Så Evander Kane är alltså spelmissbrukare? Får man ens spela om man har NHL-kontrakt? Vet att det inte är sportsbetting han har sysslat med, utan casinospel, men räknar inte de spel som spel?
Personlig konkurs trots den massiva lönen är fan riktigt illa, och nej "vem som helst" drabbas inte av spelmissbruk. Hade längtat efter att se Ryan Reaves eller någon annan proppa honom igen
Sharks plockar Balcers...Får hoppas Gally är värt det.
Balcers kanske ska ersätta Kane?
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Någon som vågar dra en tippning hur Divisionerna slutar?
Det är otroligt ovisst. Tampa, Canes, Avs, VGK, Blues och Philly går till slutspel. Detroit, Chicago, NJD och Sens går inte till slutspel. Resten är helt öppet. Men jag kanske filar ihop ett tips, ska klura.
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
VC vinner kanadadivisionen. Är främst den som är intressant.
Troligen gör dom inte det, men det är möjligt. Kanada-divisionen är sjukt jämn.
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja men det är ju en sopdiviision
Nej, det är det inte. Alla lag utom Ottawa skulle vara slutspelskandidater i sina ordinarie divisioner också. Däremot är det väl ingen riktig contender som Avs, VGK, Tampa eller Philly. Om man inte räknar Toronto, men jag tycker inte att dom riktigt förtjänar den hype det har blivit. Dom har förbättrat sig enormt och har absolut chansen, men jag skulle inte sätta dom på samma hylla som lagen jag nämnde.
När vi ändå pratar om waivers, lyssnade precis på THG: Jets förlorade två waivers idag.
Predators tog Luca Sbisalukaz och Devils tog Erik Comery (som ersättare för Crawford).
Som Ottawa-fantasten Jdilla redan nämnt tog SJ Balcers från dem. Och Hurricanes tog Anton Forsberg från Oilers.
Jäklar vad jag älskar det här systemet!
Canes satte sedan ner Nedeljkovic. Det borde någon hugga på kan jag tycka. Oilers t ex, som ju blev av med Forsberg, och som verkligen behöver mer bredd i buren.
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Svårt att sia om detta. Vill egentligen bara lyfta fram två lag som du satt lägre än 4:a men som jag ser som självklara contenders:
Sharks och Islanders.
Det var mina two cents ;-)
Sharks som självklar contender är att ta i med tanke på att deras målvakter båda har skitsäsonger bakom sig. Och sen det där med Kane. Men nog är dom en intressant outsider.
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
PS betr waivers: Hockeypojken nämnde även att Islanders satt upp Komarov på w-listan för att få honom till taxi squad och därmed få ner löneutrymmet.
Detta tror jag är ett litet vågspel. Han är visserligen dyr ($3m), men ett lag med centerproblem och bra cap space kan mycket väl norpa denne gudabenådade spelare.
Fast det tror å andra sidan inte THG och han brukar ju ha klart för sig.
Komarov för 3M i cap hit = nej tack. Det har funnits bättre centrar på UFA som var tillgängliga i månader och som sen signades för hälften. Den som plockar upp Komarov är knäpp.
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Hade han varit pending UFA hade han nog redan varit i Ottawa. Finns det något Eugene Melnyk älskar mer än allt annat så är det spelare vars Cap Hit är högre än lönen.
Loui måste köpas ut/dumpas nästa år.
Benning ska signa både Elias och Hughes på vad som kan bli uppemot 18-20 miljoner dollar tillsammans och är redan i en helvetisk capsituation, där även Demko ska upp i lön efter kommande säsong.
Ja, givetvis kommer han köpas ut. Nucks kommer behöva göra mer därtill för att få ihop sin cap-situation. Sen kanske EP och Hughes kan gå med på så kallade bridge deals...
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
En lite disträ gubbe på youtube med klassisk Boston-attityd (även om jag tror han är från vancouver) som bokstavligen andas hockey.
Han står dagligen och gör analyser om allt som hör nhl till med en whiteboard där han kluddat ner olika saker.
Han är visserligen kunnig och har rätt i många saker men tycker personligen han lägger alldeles för stor tyngd på poäng och statistik. Många gånger känns spelare som siffror för honom, att deras poäng och inte reella prestationer står till grund för om han hyllar dem eller ej.
Men han är somsagt kunnig. Och har man missat en nyhet inom nhl är han perfekt för att få en resumé för han kommer ta upp det!
THG = Thehockeyguy.
