2020-12-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Varför satt då två unga pojkar från Västerås häktade?

Det här mordet finns kvar i min skalle. Vill se det uppklarat.

Nya tips förra året tydligen

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/polisen-har-farskt-tips-om-mordet

De två pojkarna satt ju inte häktade för mordet utan anhållna och det krävs inte så mycket för det i en mordutredning.
Citera
2020-12-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Trixie
En liten rättelse som visserligen rör parentesen, men ändå...

33-åringen dömdes till fängelse i TR men HovR ändrade straffet till tvångsvård.

Ja, hur ser Västeråsynglingarnas eventuella koppling till Övik eller offret ut?

Nån måste veta nåt...

Det som ansågs högintressant var att två personer som jobbade hemma hos 33 åringen hade vittnat om att han kom hem på natten uppjagad och luktade brandrök. Han är ju uppväxt i gullänget och levde på att göra inbrott och stjäla pengar till droger. Idag är han tydligen drogfri och bor i nån annan stad.
Citera
2020-12-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag ser det som i det närmaste helt otänkbart att endast en enda person (gärningsmannen) skulle ha vetskap om vem som är den skyldige.

Varför ska det vara otänkbart??
Bli påkommen vid ett inbrott sen i stridens hetta knivar gärningsmannen Arnström och sen sätter han eld på kontorslokalen för att dölja spåren. Behövs bara en person för det
Citera
2020-12-08, 09:42
Medlem
Detta mord är fruktansvärt tragiskt för Staffans anhöriga och hoppas det kommer lösa sig nån gång så dom får lugn och ro. Jag och två vänner har själv blivit utsatt för den media kallar 33 åringen. Många säger han är så schysst och det ena med det andra, men jag fick uppleva en helt annan sida av honom. Han var helt svart i ögonen och helt tokig då vi blev påhoppade av honom utanför en pizzeria i Gullänget. Han var okontaktbar och helt galen i blicken och misshandlade två av oss ordentligt med nävar och tillhygge Efteråt hade han tydligen bara satt sig ner inne på pizzerian som om ingenting hade hänt. Själv fick jag och en av mina vänner åka ambulans till sjukhuset. Så den bilden jag har av M....s är att han i det tillstånd han var i är helt klart kapabel till det tragiska brottet på Blommea.
Citera
2020-12-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleLasse
Detta mord är fruktansvärt tragiskt för Staffans anhöriga och hoppas det kommer lösa sig nån gång så dom får lugn och ro. Jag och två vänner har själv blivit utsatt för den media kallar 33 åringen. Många säger han är så schysst och det ena med det andra, men jag fick uppleva en helt annan sida av honom. Han var helt svart i ögonen och helt tokig då vi blev påhoppade av honom utanför en pizzeria i Gullänget. Han var okontaktbar och helt galen i blicken och misshandlade två av oss ordentligt med nävar och tillhygge Efteråt hade han tydligen bara satt sig ner inne på pizzerian som om ingenting hade hänt. Själv fick jag och en av mina vänner åka ambulans till sjukhuset. Så den bilden jag har av M....s är att han i det tillstånd han var i är helt klart kapabel till det tragiska brottet på Blommea.

Hmm jasså du säger det??
Citera
2021-01-13, 16:17
Medlem
Citat:

Den så kallade 33 åringens flickvän har i dagarna omkommit i denna tragiska olycka https://www.flashback.org/t3296181
4 barn har han tillsammans med henne.
Citera
2021-01-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Den så kallade 33 åringens flickvän har i dagarna omkommit i denna tragiska olycka https://www.flashback.org/t3296181

Ja, jag har förstått att det är den så kallade 33-åringen som är sambo till den omkomna CB,
samt pappa till deras fyra söner. Oerhört tragisk olycka.
Citera
2021-02-01, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Ja denna olycka är så sjukt tragisk. Detta är hemskt att hon skulle omkomma i olyckan när det är 33 åringen som är ett psyko. Men tydligen så sägs det att han funkar i samhället numera. Men som jag skrev på denna tråd och på den andra så har jag med egna ögon upplevt det han kan göra och det är INTE normalt i min värld.
Citera
2021-02-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lussens
Nä men 33 åringen har ju gjort inbrott över hela Örnsköldsvik med omnejd och han är ju tidigare straffad för att ha satt eld på olika byggnader.
Fort gjort att bli upptäckt vid ett inbrott och sen i panik sätta eld på stället.

Var det därför han greps, tror du? Eller kan det ha varit något annat också?
Citera
2021-02-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Var det därför han greps, tror du? Eller kan det ha varit något annat också?

Jag har själv fått uppleva vad han varit kapabel till den tiden han drogade. Jag vet att han greps på grund av vittnen sett honom där i närheten och personalen i deras (hans) hem har sagt att han kom hem på morgonen och luktade brandrök och var uppstressad. Vissa säger annat, men det finns INTE ETT ENDA spår efter branden. Han hade även en del pengar efter det där också.
Citera
2021-02-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theia2
Ja, jag har förstått att det är den så kallade 33-åringen som är sambo till den omkomna CB,
samt pappa till deras fyra söner. Oerhört tragisk olycka.
Jag hörde om det där. Jag hoppas han klarar sig utan att hamna i drogerna igen.
Citera
2021-02-05, 22:05
Medlem
Citat:
Jag hörde om det där. Jag hoppas han klarar sig utan att hamna i drogerna igen.

Ja, det får man verkligen hoppas - främst med tanke på de fyra minderåriga sönerna som nu
är moderlösa.

Vet ej något om honom förutom allt vad jag läst i den här tråden och det är mer än tillräckligt,
om man uttrycker det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in