Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-21, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Samma person, det finns bilder från många demonstrationer i Los Angeles området. Filmer där gänget han hänger med trakasserar vanligt folk för att de har ansiktsskydd. Man lägger ner mycket energi på märkliga saker.

Vad driver sådana som honom till att bry sig om och kommentera om någon annan väljer att skydda sig mot ett virus?
Det handlar förstås om att utnyttja de tillfällen till konflikt som finns. Många människor fattar smak för konflikt IRL, och här fanns en tydlig markör för andra laget.

En intressantare fråga är vad som drev Trump och Tegnell till att hindra andra människor att skydda sig från virus. De fick ju inte berusningen av handgemäng.
Citera
2021-01-21, 08:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGGyllenstake
Detta klipp har länkats till några sidor tillbaka i tråden redan. Det är samma person. Dessutom låter han svensk. Tycker jag iallafall

samma röst, så det är nog han. låter inte svensk i mina öron.
Citera
2021-01-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Det handlar förstås om att utnyttja de tillfällen till konflikt som finns. Många människor fattar smak för konflikt IRL, och här fanns en tydlig markör för andra laget.

En intressantare fråga är vad som drev Trump och Tegnell till att hindra andra människor att skydda sig från virus. De fick ju inte berusningen av handgemäng.
Tegnell stod inför faktum att det inte fanns ansiktsmasker i landet ens för att täcka vårdens behov och drog till med en nödlögn. Sen är det liksom svårt att backa sig ur det diket på ett snyggt sätt utan att dikeskörningen ska märkas.

Tegnell är bara steget efter Trump i förmågan att skylla sina misstag på andra eller hävda att han menade tvärtom mot vad han sade.

I Sverige hade Skellefteåmannen varit regeringstrogen. Vilken ironi...
Citera
2021-01-21, 13:20
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Samma person, det finns bilder från många demonstrationer i Los Angeles området. Filmer där gänget han hänger med trakasserar vanligt folk för att de har ansiktsskydd. Man lägger ner mycket energi på märkliga saker.

Vad driver sådana som honom till att bry sig om och kommentera om någon annan väljer att skydda sig mot ett virus?

Jag tror att det som driver sådana människor är att de saknar mening med sina liv, och skapar sig därför en mening, eller ett syfte. Men det är ett märkligt syfte och en uppochnervänd logik. De ogillar att man rekommenderas ha munskydd på sig, men är samtidigt lojala till den regering som ändå ligger bakom rekommendationen att använda munskydd.

Det handlar väl också om en väldigt stark integritetskänsla, där man inte ogillar att staten, eller någon annan, ska bestämma vad man ska göra. Jag kan på något sätt förstå den inställningen, men vissa saker tror jag vi måste acceptera för att få ett fungerande samhälle, oavsett om man gillar det eller inte. Jag undrar om någon egentligen gillar att munskydd på sig? De flesta ser väl det som ett nödvändigt ont. Även om man kan diskutera om det är effektivt med munskydd eller inte, så tror jag själv att det är bättre att överlåta den bedömningen till de som jobbat med sådana frågor under hela sitt vuxna liv, även om de förstås också kan göra felbedömningar.
Citera
2021-01-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Jag tror att det som driver sådana människor är att de saknar mening med sina liv, och skapar sig därför en mening, eller ett syfte. Men det är ett märkligt syfte och en uppochnervänd logik. De ogillar att man rekommenderas ha munskydd på sig, men är samtidigt lojala till den regering som ändå ligger bakom rekommendationen att använda munskydd.

