inte är att någon har ensam vårdnad, men om du kan jämna ut maktbalansen så bör du säkert ha större chanser till umgänge. Det bästa vore väl om ni kunde dela på veckorna? Mamman verkar ju ganska rubbad, men du kanske ändå anser att er son mår bäst av delad vårdnad?
Citera
2021-01-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Du har rätt till att ha din son varannan vecka. Eller är du alkis?

Antingen är du jävligt korkad som inte begriper vad gemensam vårdnad innebär, eller så ljuger du. Vilket är det?

Är du korkad så rekommenderar jag dig att googla om dina rättigheter. Sen kräver du dessa rättigheter, om du vill vara en del av din pojkes liv, och förhoppningsvis visa honom en annan bättre verklighet än hos sin mamma.

Ha ett ordnat liv med boende och jobb, ge fan i droger och skrik aldrig åt barnet, och anlita en advokat, värt pengarna om du brinner för detta.

Lycka till mannen.

Hjärtat, det är du som inte har koll. Gemensam vårdnad och umgänge är två olika saker, och en förälder har inte automatiskt ”rätt till varannan vecka”, allt handlar om barnets ålder och behov.

TS, du ska INTE överge din son så som föreslås. Nu verkar du inte vilja göra det heller som tur är. Din son behöver dig och du ska kämpa för att få vara i hans liv. Jag utgår från att det du skriver stämmer, vilket får mig att tänka att du gör vad du kan i att försöka lugna hetsiga situationer och att du försöker vara en bra pappa. Fortsätt så. Fortsätt samarbeta med Familjerätten. Backa vid konfliktsituationer så att din son inte behöver uppleva det. Undvik kontakt med mamman i möjligaste mån, förutom när det behövs för barnets skull. Samarbeta med soc. Hoppas det löser sig för er sons skull, det är han som far illa om ni inte kan samarbeta.
Citera
2021-01-15, 21:47
Medlem
Citat:
Alltså, du har gjort något som fått henne bli sådan. Du har gjort något som dödat hennes tillit till dig och vad det är vet än så länge bara du.

Ouch. Skulle vilja se ett sådant svar om TS hade varit en kvinna som blev misshandlad av sin exman...
Citera
2021-01-15, 22:06
Medlem
Citat:
Lägg dig platt, gör som hon vill så blir det bättre med tiden. Kanske förlåter hon dig för vad du har gjort.

Fast det handlar ju inte om att mamman ska förlåta mig. skiter fullständigt relationen mellan hon och mig. De handlar relationen mellan hon-sonen-mig och där kör hon över mig på ett sätt som inte klingar rätt någonstans. Alltså sättet hon styr över hans och mitt umgänge. Någonting som hon inte har någon rätt att ändra på.
Citera
2021-01-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badrumbadrum
Vilka pissiga luffarsvar en del har gett här. Ge upp sitt barn och återknyta i vuxen ålder? Inte en jävel som har barn själv skulle nånsin ge det rådet. Dock är ju detta som sagt bara din sida av saken..

Sätt hårt mot hårt och dokumentera all kontakt du har med mamman. Spela in era samtal och möten, så har du på fötterna om det är så att hon blir våldsam mot dig igen.

Det bästa för er son kanske inte är att någon har ensam vårdnad, men om du kan jämna ut maktbalansen så bör du säkert ha större chanser till umgänge. Det bästa vore väl om ni kunde dela på veckorna? Mamman verkar ju ganska rubbad, men du kanske ändå anser att er son mår bäst av delad vårdnad?

Har försökt satt hårt mot hårt men mot en rättshaverist som även är boendeförälder går det typ inte...

precis vill inte att det slutar vid att någon av oss skulle få ensamvårdnad. Jag önskar bara att vi kunde komma överens så pass att man respekterar sonens behov att få en stark anknytning till båda föräldrarna. Med t.ex 2-2-3 eller 3-3-3 eller 4-4-4 vad som helst bara vi får ett stabilt schema som båda respekterar utan att helt plötsligt ställa in umgänget för den andra föräldern för att man planerat annat med sonen på deras tid...
Citera
2021-01-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awholelottalove
Hjärtat, det är du som inte har koll. Gemensam vårdnad och umgänge är två olika saker, och en förälder har inte automatiskt ”rätt till varannan vecka”, allt handlar om barnets ålder och behov.

