2021-01-12, 18:48
Medlem
Jag tror det är dags att vi alla erkänner en sak iaf.

Vi är mitt i ett informationskrig och jag är game 100%.

Bilden ni vill förmedla om att DJT är en ensam galning med stöd av några andra idioter hoppas jag att inte ens ni tror på.... Är det så illa?

Ni vet det där med logik jag dragit upp:

Rent logiskt så drar jag slutsatsen att Trump fick hjälp in i Vita Huset. Killary och MSM skrattande hela vägen fram till målsnöret för att sen likt Max den snabba haren se Trump lomma rätt in i Vita Huset.

Man trodde valet redan var kirrat och jag tycker mig kunna utläsa en jävla förvåning hos Hillary och Bill när det blir klart att Trump vann. Dom visste något sedan innan och att Trump vann skulle vara omöjligt.

Jag tror ingenting med valet 2016 var legit i överhuvudtaget och med det i bakhuvudet så skulle det vara jävligt konstigt om Biden vinner detta val under dessa omständigheter.

Och glöm inte bort nu igen! DEMS är SKITSKRAJA för DJT att man gettt sig fan på att få han avsatt en VECKA innan Biden ska sväras in.

Men ni i tråden verkar veta något DEMS och framförallt Nancy Pelosi inte verkar vara klar över, att Biden har vunnit och den 20/1 så kommer han sväras in som den nya presidenten.
2021-01-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du behöver en kort lektion i statskunskap.

Det är så här: stater brukar anses vara antingen monarkier eller republiker. Monarkier har en kung, drottning, tsar, emir eller kejsare som statsöverhuvud. Republiker har en president som statsöverhuvud.

Sedan om stater är demokratier eller diktaturer är en annan dimension. Det handlar om hur styret i landet fungerar.

Monarkier kan vara absoluta eller konstitutionella. I absoluta monarkier styr monarken landet, även om det finns en regering. Exempel på absoluta monarkier är Saudi-Arabien. I sådana länder kan det finnas folkvalda församlingar, men kungen har den yttersta makten. I en konstitutionell monarki (som t ex Sverige, Norge och Storbritannien) har monarken enbart ceremoniella uppdrag. Den formella makten är liten eller obefintlig. Makten ligger ligger hos regeringen, som kan vara folkvald eller inte.

Republiker leds av en president. Presidenten kan antingen ha en roll av mer ceremoniell karaktär ( som t ex i Tyskland), eller vara den styr landet tillsammans med regeringen (t ex Frankrike, USA, Kina, Ryssland).

I alla länder finns någon form av parlament. Det är oftast folkvalt, men inte alltid. Regeringen utses antingen av parlamentet eller av presidenten (i några monarkier tillsätter monarken formellt regeringen, men har i praktiken inget inflytande).

De länder som har president, där kan presidenten utses antingen genom direkta val av folket eller utses av parlamentet (det senare vanligt i länder med svag presidentmakt, ex vis Schweiz).

Sedan har man dimensionen diktatur eller demokrati. Demokrati är när de som har den reella makten är valda av folket, dvs parlamentet eller presidenten. I en diktatur utser antingen ledaren sig själv (vanligt efter kupper) eller så utses ledaren av den grupp som har makten (t ex militären eller Kommunistpartiet i Kina eller dåvarande Sovjet).

Sammanfattning:
Sverige är en konstitutionell monarki med demokratiskt styre
USA är en republik med demokratiskt styre
Kina är republik som är en diktatur
Saudi-Arabien är en monarki som är en diktatur.

Ser du skillnaden?

Förstår du skillnaden också att det är inte sittande POTUS som styr individuella stater i USA?

Idioter som hävdar att Covid-19 är Trumps fel och att han hanterat saken dåligt är bara förkastligt ointelligenta.

Men ok. Så du menar att dessa executive orders presidenten skrev under 2018 INTE ger han ytterligare befogenheter?

Inget jag har skrivit hittintill motsätter sig din lilla lektion där. För NYCKELN är att USA är en REPUBLIK med DEMOKRATISKT styre och REPUBLIKEN med KONSTITUTIONEN som ryggrad går FÖRE demokratin.

Skälet till detta? Man ville försäkra sig om när man skrev konstitutionen att man INTE med manipulerade röster kan vinna demokratiska val i längden.

Det är en sak att veta vad som är vad. Det är en annan att förstå vad detta innebär i praktiken och om det är som du skriver så tycker jag att du får ta och twittra det här till ditt gäng i USA. För DEMS i USA verkar vara blodigt allvarliga med att DJT måste avsättas NU och enligt dig så har dessa inget att vara rädd för.

