2020-12-10, 20:39
Medlem
Kedoxs avatar
Tar inte alla dessa hel-och-halv lockouter och hotar Ovies målrekord?

Gretzky hade väl ingen lockout under sina 20 år och spelade de flesta matcher (nån säsong på drygt 40 men det var undantag).

Ovie blev snuvad på hela sin tilltänkta rookiesäsong och har efter fått genomlida snart två halvlockouter. Alla matcher han berövas är förstås förödande på tiden är ganska knapp och han närmar sig 40.
Citera
2020-12-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Gretzky hade väl ingen lockout under sina 20 år och spelade de flesta matcher (nån säsong på drygt 40 men det var undantag).

Ovie blev snuvad på hela sin tilltänkta rookiesäsong och har efter fått genomlida snart två halvlockouter. Alla matcher han berövas är förstås förödande på tiden är ganska knapp och han närmar sig 40.

Det är väl längesedan han var skadad, och borta en längre tid väl? Kanske är en fördel för honom i varje fall, men som du säger så finns det ju risk att förkortade säsonger påverkar hans målproduktion.
Citera
2020-12-11, 01:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Det försvårar helt klart, men det är inte kört. Ovie är inte så beroende av att åka snabbt på skridskor. Han kan ju stå vid sin vänstra tekningscirkel och panga in slagskott till han är 50.
Citera
2020-12-17, 16:08
Medlem
Alexander Steen slutar. Jäkligt underskattad karriär enligt mig!
Citera
2020-12-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
När han var som bäst tror jag inte många förstår hur bra han faktiskt var. Fint att få en ring på slutet också.
Citera
2020-12-17, 18:46
Avslutad
Lundqvist har tydligen något hjärtproblem, så han kommer inte spela denna säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
När han var som bäst tror jag inte många förstår hur bra han faktiskt var. Fint att få en ring på slutet också.

Kan bara hålla med.

Blues say Steen has "multiple levels of degenerative herniated discs of his lumbar spine" och han är inte ens 40...
Senast redigerad av J-dilla 2020-12-17 kl. 19:32.
Citera
2020-12-17, 19:47
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Lundqvist har tydligen något hjärtproblem, så han kommer inte spela denna säsongen.
Jag såg tweeten... här är den för den som vill läsa.

Visst låter det inte alls positivt, men är det helt kört med att medverka senare under säsongen?
Som vanligt lever jag på hoppet
Citera
2020-12-17, 20:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag såg tweeten... här är den för den som vill läsa.

Visst låter det inte alls positivt, men är det helt kört med att medverka senare under säsongen?
Som vanligt lever jag på hoppet

Jag tror vi har sett det sista av Henke på isen.

Vem plockar Caps in nu? Schneider?
Citera
2020-12-19, 20:00
Medlem
sportsnet

Verkar som det börjar ordna upp sig för en säsongstart 13 januari 2021! 56 matcher och på något vänster divisionsbaserat i ett nytt system där de till synes kommer spela i sin egna division endast.

Det har vart prat om en egen division för Kanadas lag men iom att deras board of health eller whatever verkar vara lite kinkiga kan det eventuellt bli så att de kanadensiska lagen får ta sitt pick och pack och pipa över till Staterna i någon av alla hubs som antagligen kommer startas, likt vi såg i slutspelet förra säsongen.

De kommer även skippa träningsmatcherna och gå rakt från training camp till regular season.. Men de avvaktar fortfarande ett par tics and crosses innan de kan signalera grönt ljus för spel

Mäkta spännande! Får hoppas att the Hockey Gods välsignar oss med en till säsong nu i januari 2021 men skulle det hela falla ihop som ett korthus strax innan så vill iallafall jag tro att det är deras sätt att hinta om att det helt enkelt inte är dags... Än.

Henke verkar out med hjärtfel vilket säkert suger stenhårt för Caps givetvis som gjorde sig av med Holtby... Samsonov får kliva upp om de inte kan skramla fram något annat stort namn
Citera
2020-12-19, 20:53
Avslutad
Fina nyheter!

Divisions enligt:
Canadian: CGY, EDM, MTL, OTT, OTT, VAN, WPG
Atlantic: BOS, BUF, NJ, NYI, NYR, PHI, PIT, WAS
Central: CAR, CBJ, DET, CHI, DAL, FLA, NAS, TB
Pacific: ANA, AZ, COL, LA, MIN, SJ, STL, VGK

Topp 4 i varje division går till slutspel.

Har förresten lyckats missa att Pens signat Ceci 1 år-1,25 M. https://streamable.com/uhmla5. Kommentatorn sammanfattar hans karriär med en mening

Duclair till Panthers, 1 år-1.7 M. Hoppas han är nöjd, Sens erbjöd 3 år - 4,25 M. Han ville ha 5års-5 M. Så går det när man ska leka girig agent.
Senast redigerad av J-dilla 2020-12-19 kl. 20:57.
Citera
2020-12-20, 11:33
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Fina nyheter!

Divisions enligt:
Canadian: CGY, EDM, MTL, OTT, OTT, VAN, WPG
Atlantic: BOS, BUF, NJ, NYI, NYR, PHI, PIT, WAS
Central: CAR, CBJ, DET, CHI, DAL, FLA, NAS, TB
Pacific: ANA, AZ, COL, LA, MIN, SJ, STL, VGK

Topp 4 i varje division går till slutspel.

Har förresten lyckats missa att Pens signat Ceci 1 år-1,25 M. https://streamable.com/uhmla5. Kommentatorn sammanfattar hans karriär med en mening

Duclair till Panthers, 1 år-1.7 M. Hoppas han är nöjd, Sens erbjöd 3 år - 4,25 M. Han ville ha 5års-5 M. Så går det när man ska leka girig agent.
Det blir alltså inga WC? Intressant upplägg...

Citera
2020-12-20, 21:06
Avslutad
Håll koll på följande datum:

Finns vissa lag som fortfarande behöver kolla över capsituationen innan säsongstart känns det som, sedan är frågan vad för regler som gäller för rosters etc. Fortfarande en hel del frågetecken men en sak är säker: jag sitter fastlimmad vid datorn mellan 21-28 juli.

I övrigt: 6 lag drar i Hoff. Vatanen, Haula, Hamonic mm. fortfarande FA. Rookie entry-level matcher sänkt till 7, så de har 6 matcher på sig att imponera på tränarna.

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Det blir alltså inga WC? Intressant upplägg...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in