2021-01-13, 10:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men med tanke på att de verkar ha setts en halvtimme-timme i stöten och uppskattningsvis pippat halva det mötet så verkar de ju aldrig haft tid att prata ut ordentligt.

Istället löste de det med sms varvat med platsdelningar, selfies, sexchatt, dickpics och duschbilder osv i evighet.

Man får ju en bild av att de aldrig fick ro att sätta sig och reda ut vad fa-an de höll på med?

Istället är det öppnar, rt, stänger, hot, jäd, du ville ha mig, jag ville ha dig när min fru var tråkig, svullnar, tg hit, tg dit, ska du sova med henne, på väg, ses om fem, osv år ut och år in.

Ett annat sätt att se det på, hur ofta umgicks de längre än nån timme om det inte var i Geo-sammanhang eller sängen?

Ja vi får helt enkelt förlita oss på psykiatern bedömning på att det inte är några konstigheter såvida du själv inte är expert inom ämnet? (Inget illa menat.)
Citera
2021-01-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Som sagt, vet jeg ikke hvordan situasjonen er nå, da jeg leser bakfra. Fallet er/var ukjent for meg. Så jeg leste ikke deres svar nå, (man leser ikke siste side i boka først vanligvis) men så at jeg ble sitert så jeg bare forklarer hvorfor jeg ikke svarer direkte...
Men altså, halvannet år etter drapet er det bare griseprat om knullepastoren. Mammaen som ble sønderslagen. Avbrutt under innpakning av gaver ca en halvtime før sønnens fødselsdag... Usjh!
Jeg vet ikke mer enn dere visste før FUP ble slept (egentlig veit jeg ikke om det går til åtal og FUP;en blir sluppet engang, men det har en jo forstått&#129325 Så jeg kunne jo givetvis holdt kjeft siden jeg ikke har noe å bidra med, men ble bare så trøtt på den vulgære omtalen av den drepte. Ja, sikkert får jeg en bedre oppfatning, og mest sannsynlig en annen innstilling til "bil-situasjonen" etter å ha lest videre. Nå ble jeg bare så trøtt på grisepratet...
Beklager.

Så, jeg vet ikke/lurte ikke på hva som skjedde i bilen. Og det var absolutt ikke bilen jeg ville ta opp ENNÅ en gang,(absolutt ikke), men sjargongen... Jeg får tidsnok vite litt (kunne ikke unngå å glimse over noen ord i svarene deres...hehe). Var bare språket jeg ble kvalm av.
Hva som skjedde en plass en ikke var selv kan jo alle ha ulike meninger om og diskutere hei vilt. Det var ikke det jeg "syftet" på

Din reaktion är normal. Griseprat mot LW som inte kan försvara sig är lågt. Man kan uttrycka sig på olika sätt.
Citera
2021-01-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror att många som skriver här kände LW IRL. "Porrpastor" kallades hon av sina grannar som tydligen visste hur hon levde. Att någon kallar henne kjerringkrek tycker jag inte heller är så konstigt om hen visste vad hon ställt till med i människors liv. HDs och alla barnens liv t.ex.

Det är väl främst SD som är ansvarig för det han ställt till med mot sin familj? Han kunde ha polisanmält LW för trakasserier om han nu på något vis kände sig förföljd och hotad av henne? Avstått från henne. Gett henne kalla handen. Men det gjorde han inte och han fick det att låta som att LW bar skuld för sin egen död.

Tror att den här katt- och råttaleken triggade honom både mentalt och sexuellt.
Citera
2021-01-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja vi får helt enkelt förlita oss på psykiatern bedömning på att det inte är några konstigheter såvida du själv inte är expert inom ämnet? (Inget illa menat.)

Ja allt är normalt i deras beteende jag vet. Det vet vi ju alla. Behövs ju ingen expertis som berättar det kanske.

Men håller med dig och psykiatern. Man ska lita på expertisen. Inga konstigheter alls med SD och LW:s relation. Psykiatern skulle säkert dra samma slutsats även efter att ha läst deras sms och e-mail.

Alla par bråkar ju litegrann då och då. Bara hälsosamt.

Två fullt nornalt fungerande människor som kan hantera sin relation utan konstigheter.

Båda mådde säkert toppen av denna ”livsstil”. Psykiatern skulle säkert även göra bedömningen att denna relation bara påverkat SD i positiv riktning. Inga konstigheter hur det påverkat LW heller.

Efter 120 000 inlägg här så börjar väl de flesta bli expert i ämnet. Särskilt efter fupen släpptes.

Kanske har vi bättre koll på individen SD än psykiatern vid det här laget?

Han har berättat för psykiatern att han är en helt normal villa-kanin-volvo-kille som varit lite otrogen bara och gillar att ha make-up-sex en gång i veckan i ett decennium. Nu skild. Barn varannan vecka. Dricker måttligt. Har vänner. Har jobb. Tränar. ”Normalbegåvad”.

