Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Civila frågor - t ex om val - kan inte avgöras i militärdomstolar. USA:s militärdomstolar dömer bara i frågor som rör militärer.
Varför jag tror att Trump lugnat sig? Bara en känsla. Han har inte gjort några aggressiva utspel på över ett dygn nu.
Konstitutionen gäller militären och med den i ryggen så kommer DJT att "kuppa" Vita Huset. Kuppa står ni för.....
Min tolkning?
Jag skiter fullständigt vad som händer på mikronivå"och vem eller vilka som rapporterar om vad. Det flyter runt så jävla mycket dynga i båda läger att det lönar sig inte att lägga massa energi på det.
Kan höfta att OM det stämmer att DJT lugnat ner sig så finns det 2 förklaringar till det:
1) Trump är besegrad och nu ser han efter sitt eget hus. Detta val kommer stå han dyrt och han är en jävla idiot som trodde att han kunde ljuga om en sådan sak som valfusk till det amerikanska folket.
2) Lugnet före stormen. Jag använder mig av denna taktik när det drar ihop sig till slagsmål och gjort sedan tonåren. När folk skriker som mest och hotar hit och dit så blir jag knäpptyst, knyter handen och väntar in tills personen ifråga agerar istället för skanderar och då gör jag personen väldigt illa istället.
Men förmodligen så handlar det här om propaganda som vanligt och målet är att ge sken av att DJT har "gett upp".
Skulle man mot all förmodan lyckas med detta så har DEMS ett land med närmare 70% av den röstande befolkningen som tror att ett valfusk skett. Då tänker man säkert att det kan vara bra att förmedla att DJT har "lugnat ner sig och accepterat förlusten" och sen är det ALL IN för att lönnmörda presidenten.
USA's president kan inte nå ut till sitt folk eller världen längre. Censuren är i full gång och jag hoppas innerligt att ni alla som backar upp detta får betala för era svek mot mänskligheten.