TS, du ska INTE överge din son så som föreslås. Nu verkar du inte vilja göra det heller som tur är. Din son behöver dig och du ska kämpa för att få vara i hans liv. Jag utgår från att det du skriver stämmer, vilket får mig att tänka att du gör vad du kan i att försöka lugna hetsiga situationer och att du försöker vara en bra pappa. Fortsätt så. Fortsätt samarbeta med Familjerätten. Backa vid konfliktsituationer så att din son inte behöver uppleva det. Undvik kontakt med mamman i möjligaste mån, förutom när det behövs för barnets skull. Samarbeta med soc. Hoppas det löser sig för er sons skull, det är han som far illa om ni inte kan samarbeta.

Tack för dina ord. Precis det är hjärtkrossande att veta vad han fått sett redan. Jag hoppas de inte ger han men senare

Citat:
Ursprungligen postat av awholelottalove
Ouch. Skulle vilja se ett sådant svar om TS hade varit en kvinna som blev misshandlad av sin exman...

Lite roligt, har en bekant som är snut i huvudstaden.. Han har väldigt många ärenden med bråk i nära relation. Och sa de att hade de varit ombytta roller och hon anmälde mig för misshandel och visar att hon är blåslagen så hade jag till 99.9 % suttit häktad över jul och nyår...

En annan intressant sak är att i alla dessa fall om våld när barn är inblandad i Stockholm är polisen skyldiga att åka till bostaden för att se hur läget är efteråt. Något polisen här aldrig hade hört talas om.
Citera
2021-01-16, 00:39
Medlem
Hur länge var du föräldraledig med sonen?
Citera
2021-01-16, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickTheBaby
Hur länge var du föräldraledig med sonen?
När sonen var ca en månad tog mitt säsongs jobb slut. Så då var jag hemma sex månaderna tillsammans med mamman och sonen. Hon var föräldraledig och jag permitterad. så jag behövde inte vara föräldraledig.

är nu permitterad igen sedan slutet av November och har föreslagit många gånger att mamman kan återgå till jobbet så är jag föräldraledig. Nånting som inte hon går med på. Hon vill däremot ha alla mina föräldradagar (förutom de 90 hon ej kan ta)
Citera
2021-01-16, 02:46
Medlem
Jadu. En del kvinnor är helt enkelt bindgalna. Samhället har lärt dem att deras beteenden helt saknar konsekvenser och att de kan få allting de pekar på. Det har en tendens att skita sig senare i livet och skapar fullkomliga manipulativa sociopater.

Min första rekommendation hade varit att skippa allting. Men givet att du inte vill det hade jag sett till att börja spela in varenda möte med ditt ex i smyg. Ljudinspelning och gärna video, investera i en kroppsmikrofon. Du måste inse att du lever farligt som fan just nu, hon har byggt upp en bild av dig hos sin släkt, sina grannar och socialen som våldsam. Det tar bara att hon smackar sitt eget huvud i väggen efter att ha skrikit när du varit där och sen sitter du i rättegång.

Best case kan du presentera tillräckligt med material till soc för att vända detta.

lycka till, och tack för att du påminde mig om att inte göra kvinnor gravida.
Citera
2021-01-16, 03:02
Medlem
Haft barn med mp allergi och röda rumpor kommer man inte undan hur noga man än är, blir så när man byter 10 blöjor om dagen när man introducerar mjölkprotein.
Tips, använd inte våtservetter utan tvättservetter som du blöter i ljummet vatten. Som tur växte min ur mp allergi vid 3 år ålder.
OnT Mamman verkar totalt dum i huvet tyvärr, blir inte bättre om mormor och hon triggar varandra. Mormorns karl säger väl bara som han blir tillsagd.. Ha med ett vittne om du fruktar att hon är dum i huvet igen. Någon släkting, bästa vän eller nåt. Dock ingen kvinnlig vän för då lär det bli hus i helvete även om det just bara är en vän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in