Vi kanske har lite mer underlag än hans berättelse under några timmar med expertisen menar jag.
Senast redigerad av Avel 2021-01-13 kl. 10:25.
Citera
2021-01-13, 10:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja allt är normalt i deras beteende jag vet. Det vet vi ju alla. Behövs ju ingen expertis som berättar det kanske.

Men håller med dig och psykiatern. Man ska lita på expertisen. Inga konstigheter alls med SD och LW:s relation. Psykiatern skulle säkert dra samma slutsats även efter att ha läst deras sms och e-mail.

Alla par bråkar ju litegrann då och då. Bara hälsosamt.

Två fullt nornalt fungerande människor som kan hantera sin relation utan konstigheter.

Båda mådde säkert toppen av denna ”livsstil”. Psykiatern skulle säkert även göra bedömningen att denna relation bara påverkat SD i positiv riktning. Inga konstigheter hur det påverkat LW heller.

Efter 120 000 inlägg här så börjar väl de flesta bli expert i ämnet. Särskilt efter fupen släpptes.

Kanske har vi bättre koll på individen SD än psykiatern vid det här laget?

Han har berättat för psykiatern att han är en helt normal villa-kanin-volvo-kille som varit lite otrogen bara och gillar att ha make-up-sex en gång i veckan i ett decennium.

Vi kanske har lite mer underlag än hans berättelse under några timmar med expertisen menar jag.

Jag håller med dig om att deras relation var destruktiv men just att ilska och bra sex hör ihop är inget märkligt. Det är inte logiskt men vi människor är inga logiska varelser heller utan till stor del känslostyrda när det kommer till sexualdriften.

Det är SD:s ilska mot LW och att han ändå hade stark sexuell åtrå mot henne som betraktades som onormalt av tråden. Det stämmer inte att det är onormalt utan något som många av oss upplever.
Citera
2021-01-13, 10:34
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om att deras relation var destruktiv men just att ilska och bra sex hör ihop är inget märkligt. Det är inte logiskt men vi människor är inga logiska varelser heller utan till stor del känslostyrda när det kommer till sexualdriften.

Det är SD:s ilska mot LW och att han ändå hade stark sexuell åtrå mot henne som betraktades som onormalt av tråden. Det stämmer inte att det är onormalt utan något som många av oss upplever.

Mitt inlägg som du först svarade på var bara lite undrande om de hade nåt utrymme för annat än geocaching, bråk och sex i sin relation?
Och hur mycket ”kvalitetstid” fick de egentligen under denna säkert upp mot tio år långa intima relation?
Citera
2021-01-13, 10:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Mitt inlägg som du först svarade på var bara lite undrande om de hade nåt utrymme för annat än geocaching, bråk och sex i sin relation?
Och hur mycket ”kvalitetstid” fick de egentligen under denna säkert upp mot tio år långa intima relation?

Ok, jag tror kvalitetstid för dem var geocachandet (och allt som hör till) tillsammans. SD var ju gift med två barn så det kanske var svårt att få tid tillsammans ändå mer än till geocachande, tjafs och bråk och sex?
Citera
2021-01-13, 10:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det blev just nu ännu svårare: stimotol.

Man hittade inte palmevapnet heller ju. Fast en 45:a brukar ha mycket tydligare proveniens än en standardhammare (om 45:an har papprena iordning) om inte nu SD betalat med dine*sclub på bilt*ma och samtidigt köpte strö till kaninerna. När jag hör att forensikern varit runt på alla byggvaruhusen (hitom Kanarieöarna) så känner jag mig ändå hoppfull. Jag tror ridån kanske måste falla en gång innan den hissas upp igen. Jurister och såna där har fruktansvärt gott minne. Det ordnar sig.

Typiskt om det skulle visa sig vara en standardhammare ändå till slut. Det är inte utan att det är lite intressant ändå. Eller inte för flackt.

Jag blir väldigt intresserad av vilken typ av skada hon hade.

Jag tänker att om det hade varit en standardhammare, en av de vanliga dimensionerna, varför måste då forensikern ut i handeln för att kolla på olika typer. Kanhända att det har med de andra skadorna att göra? Ett särskilt långt och smalt skaft? Eller särskild form?

Forensikern nämnde ju också att det kunde ha använts två olika tillhyggen.

Man kan ju inte riktigt tänka sig att någon som planerar ett mord på något plan tar med sig diverse tillhyggen av olika slag. Om det inte har skett på en plats där det råkar finnas tillgång till dessa, t ex i ett hem.

I det här fallet kan man ju tänka sig att mördaren har antingen gömt undan något ( då sannolikt ETT tillhygge), eller haft med sig något. Då kan det ha handlat om både ett eller flera tillhyggen. I det senare fallet kan hända att SD hade med sig olika redskap för att hjälpa Lena med cachen.

Man önskar förstås att något kunnat avslöja varifrån vapnet kom, lite som det köp av kaninhalm tillsammans med en ledad hyls/spärrnyckel och en passande hammare. Lite som Edvin som handlade en fin kniv med sitt eget kort strax före morden.

