2021-01-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Två frågor i all enkelhet;

1/Hur vet ni att lådan innehåller röster och inte är tom?

2/Hur vet ni att bilden är aktuell nu i dagarna och exempelvis inte är tagen innan valet påbörjades?
Ställer samma frågor, du får fråga skribenten som skrev det först.
2021-01-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Hur vet DU att den INTE innehåller några röster?

Hur vet DU att bilden INTE är aktuell idag?

Varför har inte Trump med sina 300 hundra miljoner dollar tagit itu med den här lådan som kan ha varit full och bara en av flera hundra lådor?
2021-01-12, 17:29
Medlem
siisters avatar
Citat:
Syftet med länken var att påvisa att t o m i era egna led så köper man inte fullt ut er "spinn" på verkligheten.

Bevisa istället ATT det var MAGA-Supporters och ENBART MAGA-Supporters som "stormade" Capitol 6/1.
För det är vad ni pushar på och ni har inga som helst belägg för det för fem öre och det är ingen förutom ni som tror på era lögner om verkligheten.

Jag förstår. Du kan inte säga vem/vad/vilka som har slagit fast att det var AFA/BLM som låg bakom allt eftersom du inte har belägg för saken

Citat:
4) Det är bevisat att det var ANTIFA/BLM som låg bakom kuppen i Capitol Hill.
2021-01-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Finns det röstsedlar i den?

Det var ju vad scrollock hävdade i sitt inlägg (#31549) med gateway pundit som källa. Nu skall man väl i ärlighetens namn säga att gateway pundit mest antydde att det kunde finnas röster i lådan, men det missade scrollock.
2021-01-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varför har inte Trump med sina 300 hundra miljoner dollar tagit itu med den här lådan som kan ha varit full och bara en av flera hundra lådor?

Och hur vet du att han inte gjort det?

Vad jag menar och menat hela tiden är att det aldrig handlat om huruvida du vinner valet eller inte. Målet har varit att få dessa globalistkräk att visa sitt fula tryne och idag så VET man vilka som är patrioter och vilka som inte är det.

Dom dryga 100 elektorerna som röstade för att "uncertify" det certifierade valet har sitt på det torra och kommer inte vakna upp naken på ett betonggolv.

Att man gör allt för att avsätta trump när det bara återstår en vecka tills Biden svärs in kan man bara dra en slutsats av i slutändan.

Vad ni tror spelar ingen roll i slutändan. Man är skiträdd för DJT och den rädslan skruvades upp rejält efter att militärpersonal har placerats ut runt hela USA.

Ni tror en massa i denna tråd. DEMS i USA? Där VET man hur allt kan sluta för deras del.

Du kan ju dra den om rödluvan om du försöker tuta i mig att det handlar om att ta ifrån Trumps möjlighet att sporra sina väljare till våld. Han behöver inte vara USA's president på pappret för att kunna göra det.

Makten, den absoluta makten sitter DJT på i slutändan och mycket är pga dessa executive orders Trump skrev under 2018.
2021-01-12, 17:44
Medlem
Citat:
Och hur vet du att han inte gjort det?

Vad jag menar och menat hela tiden är att det aldrig handlat om huruvida du vinner valet eller inte. Målet har varit att få dessa globalistkräk att visa sitt fula tryne och idag så VET man vilka som är patrioter och vilka som inte är det.

Dom dryga 100 elektorerna som röstade för att "uncertify" det certifierade valet har sitt på det torra och kommer inte vakna upp naken på ett betonggolv.

Att man gör allt för att avsätta trump när det bara återstår en vecka tills Biden svärs in kan man bara dra en slutsats av i slutändan.

Vad ni tror spelar ingen roll i slutändan. Man är skiträdd för DJT och den rädslan skruvades upp rejält efter att militärpersonal har placerats ut runt hela USA.

Ni tror en massa i denna tråd. DEMS i USA? Där VET man hur allt kan sluta för deras del.

Du kan ju dra den om rödluvan om du försöker tuta i mig att det handlar om att ta ifrån Trumps möjlighet att sporra sina väljare till våld. Han behöver inte vara USA's president på pappret för att kunna göra det.

Makten, den absoluta makten sitter DJT på i slutändan och mycket är pga dessa executive orders Trump skrev under 2018.

Du verkar ha försvagats i ditt tänkande. Du har blivit osäker på vad du tror på. Snäpp ur det nu om du har möjlighet. Andra vet säkert att Trump inte har satsat pengar och tagit något framgångsrikt till någon domstol. Att du känner dig osäker beror på att du har blivit medtagen psykiskt av det här. Hjärntvätt gör människor förvirrade.