Right?
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-12 kl. 19:15.
2021-01-12, 19:00
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Sammanfattning:
Sverige är en konstitutionell monarki med demokratiskt styre
USA är en republik med demokratiskt styre
Kina är republik som är en diktatur
Saudi-Arabien är en monarki som är en diktatur.

Ser du skillnaden?

Ja jag ser den och vet den, däremot går det inte att omvända en konspirationsteoretiker. Det är det verktyget som DJT och Rudy mycket elakt spelar på. Och det är det som gör att dom kör på med valfuskillusionen som inte har någon koppling till valfusk. Den är bara en illusion. Elakt och mycket farligt, det är sin sak att sitta bakom tangentbordet och vara en arg teoretiker, praktiskt på gatorna är det något helt annat.

Mike Pence
2021-01-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Förstår du skillnaden också att det är inte sittande POTUS som styr individuella stater i USA?

Idioter som hävdar att Covid-19 är Trumps fel och att han hanterat saken dåligt är bara förkastligt ointelligent.

Men ok. Så du menar att dessa executive orders presidenten skrev under 2018 INTE ger han ytterligare befogenheter?

Inget jag har skrivit hittintill motsätter sig din lilla lektion där. För NYCKELN är att USA är en REPUBLIK med DEMOKRATISKT styre och REPUBLIKEN med KONSTITUTIONEN som ryggrad går FÖRE demokratin.

Skälet till detta? Man ville försäkra sig om när man skrev konstitutionen att man INTE med manipulerade röster kan vinna demokratiska val i längden.

Det är en sak att veta vad som är vad. Det är en annan att förstå vad detta innebär i praktiken och om det är som du skriver så tycker jag att du får ta och twittra det här till ditt gäng i USA. För DEMS i USA verkar vara blodigt allvarliga med att DJT måste avsättas NU och enligt dig så har dessa inget att vara rädd för.

Right?

USA är en federal stat. De olika delstaterna har stor makt, men man har en federal överbyggnad. Gäller såväl styret som domstolsväsendet. USA:s delstater har, till skillnad mot självständiga stater, inget ansvar för saker som utrikespolitik eller försvar.

Och USA:s konstitution är ryggraden i USA:s demokrati. Det har du rätt i. Men det just därför som Trumps agerande är så felaktigt. Har det begåtts valfusk måste det bevisas på ett konstitutionellt korrekt sätt, dvs genom domstolarna. Att byta ut elektorer, återta certifieringar etc är inte konstitutionellt korrekt. Särskilt som det saknas bevis som godtagits av domstolar. Att Trump utan bevis för något omfattande valfusk skulle klamra sig kvar vid makten är inget annat än ett övergrepp på demokratin. Ännu värre om han skulle använda militären mot sin egen befolkning. Då är det en kupp, det värsta övergrepp som är möjligt enligt konstitutionen. Det är inte att "försvara konstitutionen" om man gör en egen tolkning av den och tillsätter sig själv.

I det läge USA befinner sig i så får Trump antingen acceptera valresultatet eller bestrida det i domstol. Det är de möjligheter han har. I ett land med en annan konstitution hade man kanske kunnat tänka sig ett omval. Men om Trump nu håller sig kvar vid makten utan att kunna bevisa att han manipulerats bort så är det en statskupp.

Sedan så tycker jag att Trump nu verkar ha lugnat ner sig. Han kanske har accepterat nederlaget?
2021-01-12, 19:19
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Jag är mer intresserad av att få se exakt VAD det är som händer i USA nu som gör att DEMS går in i rena rama paniktillståndet.

Ni tror en massa, ändrar i inlägg ni citerar och DEMS verkar veta något som inte ni vet. Eller så är dom styrande DEMS jävligt pantade, era hjältar som inte förstår det ni förstår och jag tror nog att det lutar mer åt att jag får rätt i slutändan.

DEMS i USA verkar vara mer på min linje när det kommer till vilka befogenheter Trump faktiskt har och vad som kommer att ske innan 20/1 och på själva dagen ifråga.

Nej jag tror att Dems är rädda. Oavsett vad man sätter för etikett på kokosnötterna som hälsade på i Capitolium så blev många rädda. Det är lite tur i sammanhanget att Trumpsters är ytterst fredliga och aldrig på något sätt förespråkar våld. Peace.

