Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Samma person, det finns bilder från många demonstrationer i Los Angeles området. Filmer där gänget han hänger med trakasserar vanligt folk för att de har ansiktsskydd. Man lägger ner mycket energi på märkliga saker.
Vad driver sådana som honom till att bry sig om och kommentera om någon annan väljer att skydda sig mot ett virus?
Jag tror att det som driver sådana människor är att de saknar mening med sina liv, och skapar sig därför en mening, eller ett syfte. Men det är ett märkligt syfte och en uppochnervänd logik. De ogillar att man rekommenderas ha munskydd på sig, men är samtidigt lojala till den regering som ändå ligger bakom rekommendationen att använda munskydd.
Det handlar väl också om en väldigt stark integritetskänsla, där man inte ogillar att staten, eller någon annan, ska bestämma vad man ska göra. Jag kan på något sätt förstå den inställningen, men vissa saker tror jag vi måste acceptera för att få ett fungerande samhälle, oavsett om man gillar det eller inte. Jag undrar om någon egentligen gillar att munskydd på sig? De flesta ser väl det som ett nödvändigt ont. Även om man kan diskutera om det är effektivt med munskydd eller inte, så tror jag själv att det är bättre att överlåta den bedömningen till de som jobbat med sådana frågor under hela sitt vuxna liv, även om de förstås också kan göra felbedömningar.