2021-01-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ochams razor självklart har fotografen haft med sej halsduken, patetiskt av honom
Roger Pontare brukar ha pälsmössa, har kopplingar till Skellefteå och kommer från Norrland. Då är han säkert inblandad på nåt vis. Vad säger Ocham om det? Kan det vara han som blev fotograferad med lösskägg?

https://megafonen.se/kalender/roger-...itt-vinterland
Citera
2021-01-15, 14:22
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ochams razor självklart har fotografen haft med sej halsduken, patetiskt av honom

Visst är det fullt möjligt att fotografen gett halsduken till skäggisen men så självklart att man kan åberopa Ockhams rakkniv tycker jag inte att det är.

Norra Sverige är stort. Joel Marklund är bevisligen född och uppväxt i Boden. Ett annat län än Skellefteå. Efternamnet Marklund är mycket vanligt i södra Norrbotten. Det skulle vara litet grann som att Gunde Svan åkte till USA och delade ut en Karlstad-halsduk.

Sen måste man också fråga sig vad motivet till halsduksöverlämningen skulle vara. När jag tittar på JM:s Facebook får jag inte intrycket att han skulle vara en trumpsupporter. Varför skulle han dela ut en halsduk till en uppenbar trumpanhängare?
Citera
2021-01-15, 14:26
Medlem
Dofternas avatar
Låtom oss ta det från början: var det inte så att den första bilden på halsduken var inifrån Kapitolium, där den låg på golvet på ett kontor? Sen dök Marklunds bild upp någon dag senare. Så frågan är om Marklund öht uppfattade att bikern bar halsduk från Skellefteå? Enligt mig tyder det på att Marklund gick igenom sin bildbank efter att bilden på halsduken inifrån Kapetolium dök upp. Annars hade han varit snabbare på att släppa sin bild av bikern. En fotograf från Sverige fattar värdet i den bilden.

Eller?
Citera
2021-01-15, 14:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Visst är det fullt möjligt att fotografen gett halsduken till skäggisen men så självklart att man kan åberopa Ockhams rakkniv tycker jag inte att det är.

Norra Sverige är stort. Joel Marklund är bevisligen född och uppväxt i Boden. Ett annat län än Skellefteå. Efternamnet Marklund är mycket vanligt i södra Norrbotten. Det skulle vara litet grann som att Gunde Svan åkte till USA och delade ut en Karlstad-halsduk.

Sen måste man också fråga sig vad motivet till halsduksöverlämningen skulle vara. När jag tittar på JM:s Facebook får jag inte intrycket att han skulle vara en trumpsupporter. Varför skulle han dela ut en halsduk till en uppenbar trumpanhängare?
Marklund har tagit bilder åt Norran, en Skelleftetidning. Nog är det mycket troligare att han haft med halsduken till USA än att amerikanen fått tag i den. (DN har letat igenom 900 namn utan att koppla halsduken till USA.)

Man kan bara spekulera varför

1. Pressen vill få oss att uppfatta Trump-supportrar som kommande från mindre städer eller landsbygd.

2. Pressen fejkar ett spännande mysterium som gör att publicitet skapas.

3. Marklund kanske ökar chanserna att kunna vinna 15 årets bild på 10 år om han får en läcker Sverigekoppling.

Just bilden hur halsduken ligger kastad i smutsen är säkert riggad för att smutskasta Trumpsupportrarna. Jag hoppas Skellefte inte ger någon mer halsduk till fotografen som verkar vara en fuskare.
Senast redigerad av wwr 2021-01-15 kl. 14:38.
Citera
2021-01-15, 15:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Låtom oss ta det från början: var det inte så att den första bilden på halsduken var inifrån Kapitolium, där den låg på golvet på ett kontor? Sen dök Marklunds bild upp någon dag senare. Så frågan är om Marklund öht uppfattade att bikern bar halsduk från Skellefteå? Enligt mig tyder det på att Marklund gick igenom sin bildbank efter att bilden på halsduken inifrån Kapetolium dök upp. Annars hade han varit snabbare på att släppa sin bild av bikern. En fotograf från Sverige fattar värdet i den bilden.

Eller?

Ja tagen från Snapchat. 6 dagar sedan. Går således inte att få redan på vem som tagit den.
https://i.dailymail.co.uk/1s/2021/01...0109104351.jpg

Intressant med bilden är ju förövrigt att den där tidningen Vision Time ligger perfekt placerad så man kan läsa rubriken. Vision Time är en tidning sponsrad av Falun Gong-rörelsen.