Tänk bara på att Trump var beredd att offra sin VP Pence i ett försök att göra en statskupp. Det visar hur lite andra människor är värd för honom. Tycker synd om MAGAitstackarna som tror att de har något värde för Trump. Inte ett något.
2021-01-12, 17:50
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det är en konspirationsteori att det har skett en hemlig/planerad/landsomfattande "stöld" av valet.
Varför skulle det vara det? Dokumenterat valfusk finns ("konspirationsteori" my ass) så frågan är bara omfattningen.

Vidgar man begreppet valfusk till att innefatta BigTechs aktioner och utnyttjandet av corona på valsäkerhetens bekostnad så är nivån på fusket avgörande för resultatet.

Minst 50% av amerikanerna tror att omfattande valfusk skedde. Halva amerikanska befolkningen skulle alltså tro på en konspirationsteori.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
I ett specifikt valfuskärende krävs övertygande bevis för just det fallet. Det enskilda ärendet är inte en konspirationsteori.

Ingenting i det aktuella fallet ang. Trump är en "konspirationsteori". Det är "bara" en tolkning om var gränser går för vad som skall anses vara olaglig uppvigling
Twitters blockering av New York Posts rapportering om Hunter Biden-laptopen är dokumenterad.
Googles ensidiga uppmaning till användare med liberal profil att gå att rösta är dokumenterad.
Svagheterna med identifiering och röstlängder i valsystemet är kända.
Korrupta valarbetares kurser i fusk finns inspelade.
Tusentals affidavits om valfusk finns.
Fuskbenägenheten hos "liberals" är känd i studier.

Det man i detalj kan förklara hur det går till och som har fakta som stöd är inte konspirationsteori.

Jag kan hålla med dig om att rätt benämning på anklagelserna om Trumps påstådda hets till våld snarare skall kallas lögn än konspirationsteori. När man bortser från fakta i form av citat så uppträder man dock på samma sätt som konspirationsteoretiker.
2021-01-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du verkar ha försvagats i ditt tänkande. Du har blivit osäker på vad du tror på. Snäpp ur det nu om du har möjlighet. Andra vet säkert att Trump inte har satsat pengar och tagit något framgångsrikt till någon domstol. Att du känner dig osäker beror på att du har blivit medtagen psykiskt av det här. Hjärntvätt gör människor förvirrade.

Tänk bara på att Trump var beredd att offra sin VP Pence i ett försök att göra en statskupp. Det visar hur lite andra människor är värd för honom. Tycker synd om MAGAitstackarna som tror att de har något värde för Trump. Inte ett något.

Vad dillar du om?

Jag har varit rak sedan i Hunter Biden tråden om vad jag trodde skulle ske och vilka olika scenarion som skulle kunna utspela sig.

Har alltid från dag 1 varit väldigt tydlig med att på ett eller annat sätt så kommer DJT, NSA och militären i USA vägra ge upp Vita Huset och det betyder att Biden/Harris omöjligen kan bli president eller för den delen bli speciellt långvariga.

Abe Lincoln gick emot etablisemanget när han pushade för "greenbacks". Det blev en kula huvudet för hans del. JFK gick emot etablisemanget när han avblåste kriget mot kuba och talade även han om "greenbacks". Hur detta slutade vet vi ju alla om och vi kan vara ganska säkra på att JFK mordet var backat av CIA i USA.

Nu till lite logiska övningar:

Historiens mest hatade president lever och härjar runt som aldrig förr trots att gubben börjar bli jävligt gammal nu. Finns många avenyer man kan utforska och utnyttja om man vill se gubben död.

Varför är DJT inte död?

Denna gång så har DJT 100% stöd ifrån NSA, vilket är ett organ som skapades i direkt följd av att declassifierade dokument om CIA, FBI och dess korrupta företaganden kom upp till ytan och militären bestämde sig för att skapa sin egen instans. NSA rapporterar endast direkt till sittande POTUS.

NSA har förövrigt hand om POTUS överlevnad. Ni vet dessa livvakter? NSA och det är inte bara det dom pysslar med. Kasta sig framför presidenten och ta kulan samtiidigt som det är viktigt att se skitcool ut när man gör det.

NSA har OCKSÅ alla e-mails, sms, inspelade samtal, videoupptagningar etc...man har samlat på sig allt detta sedan slutet på året 2001.

Hillary Clintons e-mails?

Wikileaks?

Edward Snowden?

Vilka krafter ligger bakom dessa? Fundera på det ni....

Sen att det sker en massa "breaches/hacks" som NSA ligger bakom? Eller? Varför skulle man hacka sina egna?

Redan glömt bort att företaget som tillhandahöll programvara till dominionmaskinerna blev hackat?

