2021-01-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hller med dig till 100%. De kanske inte r lika bra som tidigare. Men det r fortfarande lyssningsvrt. Och det finns inget som r bttre(inte vad jag hittar iaf).

Precis som du sger, Sigge svvar ofta ut och tar drmed strre "risk". Ibland hittar han guld, men lika ofta(kanske oftare) s faller det platt.

Alex har en ganska hg lgstaniv d hans jordnra perspektiv alltid har ngot av vrde. Nr han r som bst s finns det ingen som slr honom i kategorin: "Historier frn vardagen". Hans hgstaniv r overtrffad, det r jag vertygad om. Tnker p tex Basketepisoden och Hundliv 1 & 2.
Det r vl just Alex sm vardagsbetraktelser som gr att jag (och ganska mnga med mig) forfarande lyssnar ibland, utan dessa s skulle podden vara tmligen ointressant, Denna Sigge har jag verhuvudtaget aldrig frsttt mig p, oftast sega och ointressanta utlgg om saker som inte berr alls...... sedan r ju bda svaga i tv-mediet, Sigge stel och " svr" och Alex osker och obekvm....
Citera
2021-01-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Mnga tycker skert om att hra folk bertta sagor, men nr det framstlls som sanning trots att det s uppenbart r lgn eller verdrift drar tminstone jag ronen t mig. Jag frstr att mnga ljuger fr att det inte skadar ngon och blir innehll men det r inget fr mig.

Hller helt med. Det r trkigt nr man inte ved vad som r sant och vad som r rena fantasier.
Citera
2021-01-03, 00:41
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
De flesta ja, men inte de mest framgngsrika.
D fr du vl lsa p lite.
Citera
2021-01-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
D fr du vl lsa p lite.

Vilken bok har Sigge slppt som slt bttre n Tid, menar du? Och vad har han producerat som varit strre n lska mig och andra gemensamma shower med Alex?

Hans Wikipedia ser vldigt skral ut nr det gller egna verk / produktioner, men du som r s plst kanske sitter p extra info?
Citera
2021-01-04, 09:48
Medlem
SvenBHs avatar
Lyssnade igenom deras best-of frn 2020. Jag gillar fortfarande podcasten och jag ser fram emot att nsta avsnitt slpps. Detta kanske bara r jag men det kndes som om att 70-80% av innehllet i Best-of avsnittet bestod av stycken frn alex. Den resterande delen av Sigges innehll var mest lngrandigt raljerande om hemmasnickrade filosofiska teorier, kollage av hans barndom ackompanjerad till nostalgisk 90-tals musik eller andra lngtrkiga inlgg. Sigge gjorde ngot frsk att vara alex med hans historia om fladdermusen men den kom inte med.
Citera
2021-01-05, 14:23
Medlem
DoMMs avatar
Infogar Alex&Sigge ny reklam i gamla avsnitt?

Jag lyssnade precis p avsnitt 305 frn 30:e mars 2018 och under reklamen talade Alex om pandemi och lktare utan publik, och under det senare reklaminslaget nskade de bda gott nytt r.

Min andra frga blir i sdana fall om de klipper ut reklam ur andra avsnitt, d ett dussintal avsnitt 308-340 ish helt saknar reklaminslag?

Jag lyssnar fr vrigt p podden baklnges och har kommit till just avsnitt 305, s om ovanstende r uppenbart med avseende p avsnitt tidigare n 305 s fr ni ha verseende.
Senast redigerad av DoMM 2021-01-05 kl. 14:30.
Citera
2021-01-06, 20:08
Medlem
Var en frekvent lyssnare fr ngra r sen. I brjan gillade jag Sigges utsvvningar men ju lngre tiden gick, desto svrare fick jag fr honom. Allt r liksom svligt och utan karisma. Rkade dessutom se Alla mot alla dr han ingick i lag med Emma Molin, och dr blev det n mer tydligt (kanske en anledning till varfr han aldrig terkom i programmet).

Alex har blivit den nya favoriten som levererar med jmna mellanrum. Lyssnar inte lika ofta, men nr jag vl gr det spolar jag frbi Sigge och lyssnar enbart p Alex.
Citera
2021-01-09, 17:47
Medlem
S, vad tror ni? Varfr skulle den ldrade Allan g med krkt rygg och servera p brllopet?

Min gissning r att finnen helt enkelt hade ftt ont om folk, och "called in a favor" frn den enda som fanns kvar att ringa. Serveringspersonal verkar ju vara en stndig bristsektor. Eventuellt hade han ocks tecknat ngot skakigt cateringkontrakt som krvde 4 pers p plats fr full betalning.
Eller r Sigges slatt-teori mer trovrdig?
Citera
2021-01-11, 11:09
Medlem
Orkar inte lyssna p mytomanerna lngre s jag stllet frgan hr:
Har lilla jude-Sigvard vergett LA pga Corona?
https://www.svd.se/los-angeles-pa-kn...a-att-forgoras
Man brukar ju sga att rttorna frst verger det sjunkande skeppet.
Citera
2021-01-12, 13:55
Medlem
Ja hade varit intressant och hra Sigges sikt nu om LAs coronahantering. Allt var ju s himla bra dr lt det som innan
Citera
2021-01-12, 21:34
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Infogar Alex&Sigge ny reklam i gamla avsnitt?

Jag lyssnade precis p avsnitt 305 frn 30:e mars 2018 och under reklamen talade Alex om pandemi och lktare utan publik, och under det senare reklaminslaget nskade de bda gott nytt r.

Min andra frga blir i sdana fall om de klipper ut reklam ur andra avsnitt, d ett dussintal avsnitt 308-340 ish helt saknar reklaminslag?

Jag lyssnar fr vrigt p podden baklnges och har kommit till just avsnitt 305, s om ovanstende r uppenbart med avseende p avsnitt tidigare n 305 s fr ni ha verseende.

Kom hit just drfr. Jag brjade lyssna p podcasten frn avsnitt ett i hstas och nu efter nyr hade jag kommit fram till avsnitt 70-80 ngonting och r i brjan p r 2014 d jag mrkte att reklamen verkade vara "ny" eftersom det var just pandemi-snack. Varje avsnitt framt efter det har det bara varit reklaminslag frn de avsnitt dom spelat in senast i nutid. Mste vara nytt fr i r? Sjukt strande i varje fall fr jag drar ca 10-15 avsnitt i veckan och det r otroligt jobbigt att hra samma skit varje dag i en vecka innan det blir ny reklam. Visst kan jag spola men det tar en massa tid. Alex/Sigge om ni lser detta, vad har ni gjort? Nu fr jag inte hra TACK IF lngre+
Citera
2021-01-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Kom hit just drfr. Jag brjade lyssna p podcasten frn avsnitt ett i hstas och nu efter nyr hade jag kommit fram till avsnitt 70-80 ngonting och r i brjan p r 2014 d jag mrkte att reklamen verkade vara "ny" eftersom det var just pandemi-snack. Varje avsnitt framt efter det har det bara varit reklaminslag frn de avsnitt dom spelat in senast i nutid. Mste vara nytt fr i r? Sjukt strande i varje fall fr jag drar ca 10-15 avsnitt i veckan och det r otroligt jobbigt att hra samma skit varje dag i en vecka innan det blir ny reklam. Visst kan jag spola men det tar en massa tid. Alex/Sigge om ni lser detta, vad har ni gjort? Nu fr jag inte hra TACK IF lngre+

Tar det tid att spola? Jobbar du som maskinfrare eller nt och blir tvungen att avbryta? Annars tar det vl ungefr 20s att hoppa fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in