Annars verkar det ju stämma bra. Bilden dök upp sedan hittade Marklund sin bild. Mindes också speciellt den här mannen men verkar inte reflekterat direkt över halsduken. Vilket ju annars borde vara ett givet sälj till en svensk tidning.
Citera
2021-01-15, 15:12
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant med bilden är ju förövrigt att den där tidningen Vision Time ligger perfekt placerad så man kan läsa rubriken. Vision Time är en tidning sponsrad av Falun Gong-rörelsen.

Epoch Times, som ägs av Falun Gong-rörelsen, har varit väldigt pro-Trump och spätt på att valet har varit riggat. Rätt intressant att reflektera över.
Citera
2021-01-15, 15:12
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Marklund har tagit bilder åt Norran, en Skelleftetidning. Nog är det mycket troligare att han haft med halsduken till USA än att amerikanen fått tag i den. (DN har letat igenom 900 namn utan att koppla halsduken till USA.)

1. Pressen vill få oss att uppfatta Trump-supportrar som kommande från mindre städer eller landsbygd.

3. Marklund kanske ökar chanserna att kunna vinna 15 årets bild på 10 år om han får en läcker Sverigekoppling.

Just bilden hur halsduken ligger kastad i smutsen är säkert riggad för att smutskasta Trumpsupportrarna. Jag hoppas Skellefte inte ger någon mer halsduk till fotografen som verkar vara en fuskare.

Visst, det mesta är möjligt. Utan facit väljer jag dock att inta en ödmjuk hållning och inte svärta ned fotografen utan bevis.

Svagheten i ditt resonemang är väl annars att när/om polisen får tag på den här snubben kan han snabbt bekräfta att han fått halsduken av Marklund. Var säkert fler journalister på plats som kan intyga om så skett.

Norran är visserligen en skellefteåtidning men har inga kopplingar till Skellefteå kommun. Om dom velat dela ut reklammaterial till en person som sålt bilder till dom verkar det långsökt att dom skulle valt kommunmaterial istället för egna produkter.
Citera
2021-01-15, 15:13
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:

Eller?

Låter som ett vettigt resonemang tycker jag.
Citera
2021-01-15, 15:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Du är ett mongo utan koll på hur saker fungerar. Han är "storfotograf" på Bildbyrån, Bildbyrån tar bilder som sen säljs till olika medier, han har aldrig varit anställd av Norran.
Citera
2021-01-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ja tagen från Snapchat. 6 dagar sedan. Går således inte att få redan på vem som tagit den.

Annars verkar det ju stämma bra. Bilden dök upp sedan hittade Marklund sin bild. Mindes också speciellt den här mannen men verkar inte reflekterat direkt över halsduken. Vilket ju annars borde vara ett givet sälj till en svensk tidning.
Bilden på halsduken liggande på golvet togs av en fotograf som heter Samuel Corum.
Citera
2021-01-15, 15:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Du är ett mongo utan koll på hur saker fungerar. Han är "storfotograf" på Bildbyrån, Bildbyrån tar bilder som sen säljs till olika medier, han har aldrig varit anställd av Norran.
Men Marklund har tagit flera bilder på hockeyspelare som publicerats i Norran.

Han kommer från Boden. Har jobbat på NSD. Större är inte världen än att tidningsfolk I de trakterna säkert ofta känner varandra.

En fotograf från Boden tar en bild på en amerikan i USA med Skellefte-halsduk. Då är det troligaste att fotografen haft med halsduken

Ni troll som hoppar på andra och kallar dem för mongo och liknande är tyvärr en effekt av EU. Ni försöker få dessa diskussioner att urarta i personangrepp. Det är så EU försöker kontrollera Sverige. Genom konflikter med troll, feminister, invandrare etc så förhindras Sverige att enas och ta tillbaka kontrollen från EU

Citat:

Menar ni att fotografen från Boden skulle ha tagit en bild i USA där huvudpersonen bär en halsduk från Skellefteå utan att fotografen noterade det ?!
Senast redigerad av wwr 2021-01-15 kl. 15:27.
Citera
2021-01-15, 15:27
Medlem
Det kan ju vara så enkelt som att Marklund haft på sig halsduken och sen tappat den, och denna kille sen plockat upp den bara för att den är "MAGA-röd"
Allt måste inte vara en konspiration.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback