2021-01-13, 21:30
Medlem
Alex och Sigges lgner pminner om tattaren sonnebys inslag i Ballar av stl som visade sig vara uppgjorda.
NATURLIGTVIS var det inte lika kul br man fick reda p att det inte var riktiga huliganer som jagade Sonneby.
Likadant hr. Det hade varit mycket vackert om Alex dotter sparat fina krftdelar till pappa Alex men nr man med 99,99% skerhet vet att det aldrig hnt blir det bara tramsigt.
Som med luffaren Sonneby.
Citera
2021-01-13, 23:03
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Tar det tid att spola? Jobbar du som maskinfrare eller nt och blir tvungen att avbryta? Annars tar det vl ungefr 20s att hoppa fram.

Jobbar som brevbrare, blir meckigt att hlla p och fippla fr mycket med mobilen nr jag cyklar eller springer runt i trapphus. Dessutom r det vl tv reklam avbrott per avsnitt, varje inslag r runt 3-4 minuter ocks. Men ja, jag spolar men jobbigt i lngden. Innan kunde jag bara lyssna p, var inte s farligt med reklam d.
Citera
2021-01-14, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Jobbar som brevbrare, blir meckigt att hlla p och fippla fr mycket med mobilen nr jag cyklar eller springer runt i trapphus. Dessutom r det vl tv reklam avbrott per avsnitt, varje inslag r runt 3-4 minuter ocks. Men ja, jag spolar men jobbigt i lngden. Innan kunde jag bara lyssna p, var inte s farligt med reklam d.

Lyssnade du p all reklam fr ngra mnader sen ocks nr frsta reklampausen var p cirka 10 min och andra p 5 min? Nu verkar det vara mindre reklam vilket ju bara r bra. Dessutom lttare att spola frbi nu nr pauserna r ungefr lika lnga varje avsnitt.
Citera
2021-01-16, 00:16
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Lyssnade du p all reklam fr ngra mnader sen ocks nr frsta reklampausen var p cirka 10 min och andra p 5 min? Nu verkar det vara mindre reklam vilket ju bara r bra. Dessutom lttare att spola frbi nu nr pauserna r ungefr lika lnga varje avsnitt.

Har aldrig behvt lyssna p mycket reklam innan, har som tidigare nmnt brjat lyssna frn avsnitt ett och r vid avsnitt 100 nu och vid den hr tiden hade dom bara IF som sponsor princip. Det r mest kul och det kan jag st ut med. TACK IF! Nu fr jag istllet hra all ny reklam som spelas in varje vecka, som r mycket lngre. Blir strande nr jag lyssnar p 2-3 avsnitt om dagen och mste hlla p och spola fram flera gnger, nr jag hller p med andra sysslor och helst har mobilen kvar i fickan.
Citera
2021-01-29, 11:04
Medlem
Asmodeusvults avatar
Vilken tid brukar podden normalt dyka upp?
Citera
2021-01-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Vilken tid brukar podden normalt dyka upp?

Oftast mellan 12-14
Citera
2021-01-30, 09:46
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Schulmans segment var lite lustigt, men samtidigt vldigt mrkligt.

Alex ville ge en mer sammansatt bild av Amanda som kontrast till den milda kvinna med rdjursgon som portrtteras i hans bok: "Att vara med henne.."

Han nmner en recensent, Isabelle Sthl, som en gng i tiden sgade Alex version av Amanda vid fotknlarna.

I segmentet refererar Alex till Transtrmers dikt Romanska Bgar. Ni som lyssnat sedan starten vet att Alex bara har en frebild/idol, och det r just Transtrmer. Och dikten Romanska Bgar har han lst och refererat till mnga gnger, s det ligger nra till hands att den dikten r Alex favorit.

Dikten har en bermd formulering: "Valv bakom valv" som terkommer vid flera tillfllen, tex:

"Inne i den vldiga romanska kyrkan trngdes turisterna
i halvmrket.
Valv gapande bakom valv och ingen verblick"
...
Skms inte fr att du r mnniska, var stolt!
Inne i dig ppnar sig valv bakom valv ondligt"
...
"ut p den solsjudande piazzan
tillsammans med Mr och Mrs Jones, Herr Tanaka och
Signora Sabatini
och inne i dem alla ppnade sig valv bakom valv ondligt."

nd sger Alex, tv gnger(!), nr han syftar p Amanda medelst Transtrmerreferens: "..ppnar sig lager efter lager ondligt"

Detta gr han defenitivt medvetet, eller har han hjrnslpp? Alex hller ju vissa formuleringar som heliga, framfrallt de i dikten Romanska Bgar. S varfr drnerar han uttrycket p det poetiska vrdet?