Det handlar väl också om en väldigt stark integritetskänsla, där man inte ogillar att staten, eller någon annan, ska bestämma vad man ska göra. Jag kan på något sätt förstå den inställningen, men vissa saker tror jag vi måste acceptera för att få ett fungerande samhälle, oavsett om man gillar det eller inte. Jag undrar om någon egentligen gillar att munskydd på sig? De flesta ser väl det som ett nödvändigt ont. Även om man kan diskutera om det är effektivt med munskydd eller inte, så tror jag själv att det är bättre att överlåta den bedömningen till de som jobbat med sådana frågor under hela sitt vuxna liv, även om de förstås också kan göra felbedömningar.
Det är egentligen riktigt komiskt när #Swedishscarf går runt och skäller som en pekigneser på folk som har andningsskydd och så drar han själv på sig en gasmask i en av filmerna från Capitolium. Det går ju liksom att undvika tårgas....

Han tillhör nog ett gäng riktiga stollar.
Citera
2021-01-21, 17:50
Medlem
Citat:

Han har fuck you money och inget annat att göra än att roa sig med demonstrationer. Vissa åker hundspann genom Kanada, några ensamseglar jorden runt eller bestiger Mount Everest. Den här killens grej är yrkesdemonstrant.
Citera
2021-01-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
930 halsdukar som ska ha delats ut ett visst år ja och motsvarar utseendet på aktuell halsduk.
Det säger inget om vad som delats ut andra år och att det inte förekommit halsdukar då också eller att de inte skulle ha återanvänt gamla designer. Dessutom hävdar USA kvinnan från Skellefteå att hon fick vantar och inte en halsduk det aktuella året.
Personen från kommunen som uttalat sig är bara medveten om gåvor 5 år tillbaka i tiden enligt hur den valt att uttala sig.
Kanske har personen bara jobbat där ett kort tag, kanske har de inte register längre tillbaka?

Grejen är att det finns belägg för att Skellefteå kommun skickat ut gåvor till utflyttade ( som även då fick fylla i formulär etc om de ville ha en gåva ) så tidigt som före millennieskiftet.
Vem vet vilka gåvor de skickat ut och var de skickats de senaste 20+ åren?
Jag håller med dig. Det finns belägg. Min kollega här i Umeå fick skicka ett e-mail till kommunen för många år sedan då hon flyttade hit och fick sin Skellefteåhalsduk som hon visat upp här på jobbet i Umeå.
Citera
2021-01-24, 14:02
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Det ryktas numera i djungeln att det finns en koppling till Sverige. Kopplingen ska vara att mannen är svensk. Det skulle onekligen vara en skräll om det är sant. Undrar om han kommer att få sitta och filosofera i svenskt eller amerikanskt fängelse när han väl grips?

Det visste jag inte och heller inte vad han misstänks för?
Citera
2021-01-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Det visste jag inte och heller inte vad han misstänks för?
Han är efterlyst av FBI så nåt är det väl.
Citera
2021-01-25, 15:34
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Det ryktas numera i djungeln att det finns en koppling till Sverige. Kopplingen ska vara att mannen är svensk. Det skulle onekligen vara en skräll om det är sant. Undrar om han kommer att få sitta och filosofera i svenskt eller amerikanskt fängelse när han väl grips?

Kan späda på detta rykte med vad jag hört från hemmaplan. Mannen har känts igen av folk i Västerbotten som ska ha studerat ihop med honom innan han flyttade till USA. Mannen i fråga är inte från Västerbotten men har studerat där tidigare. Just nu försöker man bekräfta att det är rätt person som hittats, då han ska ha flyttat från Sverige för rätt länge sen och det gör det svårt att bekräfta.
Citera
2021-01-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Kan späda på detta rykte med vad jag hört från hemmaplan. Mannen har känts igen av folk i Västerbotten som ska ha studerat ihop med honom innan han flyttade till USA. Mannen i fråga är inte från Västerbotten men har studerat där tidigare. Just nu försöker man bekräfta att det är rätt person som hittats, då han ska ha flyttat från Sverige för rätt länge sen och det gör det svårt att bekräfta.
Det kan stämma, han pratar väldigt bra engelska. Men det finns de som hävdar att det finns en liten brytning kvar.
Citera
2021-01-28, 10:45
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9

Västerbotten... studerat... då borde han troligen ha studerat på Umeå universitet. Vet du vad han kan ha studerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in