2016-04-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Sökte efter nytt och hittade lite artiklar från 2015.

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/jag-lever-i-en-bubbla

Änkan skänker 100 000 till den som kommer med avgörande tips!

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/utredare-tror-fallet-kan-fa-en-losning

Jag undrar fortfarande vilka dessa två unga män från Västerås var som satt häktade misstänkta för detta mord.

DET är nog bara fråga efter uppgifterna från tinget. Vem som var misstänkt är offentliga uppgifter.
Citera
2017-08-26, 09:44
Avslutad
10 år sedan detta mord begicks. http://www.allehanda.se/vasternorrland/ornskoldsvik/eva-har-gett-upp-tror-inte-att-makens-mordare-grips-har-tappat-tron-pa-polisen

Har polisen i Västernorrland lyckats med något sista 10 åren ?
För att inte tala om Eva mordet och Tomas Quick fallen längre tillbaka.
Eller Brattåsmorden för den delen.

Västernorrland har förmodligen Sveriges sämsta kriminalare.
Citera
2018-06-19, 22:24
Avslutad
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?artikel=6463756 hittade en länk från 2016
Citera
2019-10-07, 15:17
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lussens
Det tråkiga är att det är så fruktansvärt mycket dyngsnack från folk som inte vet nåt. han blev mördad med kniv och kassaapparaten var borta. Ett inbrott som gått snett när det visade sig att han var där. sen i panik tändes det på och sen försvann alla bevis också. Väldigt tråkigt för Staffans anhöriga men det är så det ser ut o jag är helt övertygad om att det är en övikare som gjort det.

Jag undrar var på kroppen han var knivskuren? Har en tes men återkommer när jag vet mer
Citera
2019-11-13, 12:11
Medlem
ja du ingen aning var nånstans. Men det sägs att han blev knivad Hela allt är ju så tragiskt för hans anhöriga
Citera
2019-11-18, 12:16
Medlem
Citat:
Varför satt då två unga pojkar från Västerås häktade?

Det här mordet finns kvar i min skalle. Vill se det uppklarat.

Nya tips förra året tydligen

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/polisen-har-farskt-tips-om-mordet

Hoppas dom får det uppklarat,men hypotesen med dessa två pojkar tror jag inte på. men uppe på lärlingsvägen rörde det sig en hel del alkisar och narkomaner som är/var kapabla till vad som helst. Det var förmodligen ett inbrott som gick snett.
Citera
2019-11-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lussens
Hoppas dom får det uppklarat,men hypotesen med dessa två pojkar tror jag inte på. men uppe på lärlingsvägen rörde det sig en hel del alkisar och narkomaner som är/var kapabla till vad som helst. Det var förmodligen ett inbrott som gick snett.

Jag tror ändå att de där två bröderna var skyldiga.. det var ju inte första inbrottet/brottet som de begått direkt!
Citera
2019-11-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Jag tror ändå att de där två bröderna var skyldiga.. det var ju inte första inbrottet/brottet som de begått direkt!

Vad gör dom idag?
Citera
2019-11-22, 13:31
Medlem
Citat:
Vad gör dom idag?

Den yngsta brodern vet jag inte för jag kommer inte ihåg vad han hette.

Den brodern som var äldst, 31 år idag, har flyttat tillbaka till landet han föddes i.
Citera
2020-09-17, 22:45
Medlem
online_alwayss avatar
Inget nytt i detta kalla fall? Kommer att tänka på det ibland, och med uppklarandet av dubbelmordet i Linköping borde väl detta fall gå att föra fram utredningen i någon riktning via möjligt d.n.a?
Citera
2020-12-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FransG
Är det någon som vet vilka dessa ynglingar är och/eller vilken koppling de har till Örnsköldsvik/Staffan?

Vad jag egentligen undrar är; Varför blev polisen intresserade av just dem?

Någon som vet?

Beträffande den 33-åring som inledningsvis var misstänkt så blev han det helt på eget grepp och inte till följd av något polisarbete.

En tid efter mordet hotade 33-åringen en person och påstod i samband med detta att han var kapabel till det mesta. För att bevisa sin farlighet påstod han att det var han som utfört "Växthusmordet". Detta erkännande upprepade han sedan till ett flertal personer vid olika tidpunkter.

Varför? För att vinna respekt, för att göra sig själv intressant... Vem vet?

Naturligtvis fick polisen tips om detta och i fullständig brist på andra spår så satsade dem på 33-åringen.

I dag är han avskriven från utredningen och lär knappast hamna i den igen.

En parentes: 33-åringen sitter i fängelse just nu för ett kioskrån. Då han utförde rånet helt omaskerad, tillika är ett känt ansikte "på stan" och en superkändis hos polisen så tog det inte många minuter innan just det här brottet var uppklarat.

Känns verkligen som du inte vet vad du snackar om?! Hur kan det komma sig att folk som jobbade hemma hos 33 åringen den natten hade sagt till polisen att han kommit hem på natten och luktat rök och varit uppjagad??
Ett par stycken som ringt in och namngivit honom som den som utfört mordet och flera stycken som namngivit honom då tidningen uppvisat den där jackan.
Vad vinner han för respekt springa runt och snacka om att han utfört mordet??
Citera
2020-12-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP

Nä men 33 åringen har ju gjort inbrott över hela Örnsköldsvik med omnejd och han är ju tidigare straffad för att ha satt eld på olika byggnader.
Fort gjort att bli upptäckt vid ett inbrott och sen i panik sätta eld på stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in