2021-01-12, 18:27
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför?
För att golvbrunnar, vattenlås tenderar att bevara DNA efter tvagning av en lekamen.

Men annars håller jag med dig. Vad gör en gravt sviken fru som tagit ut skilsmässa, flyttat för flera månader sen i hans hus och städar med sån frenesi.
I hans golvbrunnar. Bättre rengöring än i lgh. vill säga.
Allt sånt får du fråga HD om, och hur bra hon städar egna brunnar vet man inte då hon var nyinflyttad i sin lya.

Haha man har asså gjort en FUP på brunnar?Ja då e hela släkten skyldig antar jag
Citera
2021-01-12, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Allt sånt får du fråga HD om, och hur bra hon städar egna brunnar vet man inte då hon var nyinflyttad i sin lya.

Haha man har asså gjort en FUP på brunnar?Ja då e hela släkten skyldig antar jag
Vad svamlar du om?

Om H skiter i sina egna golvbrunnar ang rengöring i ny lgh, men går till hans hus och skurar golvbrunnar är det i högsta grad suspekt. Efter att ha skilt sig och flyttat i mars.

Speciellt ihop med allt annat hon levererar på identiskt samma sätt som SD om blod men påstår långsökt att info kommer från LW.

Hon är som en copy cat till hans utsaga om samlag och blod vilket båda tydligen är väldigt måna om att sprida som info i deras krets.
Citera
2021-01-12, 18:41
Medlem
Citat:
+4 från LW "i halva huset" återfanns inte.

Trots akrobatiskt sex som låter snudd som bondage enligt S och H.

NFC inbillade sig väl visuellt att det inte var blod i första omgången om jag förstod rätt.
En hundnäsa markerade på bloddoft men inte specifikt.

Men!... en tekniker hade kryptonit i blodet och fick topsat på rätt ställe.
En stark 4:a blod utan blandbild är väl top noch i ett brottmål.

Oavsett liten el stor fläck visuellt el mängdmässigt på tops som TR cirkulerar kring i domen.

Blod på en jäkligt suspekt plats eftersom nedsölade förövare brukar vilja köra en maskin och duscha av sig.
Frugan fokuserade dock på golvbrunnar, minutiöst rengjorda hos SD till skillnad från hur H rengör hemma.

I tingsrätten pratar HD om att SD:s golvbrunnar var av modernare snitt och därför lättare att rengöra än hennes.

Blev ett litet speciellt ögonblick när en kvinnlig åkl frågade det kvinnliga vittnet HD hur det var med städningen av den egna bostaden egentligen. HD älskade inte åkl i det ögonblicket (heller).

Jag är fortfarande av den uppfattningen att SD lugnt och fint hade kunnat städa nån timme i taget sen skilsmässan och rökutvecklingen i mars.
Men han la tid på ”brudar” och Geocaching.

Sen kan man ju förstå att det fanns en mental spärr. Allt är inte kul ett par månader efter skilsmässa.

Samtidigt så skriver han i chatt med HD att han är igång och ”slänger” saker och fixar.

Han är även en erkänd ”doer”. Problem ska lösas och kaninburars problematik vad gäller upptrampat i gräsmattan måste lösas asap annars så avsäger han sig faderskapet.

Så sammantaget var denna städning inte alls för att det var synd om barnen eller SD.

Den gjordes som en markering mot polis och omgivning är min teori. Baserat på hur SD funkar. Så snart han är ute ur häkte så är det full fart med allt ska vara som vanligt. Upp med fasaden i Geo-galleriet.

Anhållan blev en dipp och sen kom städning och vårfix i trädgården 25/5 som ett motdrag. Enligt SD så fick han städa i sitt hus och då gjorde han det. Ägandet är 90 % av lagen osv.

Men en liten skugga ska kanske falla över medstädarna då. Men de har ju alla lännat sina ”rimliga” förklaringar i förhör. Barnen trivdes inte i röran osv(HD).

De städade för att det var synd om SD. Han som det nyss uppdagats att han varit otrogen i minst sex år. Eller visste de inte det så visste de att huset varit genomsökt av polis och att väl polisen inte bara viftar bort en misstänkt efter nåt dygn redan 25/5.

Eller hade de ens koll på att han suttit anhållen? Det är väl inte klarlagt när han ens började sprida den ”goda” nyheten i familjen och vänkretsen?
Senast redigerad av Avel 2021-01-12 kl. 18:44.
Citera
2021-01-12, 18:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I tingsrätten pratar HD om att SD:s golvbrunnar var av modernare snitt och därför lättare att rengöra än hennes.