Jag gillar annars en ung kille som heter Graviteh. För trots sina unga år så har han ruskig koll och vågar sticka ut hakan på ett sätt som inte THG gör.
Det är typiskt nordamerikanskt att överhypa stats. Jag tycker nog att THG är mer balanserad än dom flesta på den sidan Atlanten.
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Om jag förstått rätt skall premiärmatchen mellan PHI-PIT dra igång 17:30 ET vilket borde betyda 23:30 svensk tid om jag räknat rätt? Kan detta stämma? Såg nämligen ingen matchlänk på onhockey.
Så Evander Kane är alltså spelmissbrukare? Får man ens spela om man har NHL-kontrakt? Vet att det inte är sportsbetting han har sysslat med, utan casinospel, men räknar inte de spel som spel?
Personlig konkurs trots den massiva lönen är fan riktigt illa, och nej "vem som helst" drabbas inte av spelmissbruk. Hade längtat efter att se Ryan Reaves eller någon annan proppa honom igen
Varför skulle NHL-spelare inte få spela på casino?
Blir man spelmissbrukare så spelar det ingen roll vad man tjänar. Man spelar bort det. Tragiskt öde. Men på Sharks låter det som att dom räknar med honom. Får se hur länge det står sig... Jag tror att han kommer riva sitt kontrakt.
Varför skulle NHL-spelare inte få spela på casino?
Blir man spelmissbrukare så spelar det ingen roll vad man tjänar. Man spelar bort det. Tragiskt öde. Men på Sharks låter det som att dom räknar med honom. Får se hur länge det står sig... Jag tror att han kommer riva sitt kontrakt.
Det var mer en tanke om att NHL kanske inte uppskattar att spelarna hänger, och man får ju faktiskt betrakta Kane som att han har misskött sina casinobesök i och med att han har spelat på krita, och inte betalat för sig. Dessutom har han ju blivit stämd av casinot för detta, nu kan jag inte juridiken till 100% men räknas inte Kane som en kriminell person då? Kan säkert bli avstängd/bötesbelagd över detta på något vis.
Har faktiskt aldrig varit speciellt imponerad av honom på isen, speciellt sedan han tyckte det var lägligt att knuffa en linjeman vilket kostade honom ordentligt.
Ja, givetvis kommer han köpas ut. Nucks kommer behöva göra mer därtill för att få ihop sin cap-situation. Sen kanske EP och Hughes kan gå med på så kallade bridge deals...
Om de är dumma i huvudet absolut.
Att lagets överlägset bästa spelare som redan nu är värda sina pengar ska ta bridgedeals och riskera sin framtid för att få chansen att spela med alla sopor som Benning överbetalat för är ju det mest orimliga man hört och är ändå en återkommande formulering, de pengarna kommer han ju ändå använda på någon 30-åring free agent, igen. Det är en betydande skillnad om du spelar i Tampa eller Boston där det finns stjärnor som redan spelar för under marknadsvärdet. Canucks är inte ens nära den nivån och har redan en skev lönehierarki där alla ordinarie spelare ska tjäna över 2 miljoner dollar.
Den nya varianten av Bridges med högre lön och ett högt Qualifying Offer kanske kan vara aktuellt men det är ju bara att skjuta upp problemet och det här har ju varit en verklighet i över ett år nu, ända sedan man såg att Elias och Hughes var på riktigt.
Det var mer en tanke om att NHL kanske inte uppskattar att spelarna hänger, och man får ju faktiskt betrakta Kane som att han har misskött sina casinobesök i och med att han har spelat på krita, och inte betalat för sig. Dessutom har han ju blivit stämd av casinot för detta, nu kan jag inte juridiken till 100% men räknas inte Kane som en kriminell person då? Kan säkert bli avstängd/bötesbelagd över detta på något vis.
Har faktiskt aldrig varit speciellt imponerad av honom på isen, speciellt sedan han tyckte det var lägligt att knuffa en linjeman vilket kostade honom ordentligt.
Det är inte kriminellt att spela på krita, eller att inte ha råd att betala sina lån.
Och ja, med tanke på vem han är på isen, så är det här inte så förvånande. Å andra sidan kan en del människor vara jättetrevliga, men att hornen växer fram på rinken, bakom ratten, eller på en fotbollsplan.
Tydligen ska ju t ex fotbolsspelaren Pepe vara jättehyvens utanför planen. Han är ju verkligen en total douchebag när han spelar fotboll.
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Om de är dumma i huvudet absolut.