White Hats operationer och man skiter fullständigt i vilka lagar man bryter under dessa operationer. Men kan glädja er med att det är "the good guys" som sköter det och det bidde inge ny POTUS.

Trump tar hem det här och det enda beviset jag behöver är paniken som DEMS uppvisar i USA.

Dom sitter tydligen på info som ni inte gör.

VP Mike Pence VÄGRAR att kicka ut DJT. Det får mig att klura på om det inte är så att man har offrat VP'ns goda namn för tillfället åt "the greater good" och Mike Pence är med på noterna.

En såkallad "dubbelagent".

Men där kan jag ha fel. Mycket spel för gallerierna nu iaf, för i slutändan så är det militären i USA som sköter snacket och dessa lystrar enkom till sittande POTUS.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-12 kl. 18:10.
2021-01-12, 18:07
Medlem
Citat:
https://duckduckgo.com/?q=aftonbladet+antifa+capitol+hill&t=lm&atb=v251-1&ia=web

Med det i åtanke så är jag 100% säker på att DJT + Militär reder ut allt i slutändan, detta val är det viktigaste valet nånsin och världen står inför ett historiskt vägval. Och jag tror att amerikanerna kommer att sluta upp bakom deras president DJT och "anything" goes därefter.

Fortsätt jävlas med jänkarna och en jävla massa kineser kommer att få plikta med sitt liv.

Antingen så kommer man skriva sånger och resa statuetter av DJT eller så kommer världen att gå in i ett evigt mörker och kostnaden för människan att någonsin kunna ta sig ur det kommer bli oerhörd.

Om dagen kommer och globalisterna vinner? Räkna inte med att läsa nra fler inlägg av mig i detta forum. Då är det dags att fokusera på viktigare saker privat än att diskutera detta val med pedofildyrkande idioter som er.

Jisses Amalia! Du kan inte vara anhängare av demokrati. Sittande president håller sig kvar vid makten med hjälp av militären?

Valfusk måste bevisas. Om det nu är som du säger att domstolarna struntat i bevisen, varför har då inte Trump låtit publicera dem för allmän beskådan? Kan förklaringen kanske vara att bevisen inte finns? Det är nämligen inte valfusk bara för att en president som är populär och som ger sig själv högsta betyg för sitt arbete förlorar ett val. Någon annan kan vinna i alla fall, t ex genom att de missnöjda faktiskt är fler än anhängarna. Och att amerikanerna kommer att sluta upp bakom Trump om han kuppar sig kvar det kan du glömma. Mer sannolikt är inbördeskrig eller att folk flyttar till Canada eller Europa.

Trump har förvisso åstadkommit en del bra saker under sin tid so president, det ska han ha all ära för. Men han har även gjort mycket dåligt. Du försöker hävda att Biden kommer försvaga USA:s ställning i världen, när det i själva verket är Trumps "America first" som givit Kina chansen att etablera sig som den nya dominanten i världen. Och vad Trump gjort med USA:s anseende ska vi bara inte tala om; från att ha varit ett föredöme för den fria världen har Trump gjort USA till en bananrepublik som ingen tar på allvar. Jag vet inte om Biden kan hjälpa USA tillbaka upp på arenan, men han har i alla fall större chanser än Trump.

Och förresten Tankevurpan, hur många inlägg har du skrivit sedan du skulle sluta skriva i tråden? 25?
2021-01-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jisses Amalia! Du kan inte vara anhängare av demokrati. Sittande president håller sig kvar vid makten med hjälp av militären?

Valfusk måste bevisas. Om det nu är som du säger att domstolarna struntat i bevisen, varför har då inte Trump låtit publicera dem för allmän beskådan? Kan förklaringen kanske vara att bevisen inte finns? Det är nämligen inte valfusk bara för att en president som är populär och som ger sig själv högsta betyg för sitt arbete förlorar ett val. Någon annan kan vinna i alla fall, t ex genom att de missnöjda faktiskt är fler än anhängarna. Och att amerikanerna kommer att sluta upp bakom Trump om han kuppar sig kvar det kan du glömma. Mer sannolikt är inbördeskrig eller att folk flyttar till Canada eller Europa.

Trump har förvisso åstadkommit en del bra saker under sin tid so president, det ska han ha all ära för. Men han har även gjort mycket dåligt. Du försöker hävda att Biden kommer försvaga USA:s ställning i världen, när det i själva verket är Trumps "America first" som givit Kina chansen att etablera sig som den nya dominanten i världen. Och vad Trump gjort med USA:s anseende ska vi bara inte tala om; från att ha varit ett föredöme för den fria världen har Trump gjort USA till en bananrepublik som ingen tar på allvar. Jag vet inte om Biden kan hjälpa USA tillbaka upp på arenan, men han har i alla fall större chanser än Trump.

