Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Jag har egentligen för dålig koll men gör ett försök. Kom med konstruktiv kritik
Toronto
Vancouver
Edmonton
Calgary
Winnipeg
Montreal
Ottawa
Colorado
St Louis
Vegas
Minnesota
Arizona
Anaheim
San Jose
Los Angeles
Carolina
Dallas
Tampa Bay
Florida
Nashville
Chicago
Columbus
Detroit
Boston
Philadelphia
Washington
Pittsburgh
NY Islanders
NY Rangers
New Jersey
Buffalo
Montreal tippas av de flesta i toppen av Norra, tillsammans med Toronto. Personligen tror jag Toronto får det svårare då det kan bli slutspelskaraktär på många av drabbningarna i den divisionen, och den tuffare hockeyn i slutspelet har inte passat Marner med flera något vidare. Annars hoppas (pga av alla svenskar) och tror jag mer på Calgary som topplag. Jämnt mellan övriga.
Colorado, Vegas och S:t Louis är de självklara valen i väst. Skulle bara flytta San Jose något pinnhål högre än du gjort.
I central tycker jag att du satt Dallas för högt och Columbus för lågt.
Östra är ett getingbo och sätter man bara Devils och Sabres i botten kan man nästan tippa övriga lag i vilken ordning som helst. Men går inte Flyers och Islanders till slutspel skulle jag bli överraskad. Ovisst mellan övriga fyra lag, och jag tror att Sabres kan blanda sig i kampen om slutspelsplatserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
1X2Helgardera
PS betr waivers: Hockeypojken nämnde även att Islanders satt upp Komarov på w-listan för att få honom till taxi squad och därmed få ner löneutrymmet.
Detta tror jag är ett litet vågspel. Han är visserligen dyr ($3m), men ett lag med centerproblem och bra cap space kan mycket väl norpa denne gudabenådade spelare.
Fast det tror å andra sidan inte THG och han brukar ju ha klart för sig.
Vem/vad är THG?