2021-01-12, 19:31
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Någon som vågar dra en tippning hur Divisionerna slutar?

VC vinner kanadadivisionen. Är främst den som är intressant.
Citera
2021-01-12, 19:32
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
VC vinner kanadadivisionen. Är främst den som är intressant.

Ja men det är ju en sopdiviision
Citera
2021-01-12, 19:46
  #327
Medlem
Jag har egentligen för dålig koll men gör ett försök. Kom med konstruktiv kritik

Toronto
Vancouver
Edmonton
Calgary
Winnipeg
Montreal
Ottawa

Colorado
St Louis
Vegas
Minnesota
Arizona
Anaheim
San Jose
Los Angeles

Carolina
Dallas
Tampa Bay
Florida
Nashville
Chicago
Columbus
Detroit

Boston
Philadelphia
Washington
Pittsburgh
NY Islanders
NY Rangers
New Jersey
Buffalo
Citera
2021-01-12, 19:54
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja men det är ju en sopdiviision

Flest intressanta framtidsnamn.
Citera
2021-01-12, 19:56
  #329
Medlem
1X2Helgarderas avatar
När vi ändå pratar om waivers, lyssnade precis på THG: Jets förlorade två waivers idag.
Predators tog Luca Sbisalukaz och Devils tog Erik Comery (som ersättare för Crawford).
Som Ottawa-fantasten Jdilla redan nämnt tog SJ Balcers från dem. Och Hurricanes tog Anton Forsberg från Oilers.

Jäklar vad jag älskar det här systemet!
Citera
2021-01-12, 20:02
  #330
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag har egentligen för dålig koll men gör ett försök. Kom med konstruktiv kritik

Toronto
Vancouver
Edmonton
Calgary
Winnipeg
Montreal
Ottawa

Colorado
St Louis
Vegas
Minnesota
Arizona
Anaheim
San Jose
Los Angeles

Carolina
Dallas
Tampa Bay
Florida
Nashville
Chicago
Columbus
Detroit

Boston
Philadelphia
Washington
Pittsburgh
NY Islanders
NY Rangers
New Jersey
Buffalo
Svårt att sia om detta. Vill egentligen bara lyfta fram två lag som du satt lägre än 4:a men som jag ser som självklara contenders:
Sharks och Islanders.
Det var mina two cents ;-)
Citera
2021-01-12, 20:18
  #331
Medlem
1X2Helgarderas avatar
PS betr waivers: Hockeypojken nämnde även att Islanders satt upp Komarov på w-listan för att få honom till taxi squad och därmed få ner löneutrymmet.
Detta tror jag är ett litet vågspel. Han är visserligen dyr ($3m), men ett lag med centerproblem och bra cap space kan mycket väl norpa denne gudabenådade spelare.

Fast det tror å andra sidan inte THG och han brukar ju ha klart för sig.
Citera
2021-01-12, 23:03
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Loui är inte helt oväntat uppsatt på waivers nu.

Hade han varit pending UFA hade han nog redan varit i Ottawa. Finns det något Eugene Melnyk älskar mer än allt annat så är det spelare vars Cap Hit är högre än lönen.
Loui måste köpas ut/dumpas nästa år.
Benning ska signa både Elias och Hughes på vad som kan bli uppemot 18-20 miljoner dollar tillsammans och är redan i en helvetisk capsituation, där även Demko ska upp i lön efter kommande säsong.
Citera
2021-01-13, 09:42
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag har egentligen för dålig koll men gör ett försök. Kom med konstruktiv kritik

Toronto
Vancouver
Edmonton
Calgary
Winnipeg
Montreal
Ottawa

Colorado
St Louis
Vegas
Minnesota
Arizona
Anaheim
San Jose
Los Angeles

Carolina
Dallas
Tampa Bay
Florida
Nashville
Chicago
Columbus
Detroit

Boston
Philadelphia
Washington
Pittsburgh
NY Islanders
NY Rangers
New Jersey
Buffalo

Montreal tippas av de flesta i toppen av Norra, tillsammans med Toronto. Personligen tror jag Toronto får det svårare då det kan bli slutspelskaraktär på många av drabbningarna i den divisionen, och den tuffare hockeyn i slutspelet har inte passat Marner med flera något vidare. Annars hoppas (pga av alla svenskar) och tror jag mer på Calgary som topplag. Jämnt mellan övriga.

Colorado, Vegas och S:t Louis är de självklara valen i väst. Skulle bara flytta San Jose något pinnhål högre än du gjort.

I central tycker jag att du satt Dallas för högt och Columbus för lågt.

Östra är ett getingbo och sätter man bara Devils och Sabres i botten kan man nästan tippa övriga lag i vilken ordning som helst. Men går inte Flyers och Islanders till slutspel skulle jag bli överraskad. Ovisst mellan övriga fyra lag, och jag tror att Sabres kan blanda sig i kampen om slutspelsplatserna.



Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
PS betr waivers: Hockeypojken nämnde även att Islanders satt upp Komarov på w-listan för att få honom till taxi squad och därmed få ner löneutrymmet.
Detta tror jag är ett litet vågspel. Han är visserligen dyr ($3m), men ett lag med centerproblem och bra cap space kan mycket väl norpa denne gudabenådade spelare.

Fast det tror å andra sidan inte THG och han brukar ju ha klart för sig.

Vem/vad är THG?
Citera
2021-01-13, 10:54
  #334
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel

Vem/vad är THG?

En lite disträ gubbe på youtube med klassisk Boston-attityd (även om jag tror han är från vancouver) som bokstavligen andas hockey.

Han står dagligen och gör analyser om allt som hör nhl till med en whiteboard där han kluddat ner olika saker.

Han är visserligen kunnig och har rätt i många saker men tycker personligen han lägger alldeles för stor tyngd på poäng och statistik. Många gånger känns spelare som siffror för honom, att deras poäng och inte reella prestationer står till grund för om han hyllar dem eller ej.

Men han är somsagt kunnig. Och har man missat en nyhet inom nhl är han perfekt för att få en resumé för han kommer ta upp det!
THG = Thehockeyguy.

Jag gillar annars en ung kille som heter Graviteh. För trots sina unga år så har han ruskig koll och vågar sticka ut hakan på ett sätt som inte THG gör.
Citera
2021-01-13, 11:09
  #335
Medlem
Kedoxs avatar
Om jag förstått rätt skall premiärmatchen mellan PHI-PIT dra igång 17:30 ET vilket borde betyda 23:30 svensk tid om jag räknat rätt? Kan detta stämma? Såg nämligen ingen matchlänk på onhockey.
Citera
2021-01-13, 11:39
  #336
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Om jag förstått rätt skall premiärmatchen mellan PHI-PIT dra igång 17:30 ET vilket borde betyda 23:30 svensk tid om jag räknat rätt? Kan detta stämma? Såg nämligen ingen matchlänk på onhockey.
Jag har också fått det till 23:30.
Det lär ju komma upp på sidan senare under dagen så du kan dubbelkolla om du vill.

EDIT:

Jag skrev ner lite snabbt hur jag tror det går i Central och East.
Har inte genomanalyserat någonting, utan gick mycket på magkänsla och hur jag tycker utvecklingen för respektive lag ser ut.

Tar kanske North och West en annan dag. Det är så hårt att hålla på med hockey.
__________________
Senast redigerad av Bartman777 2021-01-13 kl. 11:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in