Att lagets överlägset bästa spelare som redan nu är värda sina pengar ska ta bridgedeals och riskera sin framtid för att få chansen att spela med alla sopor som Benning överbetalat för är ju det mest orimliga man hört och är ändå en återkommande formulering, de pengarna kommer han ju ändå använda på någon 30-åring free agent, igen. Det är en betydande skillnad om du spelar i Tampa eller Boston där det finns stjärnor som redan spelar för under marknadsvärdet. Canucks är inte ens nära den nivån och har redan en skev lönehierarki där alla ordinarie spelare ska tjäna över 2 miljoner dollar.
Den nya varianten av Bridges med högre lön och ett högt Qualifying Offer kanske kan vara aktuellt men det är ju bara att skjuta upp problemet och det här har ju varit en verklighet i över ett år nu, ända sedan man såg att Elias och Hughes var på riktigt.
Det behöver inte vara så dumt. Flat cap nu = dåligt förhandlingsläge. Om dom tar en deal med låg lön första säsongen, och jättehög andra, så måste Nucks ge dom minst det i lön sen på nästa kontrakt.
Det behöver inte vara så dumt. Flat cap nu = dåligt förhandlingsläge. Om dom tar en deal med låg lön första säsongen, och jättehög andra, så måste Nucks ge dom minst det i lön sen på nästa kontrakt.
Är jag Elias eller Quinn så ser jag till att få betalt innan Benning gör något dumt med pengarna.
Är man i en välskött organisation med en bra GM, där laget har en bra chans att gå långt så absolut, men Jim Benning ger 2 miljoner+ till allt som andas, så får han mer pengar att jobba med så kommer han använda de till fler mediokra veteraner, sin vana trogen. Man gör laget, sina egna utvecklingsmöjligheter och i förlängningen sina pengar - en björntjänst.
Eller det kanske är en sån stor ära att spela med Jay Beagle och Michael Ferland att man signar bridgedeals när inga andra i laget gör det. Det är smällar man får ta när man har NHLs i särklass bästa och mest prisvärda back Tyler Myers att sträva efter.
__________________
Senast redigerad av Zorrkan 2021-01-13 kl. 17:33.
D: Jake Sanderson, Tyler Kleven och Bernard-Docker.
A: Shane PInto.
Europeiska:
G: Meriläinen, Sögaard.
D: Engstrand.
A: Lodin och Järventie.
Inga stora överraskningar egentligen, backsidan ser för jävlig ut. Första 2 kedjorna lär skifta men är helt klart säsongens höjdpunkt för min del. Förvånande för mig är att Zub inte är i opening roster men samtidigt så behövde han inte waivas vilket förklarar en del. I övrigt har jag lagt White som fjärdecenter, beklämmande att han var förstacenter för inte så länge sedan. Annat som varit på tapeten är Logan Brown....
i 5 år har han målats upp som en stark center som ska vara en PP-specialist och duktig framför mål. Man väntade varje säsong på att han skulle ta plats i NHL. Denna säsongen gick han ut med att han siktade på att ta en plats i NHL. Togs 11th overall 2016, kommer fortfarande ihåg att jag ville ha Chychrun då istället. I vilket fall har han inte ens gjort 30 matcher i NHL sedan dess. Han har varit skadad längre perioder visst och gjort bra ifrån sig i AHL men han lyckas fan ta mig aldrig ta en NHL-plats. Hamnar inte ens i Taxi Squad nu. Spelare som Haley, Chlapik och Peca hamnar där men inte Brown. Det är dags att se honom som en bust. Han har helt enkelt inte imponerat tillräckligt i training camp.
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Balcers kanske ska ersätta Kane?
Balcers fick aldrig en riktig chans i Sens, man valde att köra på Gally. För min del hade jag valt Balcers före Gally men grejen är att Balcers inte är en fjärdekedjespelare. Det finns inget utrymme för honom i Sens och jag förstår att man valde att waiva honom ändå. Blir intressant att se om han får mer utrymme med Sharks, tror definitivt han kan göra bra ifrån sig. Han ingick ju i EK65-trejden så de känner honom väl.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2021-01-13 kl. 19:43.
Är jag Elias eller Quinn så ser jag till att få betalt innan Benning gör något dumt med pengarna.
Är man i en välskött organisation med en bra GM, där laget har en bra chans att gå långt så absolut, men Jim Benning ger 2 miljoner+ till allt som andas, så får han mer pengar att jobba med så kommer han använda de till fler mediokra veteraner, sin vana trogen. Man gör laget, sina egna utvecklingsmöjligheter och i förlängningen sina pengar - en björntjänst.