Och förresten Tankevurpan, hur många inlägg har du skrivit sedan du skulle sluta skriva i tråden? 25?

Jag tror på en republik och inte Demokrati.

I slutändan så kan du inte lita på att människor är införstådda i vad man faktiskt röstar för.

Ett körkort för röstande skulle jag mer än gärna se i framtiden. En sneknullad pedofildyrkare tycker jag inte har rätten att besluta gällande min och min familjs framtid heller för den delen.

USA är en republik och ingen demokrati. Bara så att du är 100% införstådd i detta.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-12 kl. 18:17.
2021-01-12, 18:17
Medlem
Citat:
Jag tror på Republiken och inte Demokrati.

I slutändan så kan du inte lita på att människor är införstådda i vad man faktiskt röstar för.

Ett körkort för röstande skulle jag mer än gärna se i framtiden. En sneknullad pedofildyrkare tycker jag inte har rätten att besluta gällande min och min familjs framtid heller för den delen.

USA är en republik och ingen demokrati. Bara så att du är 100% införstådd i detta.
Som Biden kommer vara president för om mindre än tio dagar. Efter att alla rättsliga instanser prövats och utan någon tvekan slagit fast att det här är det säkraste och mest granskade valet någonsin. Det enda som återstår att se är om Trump blir första presidenten någonsin att bli impeached två gånger - det vore något!
2021-01-12, 18:46
Medlem
Citat:
Du kan väl vara så gullig ch förklara för mig vad en republik är.

Mig veterligen så är det inte folket röst som har det sista ordet utan det finns en massa skyddsmekanismer inbyggt i själva konstitutionen som ska förhindra korruption.

Därför säger jag också att ni kommer skrika er hesa om STATSKUPP innan det här är över. Jag skriver det en gång till för att försäkra mig om att ingen missar det:

DEMS ska till varje pris avsätta POTUS en vecka innan Biden (tydligen) ska sväras in och POTUS har gafflat om valfusk sedan 2012 och 2018 skrev han som sittande president under en massa executiv orders som gett POTUS ytterligare makt i detta val.

Att ni inte kan räkna ut vad det här betyder är inte mitt problem.

Du behöver en kort lektion i statskunskap.

Det är så här: stater brukar anses vara antingen monarkier eller republiker. Detta är det som kallas statsskick. Monarkier har en kung, drottning, tsar, emir eller kejsare som statsöverhuvud. Republiker har en president som statsöverhuvud.

Sedan om stater är demokratier eller diktaturer är en annan dimension. Det handlar om styrelseskicket, alltså hur styret i landet fungerar.

Monarkier kan vara absoluta eller konstitutionella. I absoluta monarkier styr monarken landet, även om det finns en regering. Exempel på absoluta monarkier är Saudi-Arabien. I sådana länder kan det finnas folkvalda församlingar, men kungen har den yttersta makten. I en konstitutionell monarki (som t ex Sverige, Norge och Storbritannien) har monarken enbart ceremoniella uppdrag. Den formella makten är liten eller obefintlig. Makten ligger ligger hos regeringen, som kan vara indirekt folkvald (dvs, folket väljer parlament som sedan utser regering) eller inte.

Republiker leds av en president. Presidenten kan antingen ha en roll av mer ceremoniell karaktär ( som t ex i Tyskland), eller vara den styr landet tillsammans med regeringen (t ex Frankrike, USA, Kina, Ryssland).

I alla länder finns någon form av parlament. Det är oftast folkvalt, men inte alltid. Regeringen utses antingen av parlamentet eller av presidenten eller monarken (i några konstitutionella monarkier tillsätter monarken formellt regeringen, men har i praktiken inget inflytande över regeringsbildningen).

De länder som har president, där kan presidenten utses antingen genom direkta val av folket eller utses av parlamentet (det senare vanligt i länder med svag presidentmakt, ex vis Schweiz).

Sedan har man dimensionen styrelseskick; diktatur eller demokrati. Demokrati är när de som har den reella makten är valda av folket, dvs parlamentet eller presidenten. I en diktatur utser antingen ledaren sig själv (vanligt efter kupper) eller så utses ledaren av den grupp som har makten (t ex militären eller Kommunistpartiet i Kina eller dåvarande Sovjet).

Sammanfattning:
Sverige är en konstitutionell monarki med demokratiskt styre
USA är en republik med demokratiskt styre
Kina är republik som är en diktatur
Saudi-Arabien är en monarki som är en diktatur.

Ser du skillnaden?
Senast redigerad av Auric 2021-01-12 kl. 18:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in