Sjlv bryr jag mig inte, men sett frn Alex perspektiv r det som hnde vldigt mrkligt och gckande. Kanske var det Isabelle Sthl som i den elaka recensionen freslog att Alex skulle lta sig inspireras mer av sin frebild Transtrmer och frst att det finns "lager efter lager ondligt" i alla mnniskor, ven Amanda? Och att Alex drev med hennes felciterade referens till Romanska Bgar?

Nvl, Sigges segment var bra. Men det var andra sidan lite ppet ml. Norn r Sigges strsta frebild och den viktigaste personen i hans liv(utanfr familjen). S att han skulle gra ett bra segment om Norn(med anledning av hans frnflle) var inte srskilt otippat.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-01-30 kl. 09:51.
Citera
2021-02-02, 20:17
Medlem
Nybrogatan 26 schulmans nya adress. 23 milj. 180kvm. Hrligt fortstt kpa hans skit s kan han kpa en guld toa snart.
Citera
2021-02-02, 22:18
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
nd sger Alex, tv gnger(!), nr han syftar p Amanda medelst Transtrmerreferens: "..ppnar sig lager efter lager ondligt"

Detta gr han defenitivt medvetet, eller har han hjrnslpp? Alex hller ju vissa formuleringar som heliga, framfrallt de i dikten Romanska Bgar. S varfr drnerar han uttrycket p det poetiska vrdet?
Han mrker helt enkelt inte att han sger fel.

Hans hjrna tnker p lager p lager som i en lk och hjrtat tnker p dikten och vips blir det s. Han tror att han sagt rtt, fast han sagt fel.
Citera
2021-02-02, 22:59
Medlem
Tycker att senaste avsnittet avsljade Alex och Sigges sanna karaktr, kanske inte p det stt som de vill.

Isabelle Sthls artikel var klockren, nr han stammade fram sina knslor till Amanda s var det nog precis s endimensionellt i verkligheten som det beskrivs i artikeln, hans ord var nog inte djupare n att han stammade till Amanda att han ville k-knulla.

Sigge berttade hur Lars Norn hade inspirerat Sigges filosofiska tankar. D vet vi att Sigges platta ider som imponerar varenda ttondeklassare i Sverige kommer frn Norn!
Citera
2021-02-03, 00:44
Medlem
2 nrdar som tror att dom r coola fr att dom skryter om att dom dricker s mkt patetiskt. Kp inget frn dessa pajaser eller lyssna p deras skit.
Citera
2021-02-05, 10:55
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vad r Clubhouse egentligen? Kan man bara registrera sig via inbjudan? Verkar mest vara kndisar som hnger dr n s lnge. Eller kan vem som helst registrera sig efter att man laddat ner appen.

Verkar lite kul nd. Massa audiorum dr man kan diskutera mnen man r intresserad av med likasinnade.

Bgrace! Hur mnga ggr fick Sigge in det ordet innan Njesguidens chefredaktr lmnade rummet?

I vrigt ett ganska tamt avsnitt. Sigges spaning om att nyheter och konst(i bemrkelse film, musik etc) har bytt plats var visserligen intressant.

Frr samlades vi kring nyheter som en gemensam brasa som vi alla hade samma instllning till, medan konsten anvnde vi fr att definiera oss, vilka bcker och filmer vi gillade berttade vilka vi var(och vilket intellektuellt kapital vi hade).

Idag r konsten sltstruken och kommersiell - en frenande brasa som alla frvntas att samlas kring. Medan nyheter har ersatt konsten som ngot vi positionerar oss med - sikter om nyhetsfldet, ideologi, vrldsskdning, dissident vs regimtrogen etc.

Nyheter definierar vilka vi r idag, medan konsten r den gemensamma samlingspunkten utan laddning. Omkastade roller 180 grader mot frr. Konsten hade en stor indiescen frr, medan nu r det nyheter som har en stor indiescen.

Jag har sagt det frr, men Sigge R ETT ... (fyll i det saknade ordet )
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-02-05 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in