Eller det kanske är en sån stor ära att spela med Jay Beagle och Michael Ferland att man signar bridgedeals när inga andra i laget gör det. Det är smällar man får ta när man har NHLs i särklass bästa och mest prisvärda back Tyler Myers att sträva efter.
Benning vet att han måste hålla i pengarna nu för att lösa Elias / Quinn. Och en brigde deal är såklart inte kaffepengar i så fall, jag menar mer något åt det hållet vad Barzal signade.
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
En hel del bra inlägg i tråden
Senators
Murray
(Högberg)
Chabot(A) - Gudbranson(A)
M.Reilly - Zaitsev
Coburn - J. Brown
(Wolanin)
Tkachuk(A) - Norris - Batherson
Stuetzle - Stepan - Dadonov
Paquette - Tierney - C. Brown
Galchenyuk - White - Watson
(Anisimov/Paul)
Taxi Squad
G: D'accord
D: Zub och Aspirot
A: Chlapik, Haley och Peca
D: Jake Sanderson, Tyler Kleven och Bernard-Docker.
A: Shane PInto.
Europeiska:
G: Meriläinen, Sögaard.
D: Engstrand.
A: Lodin och Järventie.
Inga stora överraskningar egentligen, backsidan ser för jävlig ut. Första 2 kedjorna lär skifta men är helt klart säsongens höjdpunkt för min del. Förvånande för mig är att Zub inte är i opening roster men samtidigt så behövde han inte waivas vilket förklarar en del. I övrigt har jag lagt White som fjärdecenter, beklämmande att han var förstacenter för inte så länge sedan. Annat som varit på tapeten är Logan Brown....
i 5 år har han målats upp som en stark center som ska vara en PP-specialist och duktig framför mål. Man väntade varje säsong på att han skulle ta plats i NHL. Denna säsongen gick han ut med att han siktade på att ta en plats i NHL. Togs 11th overall 2016, kommer fortfarande ihåg att jag ville ha Chychrun då istället. I vilket fall har han inte ens gjort 30 matcher i NHL sedan dess. Han har varit skadad längre perioder visst och gjort bra ifrån sig i AHL men han lyckas fan ta mig aldrig ta en NHL-plats. Hamnar inte ens i Taxi Squad nu. Spelare som Haley, Chlapik och Peca hamnar där men inte Brown. Det är dags att se honom som en bust. Han har helt enkelt inte imponerat tillräckligt i training camp.
Märkligt att man inte ger Brännström chansen med en så svag backsida.
Citat:
Balcers fick aldrig en riktig chans i Sens, man valde att köra på Gally. För min del hade jag valt Balcers före Gally men grejen är att Balcers inte är en fjärdekedjespelare. Det finns inget utrymme för honom i Sens och jag förstår att man valde att waiva honom ändå. Blir intressant att se om han får mer utrymme med Sharks, tror definitivt han kan göra bra ifrån sig. Han ingick ju i EK65-trejden så de känner honom väl.
Precis, Balcers måste spela topp 6, men kanske att en sådan plats öppnar sig, vi får se vad som händer med Kane...
D: Jake Sanderson, Tyler Kleven och Bernard-Docker.
A: Shane PInto.
Europeiska:
G: Meriläinen, Sögaard.
D: Engstrand.
A: Lodin och Järventie.
Inga stora överraskningar egentligen, backsidan ser för jävlig ut. Första 2 kedjorna lär skifta men är helt klart säsongens höjdpunkt för min del. Förvånande för mig är att Zub inte är i opening roster men samtidigt så behövde han inte waivas vilket förklarar en del. I övrigt har jag lagt White som fjärdecenter, beklämmande att han var förstacenter för inte så länge sedan. Annat som varit på tapeten är Logan Brown....
i 5 år har han målats upp som en stark center som ska vara en PP-specialist och duktig framför mål. Man väntade varje säsong på att han skulle ta plats i NHL. Denna säsongen gick han ut med att han siktade på att ta en plats i NHL. Togs 11th overall 2016, kommer fortfarande ihåg att jag ville ha Chychrun då istället. I vilket fall har han inte ens gjort 30 matcher i NHL sedan dess. Han har varit skadad längre perioder visst och gjort bra ifrån sig i AHL men han lyckas fan ta mig aldrig ta en NHL-plats. Hamnar inte ens i Taxi Squad nu. Spelare som Haley, Chlapik och Peca hamnar där men inte Brown. Det är dags att se honom som en bust. Han har helt enkelt inte imponerat tillräckligt i training camp.