Blev ett litet speciellt ögonblick när en kvinnlig åkl frågade det kvinnliga vittnet HD hur det var med städningen av den egna bostaden egentligen. HD älskade inte åkl i det ögonblicket (heller).

Jag är fortfarande av den uppfattningen att SD lugnt och fint hade kunnat städa nån timme i taget sen skilsmässan och rökutvecklingen i mars.

Sen kan man ju förstå att det fanns en mental spärr. Allt är inte kul ett par månader efter skilsmässa.

Samtidigt så skriver han i chatt med HD att han är igång och ”slänger” saker och fixar.

Han är även en erkänd ”doer”. Problem ska lösas och kaninburars problematik vad gäller upptrampat i gräsmattan måste lösas asap annars så avsäger han sig faderskapet.

Så sammantaget var denna städning inte alls för att det var synd om barnen eller SD.

Den gjordes som en markering mot polis och omgivning är min teori. Baserat på hur SD funkar. Så snart han är ute ur häkte så är det full fart med allt ska vara som vanligt. Upp med fasaden i Geo-galleriet.

Anhållan blev en dipp och sen kom städning och vårfix i trädgården 25/5 som ett motdrag. Enligt SD så fick han städa i sitt hus och då gjorde han det. Ägandet är 90 % av lagen osv.

Men en liten skugga ska kanske falla över medstädarna då. Men de har ju alla lännat sina ”rimliga” förklaringar i förhör. Barnen trivdes inte i röran osv(HD).

De städade för att det var synd om SD. Han som det nyss uppdagats att han varit otrogen i minst sex år. Eller visste de inte det så visste de att huset varit genomsökt av polis och att väl polisen inte bara viftar bort en misstänkt efter nåt dygn redan 25/5.

Eller hade de ens koll på att han suttit anhållen? Det är väl inte klarlagt när han ens började sprida den ”goda” nyheten i familjen och vänkretsen?
Hon blir förnärmad när hennes egna golvbrunnar jämförs.
Som om det bara gällde hur hon städar snarare än att det gjorts husrannsakan för att ett brutalt mord med mycket blodstänk skett.

Edit. På tal om copy cat nyss. Hon förfasas även hur hennes förhör genomförs. Låter likt SD som gnäller på Fu.
Som man umgås blir man.
Senast redigerad av develi 2021-01-12 kl. 18:52.
Citera
2021-01-12, 18:51
Medlem
Citat:
Vad svamlar du om?

Om H skiter i sina egna golvbrunnar ang rengöring i ny lgh, men går till hans hus och skurar golvbrunnar är det i högsta grad suspekt. Efter att ha skilt sig och flyttat i mars.

Speciellt ihop med allt annat hon levererar på identiskt samma sätt som SD om blod men påstår långsökt att info kommer från LW.

Hon är som en copy cat till hans utsaga om samlag och blod vilket båda tydligen är väldigt måna om att sprida som info i deras krets.
Hon behöver inte tvätta sina!Man tvättar dom inte varannan dag och hon har bott i lyan 1-2 mån i halvtid o andra halvan hos sillen så du har inte en susning hur hon tvättar sina brunnar.
Ja hon tvättar åt sin ex-man och idag finns det ex-par som ställer upp för varann ,du vet,alla e inte bittra.
Hur kan en golvbrunn bli så skitig på en månad hos HD så man måste visa henne bilder gällande dom?

Familjen D får livstid för en superskitig brunn
Ok,ingen mer brunnar och blod från mig
Citera
2021-01-12, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Hon behöver inte tvätta sina!Man tvättar dom inte varannan dag och hon har bott i lyan 1-2 mån i halvtid o andra halvan hos sillen så du har inte en susning hur hon tvättar sina brunnar.
Ja hon tvättar åt sin ex-man och idag finns det ex-par som ställer upp för varann ,du vet,alla e inte bittra.
Hur kan en golvbrunn bli så skitig på en månad hos HD så man måste visa henne bilder gällande dom?

Familjen D får livstid för en superskitig brunn
Ok,ingen mer brunnar och blod från mig
Precis. Hon behöver inte tvätta sina om SD använt sin dusch i huset och inte hennes.

Ställer upp för varann, sa Bull.
Hon visar tecken på medberoende snarare.
Citera
2021-01-12, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om hunden inte märkte blodet (förutsatt att den var i det rummet) så kan man tänka sig att "någon" lagt blodiga kläder i maskinen EFTER att doggen gått hem. Kläder som legat gömda någon annanstans. Vad tror du om det?
Troligtvis ett bylte som kastats in efter första avspärrningen.
Vid storstädningen hann de inte med tvättsugan,trots att anledningen sades vara pulverrester från intilliggande pannrum..
Rimmar illa. Nej, gömt klädbylte som SD inte ville slänga eller bränna upp, sen i stressen inte sett att det avsatts besudlingar på maskinen.
Vart det legat, vet nog bara gm.

Faktum är att hunden hade markerat, i garage och dusch, men de fick lov att avbryta då tf åklagare inte tillät husis.
Citera
2021-01-12, 18:58
Medlem
Citat:

Din uppfattning e din uppfattning.Du ser ju inte ens att HD inte bott där tillräckligt länge för att bli total kaos i hennes brunnar.Och ÅK verkar inte vara mycket att hänga i julgran heller.
Varför ska SD städa själv när han får hjälp?Mår du dåligt av det?
Fattar inte varför jag skriver det här ens men alla äktenskap slutar inte i hat utan en del hjälper varandra iaf.Börja ge lite fakta för dit svammel nu
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2021-01-12 kl. 19:03.
Citera
2021-01-12, 19:01
Medlem
Citat:
Precis. Hon behöver inte tvätta sina om SD använt sin dusch i huset och inte hennes.

Ställer upp för varann, sa Bull.
Hon visar tecken på medberoende snarare.
Det kan jag hålla med om men hon e långt ifrån så mjäkig som man vill tro här.
Hon vill något men vad vet hon inte(eller vågar inte utföra)
Men bara en killgissning
Citera
2021-01-12, 19:01
Medlem
Citat:
Är ju en hel del andra dofter i en tvättstuga eller från tvättmaskinen kan man tänka. Vet inte om hundar kan ”dela upp” lukterna.

Men jag läste en studie där man testade att hitta spår av blod på tvättat bomullstyg med hund tränad för blod eller kadaver. I studien tvättade man tygproverna upp till fem gånger.

Med både hundarna (lite olika resultat beroende på hund) respektive Luminol kunde man upptäcka blod på de bomullstyger som var tvättade fem gånger.

Så ska man gissa på att tvättmedelsbehållaren ovanför fläcken hade lite för mycket kvar av sköljmedel och tvättmedel som ”lurade” hunden?

Sånt som folk skriver lappar om i allmänna tvättstugor alltså.

Det fiffiga med hundar är att de kan ta in massor av dofter, men koncentrera sig på en specifik och "stanga av" de andra. Men det måste tränas upp.
Citera
2021-01-12, 19:12
Medlem
Vet nån om ljudupptagningarna från rättegången på jonehrsson.se är kompletta? Är samtliga vittnesmål med?
Citera
2021-01-12, 19:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Man får ta med i tankarna att den inte är helt osynlig den här fläcken. Inte så att den syns från månen men ändå.

https://www.bildtagg.se/bild/op2p591eo3b7vhdq3zfzmtkw

Rinner blodet åt vänster för att luckan stängs med ett jäkla vinddrag kan man undra?

Märklig fläck hur som.

Man kan faktiskt inte tro att SD tvättat någon gång efter detta.

Att hunden som sökte huset inte märkte något?

Det är ju som du säger, inte rinnspår.

Jag tycker att (dålig bild) det ser ut som att något tryckts emot, och att något veck på plagg, krage eller snören som farit iväg mot kanten i rena rama farten.

Några saker tänker jag spontant.

Det är att SD måste varit väldigt stressad och inte har haft en tanke på att detta kunnat hända. Har han tvättat i mörkret? Rädd att grannen J*udith skulle se att han tände tvättstugan samtidigt som utebelysningen var avstängd, trots att han vattnade? (Kan dock inte se något fönster på bilder, vet inte ens om tvättstugan ligger på den sidan om huset.). Har han inte ens sett blodet när han tog ut tvätten?

Eller har han inte tvättat kläder där? Tvättade skorna i tvätthon? Kom åt med något, skon eller annat i rena rama farten. Därför tvättmaskinblind?

Eller stoppade han in sin berömda tröja i maskinen och sedan tvättade typ skorna bredvid i tvätthon, kom åt tvättmaskinen utan att märka det?

Och då tänker jag samtidigt att om HD varit involverad på något som helst plan, då borde hon kanske hört att han hade tvättat sin tröja efteråt, och då kollat extra noga med honom om han tänkt på alla spår han kan ha lämnat? Särskilt borde hon väl tänkt på det i samband med storstädningen?

Vad gäller HD tänker jag när jag läser förhören att hon med stor sannolikhet har det inbakat i sin hjärna att han kan ha gjort det, men hon vill skydda honom till varje pris. Hon vill tro på honom och hon vill göra allt för att han ska gå fri. Jag kan inte tänka annat riktigt. Får inte ihop det på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in