Visserligen gillar mgm att "killas" lite. Han verkar ha haft en känsla av att "mordet aldrig skulle lösas, de har inget på mig" redan tidigt i förloppet, så vem vet. Han gillar att skriva någon på näsan, men så dum är han kanske inte riktigt.

Skulle inte förvåna mig om tillhygget varit "lånat" och återlämnat. Ingen som märkt något på en av hans besökta byggarbetsplatser. Mgm är mer av den finurliga typen, som gillar att leka smart, samtidigt vara fräck och prata om blodsmak och mord på ett insinuant sätt mitt i förhören.

Jag hoppas att han fäller sig själv, mitt i balansgången på linan.
Att han "kittlades" en gång för mycket.
Citera
2021-01-13, 10:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är väl främst SD som är ansvarig för det han ställt till med mot sin familj? Han kunde ha polisanmält LW för trakasserier om han nu på något vis kände sig förföljd och hotad av henne? Avstått från henne. Gett henne kalla handen. Men det gjorde han inte och han fick det att låta som att LW bar skuld för sin egen död.

Tror att den här katt- och råttaleken triggade honom både mentalt och sexuellt.

Alla människor är ansvariga för sina egna handlingar. LW var inte oskyldig. SD var inte oskyldig. Det är ingen tävling om vem som var mest ansvarig. Båda var ansvariga. Den enda människa man kan ändra på är sig själv. Det är osmart att provocera en psykopat. Bättre att gå åt andra hållet och bryta kontakten. Om SD är en psykopat så borde LW ha förstått det efter 6 år. Hon var ju ändå välutbildad. Om man som hon då fortsätter att provocera psykopaten och inbillar sig att man har makten över honom så utsätter man sig själv för livsfara. Den enda som kunde rädda henne var hon själv.
Citera
2021-01-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ok, jag tror kvalitetstid för dem var geocachandet (och allt som hör till) tillsammans. SD var ju gift med två barn så det kanske var svårt att få tid tillsammans ändå mer än till geocachande, tjafs och bråk och sex?

Tänker bara att geocachandet måste ha varit lite under lupp från HD:s sida. Hon val väl med dem och var det inte hon så kanske nån annan geocachare typ JG mfl.

Men som du skriver så var det såklart den tiden de kunde skapa som de fick.
Ibland känns det lite ovärdigt då en del av deras kvalitetstid bestod i att LW behövde smyga in i paret D:s hus för att ha sex i källaren.

Den där berömda hotellvistelsen i Sthlm kanske var ett av få tillfällen de fick sova ihop en natt.
Citera
2021-01-13, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Alla hennes karlar ville mer, utom SD. Hon lekte med dem på samma sätt som hon anklagade SD för att ha lekt med henne.

Om du tittar på hennes konversationer med olika män i FUP så ser du att det finns censurerade bilder i så gott som alla. De följer samma mönster. Först en massa tjat om SD, hur hemsk han är eftersom han inte vill ha henne. Sedan en lista på alla män som vill ha henne. Och så slänger hon iväg några p-bilder och mottagaren suckar och stönar. Är det normalt beteende? Av LW och av männen?

Om hon hade velat vara tydlig och ärlig så hade det kanske varit bättre att inte ha sex med dem? Inte konstigt om de trodde att de hade en chans. Hon lekte med andras känslor och utnyttjade dem.

Du behöver inte fantisera ihop en ny novell för att rättfärdiga hennes beteende. Bara för att SD lurat och utnyttjat henne så gav det henne INTE rätt att göra likadant mot andra. Om hon hade haft en gnutta empati så hade hon förstått hur de männen kände. Och hon hade inte burit sig åt som en bitch mot HD.

Som du också ser, är det ingen annan som hon har de här destruktiva konversationerna med. Ingen annan alls.

Ditt sikte är på Lena, Lenas beteende och du frågar dig om det är normalt?
Att om hon hade backat hade inte mordet hänt?

Jag frågar dig istället då varför SD inte lämnar Lena, när han inte ville mer? Varför fortsätter han att träffa henne, trots att han ville ha tillbaka HD?
Citera
2021-01-13, 10:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Alla människor är ansvariga för sina egna handlingar. LW var inte oskyldig. SD var inte oskyldig. Det är ingen tävling om vem som var mest ansvarig. Båda var ansvariga. Den enda människa man kan ändra på är sig själv. Det är osmart att provocera en psykopat. Bättre att gå åt andra hållet och bryta kontakten. Om SD är en psykopat så borde LW ha förstått det efter 6 år. Hon var ju ändå välutbildad. Om man som hon då fortsätter att provocera psykopaten och inbillar sig att man har makten över honom så utsätter man sig själv för livsfara. Den enda som kunde rädda henne var hon själv.

Nej, LW kunde inte sluta eftersom hon själv var mentalt labil. Utbildning spelar ingen roll då tyvärr. Glöm inte att hon led av bl.a. separationsångest och övergivenhetsrädsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in