Balcers fick aldrig en riktig chans i Sens, man valde att köra på Gally. För min del hade jag valt Balcers före Gally men grejen är att Balcers inte är en fjärdekedjespelare. Det finns inget utrymme för honom i Sens och jag förstår att man valde att waiva honom ändå. Blir intressant att se om han får mer utrymme med Sharks, tror definitivt han kan göra bra ifrån sig. Han ingick ju i EK65-trejden så de känner honom väl.
Kommer bli roligt att se Sens den här säsong, hoppas på en bra start. Går ni till slutspel redan nästa säsong eller tar det två? riktigt fina prospects i truppen och fler på tillväxt. Varför skickas Brännström till AHL? vill man att han ska få mer istid eller håller han inte i NHL?
Jag har egentligen för dålig koll men gör ett försök. Kom med konstruktiv kritik
Toronto
Vancouver
Edmonton
Calgary
Winnipeg
Montreal
Ottawa
Colorado
St Louis
Vegas
Minnesota
Arizona
Anaheim
San Jose
Los Angeles
Carolina
Dallas
Tampa Bay
Florida
Nashville
Chicago
Columbus
Detroit
Boston
Philadelphia
Washington
Pittsburgh
NY Islanders
NY Rangers
New Jersey
Buffalo
North
Toronto
Vancouver
Calgary
Edmonton
Montreal
Winnipeg
Ottawa
Jämn division som på förhand känns omöjlig att tippa. Jag fortsätter att undervärdera Oilers lite då jag fortsatt tycker målvaktsspelet är svagt men man lär ta sig vidare utan problem. Markström till Flames borde lyfta laget och truppen är tillräckligt bra för att sluta topp fyra. Frågan är vad man gör med Gaudreau och Monahan om man återigen misslyckas i ett slutspel. Gaudreau har för vana att försvinna i slutspel och inte bara i NHL. Jag minns något VM där han var urusel mot Sverige i kvarten/semi.
Jets tror jag inte alls på, bra topp 6 absolut men jag är inte övertygad om tredje/fjärdekedjan eller backarna. Hellebuyck är bra men med backspelet laget har så kommer det bli svårt att prestera lika fina siffror igen. Canadiens är på uppgång men jag har svårt att placera laget i ett slutspel när man saknar den där riktiga spetsen. Ottawa är ett lag för framtiden och kanske kan man ta sig förbi något lag om man presterar över förväntan samtidigt som ett av de övriga lagen underpresterar
West
Colorado
Vegas
St Louis
San Jose
Minnesota
Arizona
Anaheim
Los Angeles
I södra Kalifornien hittar vi två forna jättar som är betydligt sämre än övriga lagen och kommer göra upp om jumbo platsen. Båda lagen är mitt inne i en återuppbygga och sitter på massor av spännande talang främst Kings. Jag kommer ändå se Ducks en del då jag gillar Gibson. Sen tycker jag att två lag sticker ut i positiv bemärkelse och det är Avalanche och Vegas. Vegas har den bättre målvaktssidan medans Avalanche har bättre bredd och spets. Det är betydligt svårare att tippa återstående fyra lagen. Jag tror att allt kaos som hände förra säsongen och i draften kommer påverka Coyotes negativt. Troligtvis blir man svårspelade även den här säsongen med bra målvaktsspel och en defensiv spelplan men i den hårda konkurrensen blir det svårt att ta sig till ett slutspel.
Blues har tappat några tunga pjäser men jag tycker man har hittat helt okej ersättare. Frågetecken kring målvaktsparet men jag tror och hoppas att Binnington studsar tillbaka. Nu till det beslut jag har våndats mest över. Jag har velat fram och tillbaka men tillslut landat i att jag tror Sharks med EK65 hittar tillbaka efter en lång och behövlig vila. Målvaktsparen är ungefär lika dåliga. Wilds topp backar håller riktigt hög kvalité medans Sharks är mer ojämna om än lite bättre spets. Framåt har Sharks både bredd och spets där jag tycker Wilds centerdjup är lite väl svag när man tappade både Staal och Koivu. Sen är laget lite tråkigt utan någon direkt storstjärna eller spelare som öser in poäng även om man kanske har hittat en nu i ryssen Kaprizov. Problemet är dock att han är oprövad och det är svårt att på förhand veta hur bra han kommer acklimatisera sig.
Central
Carolina
Tampa Bay
Florida
Dallas
Nashville
Columbus
Chicago
Detroit
Carolina ser bra ut på alla positioner utom målvaktssidan som är ett litet frågetecken. Bra tillskott i Fast och sjukt fin bredd när man kan ha en spelare som Trocheck i tredjekedjan. Tampa tror jag kommer gå på lite halvfart men det ska inte vara några problem att lösa en slutspelsplats. Dallas unga spelare blir ett år äldre och ett år bättre förhoppningsvis men jag är inte så säker på att man tar sig vidare helt smärtfritt. Tunga skador på Bishop och Seguin. Kan Hintz bära en förstakedja? tillåt mig tvivla. Jag tror faktiskt det finns en risk att man missar en slutspelsplats och att Predators tar den istället om nu Saros/Rinne håller en bra nivå.
Panthers mitt hyplag nummer ett. Jag är övertygad om att Bob gör en mycket bättre säsong vilket kommer lyfta laget oerhört. Tunga tapp ja men det man har plockat in är inte så pjåkigt. Klockrena nyförvärv i Duclair och en Hörnqvist som kommer ställa krav och elda på laget. Dessutom lyx att ha Hinostroza i en fjärdekedja. Gudas kommer tillföra lite fysisktspel som har saknats och när man kan begränsa hans speltid är han inte dålig. Oprövade yngre spelare kan man snurra runt med om det inte fungerar och med en stark fjärdekedja kan man alltid befordran någon. Wennberg är fortfarande relativt ung och har potential att producera. Det var inte lätt för honom i Blue Jackets och jag tror att han kan lyfta nu när han slipper Tortorella. Ja vad ska man säga om Jackets då. Fina målvakter men kaos som vanligt med spelare som inte vill vara kvar och Tortorella mot världen. Ett lag som spelare efter sina förutsättningar och gör det bra, är oftast jobbiga att möta. Tuff division som gör att det inte kommer räcka till ett slutspel. Två skräplag kvar där jag är lite orolig för att Blackhawks ska hamna efter Red Wings. Många talanger i Beaudin, Boqvist, Kalynuk, Strome, Nylander, Kurashev osv men målvaktssidan är bedrövlig. Delia är oprövad och sen har man alltså Subban som andraspade.
East
Boston
Philadelphia
NY Islanders
Washington
Pittsburgh
NY Rangers
Buffalo
New Jersey
Här har vi en division där alla kan slå alla. Devils som var en besvikelse förra säsongen kan mycket väl ta två steg framåt. Många unga spelare och får man en bra start så kan allt hända. Tungt att Crawford slutade men jag tror mycket på Blackwood. Buffalo spännande som alltid men jag har svårt att tro på laget säsong efter säsong speciellt i en så mördande konkurrens. Ett måste att Ullmark eller Hutton står på huvudet. Bra topp 6 där man kan rotera spelare baserat på form och prestation, allt lär inte hänga på Eichel även om han såklart måste vara ett monster om man vill ta en plats bland de fyra främsta. Dags för Dahlin att visa varför han blev vald som nummer ett i draften. Ett lag jag inte alls tror på är Penguins som enligt mig varit på väg nedåt i flera säsonger. Nu för tiden gör även Rutherford dåliga trader vilket inte höjer laget som tidigare. Backsidan övertygar inte, målvaktssidan övertygar inte. Hur långt ska Crosby och Malkin orka bära laget?
Rangers med många talanger kommer vara att räkna med redan nästa säsong. I en svagare division hade jag kanske satt laget på slutspel men inte i den här konkurrensen. Islanders grishockey kommer vara lika framgångsrikt som tidigare år. Svåra att göra mål på och spetsen framåt att avgöra matcher. Det går även att argumentera för att man har ett bättre målvaktspar den här säsongen. Caps har fortsatt ett slagkraftigt lag och på pappret tillräckligt bra för att ta sig till slutspel. Lite osäkert på målvaktsfronten men det ska inte vara något problem. En ålderstigen trupp vilket kan göra att man är lite segstartade. Flyers förhoppningsvis ett år klokare med en lika fin topp 9 som tidigare säsong. Tungt tapp i Niskanen som försvagar laget den här säsongen men enligt mig positivt då talangerna får mer speltid. Roligt tredje backpar med Hägg och Gusfavsson. Elliott är en bra andramålvakt även om han inte visade det förra säsongen och supertalangen Hart kommer ta ytterligare steg.