Mike Pence
2021-01-12, 19:25
Medlem
Citat:
USA är en federal stat. De olika delstaterna har stor makt, men man har en federal överbyggnad. Gäller såväl styret som domstolsväsendet. USA:s delstater har, till skillnad mot självständiga stater, inget ansvar för saker som utrikespolitik eller försvar.

Och USA:s konstitution är ryggraden i USA:s demokrati. Det har du rätt i. Men det just därför som Trumps agerande är så felaktigt. Har det begåtts valfusk måste det bevisas på ett konstitutionellt korrekt sätt, dvs genom domstolarna. Att byta ut elektorer, återta certifieringar etc är inte konstitutionellt korrekt. Särskilt som det saknas bevis som godtagits av domstolar. Att Trump utan bevis för något omfattande valfusk skulle klamra sig kvar vid makten är inget annat än ett övergrepp på demokratin. Ännu värre om han skulle använda militären mot sin egen befolkning. Då är det en kupp, det värsta övergrepp som är möjligt enligt konstitutionen. Det är inte att "försvara konstitutionen" om man gör en egen tolkning av den och tillsätter sig själv.

I det läge USA befinner sig i så får Trump antingen acceptera valresultatet eller bestrida det i domstol. Det är de möjligheter han har. I ett land med en annan konstitution hade man kanske kunnat tänka sig ett omval. Men om Trump nu håller sig kvar vid makten utan att kunna bevisa att han manipulerats bort så är det en statskupp.

Sedan så tycker jag att Trump nu verkar ha lugnat ner sig. Han kanske har accepterat nederlaget?

Du som är proffs kan väl svara på följande:

Har DJT befogenheterna som krävs för att kalla in militären och på den vägen sköta allt i en militärdomstol?

DJT lugnat ner sig?

Vem och vilka rapporterar om det?

För en sak ska du ha jävligt klart för dig och det är att jag FÖLJER ALLT OCH INGET i media.

Och iom att man fimpat DJT's twitter så kan ni skitskallar hitta på vad som helst.
Hette det inte att killen som vittnade om att han körde en lastbil full med valsedlar över statsgränser gick ut och DEMENTERADE ALLT?

Visade det sig inte sen att ALLT VAR EN LÖGN? Killen gjorde ju för fan en youtube video om det och någon dementering har inte skett. Han står för än idag att han kört valsedlar över statsgränserna och det kommer svida till ordentligt för många när allt reds ut i domstolarna.

Jag förväntar mig inget annat än lögner från lögnare och ni kan ju inte direkt luta er mot sans och vett. Dummare individer än globalister får man leta efter.

Hoppas detta gäller fler idag än vad det gjorde innan 3'e November.
2021-01-12, 19:29
Medlem
Citat:
Du som är proffs kan väl svara på följande:

Har DJT befogenheterna som krävs för att kalla in militären och på den vägen sköta allt i en militärdomstol?

DJT lugnat ner sig?

Vem och vilka rapporterar om det?

För en sak ska du ha jävligt klart för dig och det är att jag FÖLJER ALLT OCH INGET i media.

Och iom att man fimpat DJT's twitter så kan ni skitskallar hitta på vad som helst.
Hette det inte att killen som vittnade om att han körde en lastbil full med valsedlar över statsgränser gick ut och DEMENTERADE ALLT?

Visade det sig inte sen att ALLT VAR EN LÖGN? Killen gjorde ju för fan en youtube video om det.

Jag förväntar mig inget annat än lögner från lögnare och ni kan ju inte direkt luta er mot sans och vett. Dummare individer än globalister får man leta efter.

Hoppas detta gäller fler idag än vad det gjorde innan 3'e November.

Civila frågor - t ex om val - kan inte avgöras i militärdomstolar. USA:s militärdomstolar dömer bara i frågor som rör militärer.

Varför jag tror att Trump lugnat sig? Bara en känsla. Han har inte gjort några aggressiva utspel på över ett dygn nu.
2021-01-12, 19:37
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Jag är mer intresserad av att få se exakt VAD det är som händer i USA nu som gör att DEMS går in i rena rama paniktillståndet.

Ni tror en massa, ändrar i inlägg ni citerar och DEMS verkar veta något som inte ni vet. Eller så är dom styrande DEMS jävligt pantade, era hjältar som inte förstår det ni förstår och jag tror nog att det lutar mer åt att jag får rätt i slutändan.

DEMS i USA verkar vara mer på min linje när det kommer till vilka befogenheter Trump faktiskt har och vad som kommer att ske innan 20/1 och på själva dagen ifråga.

Bra fråga. Tekniskt sätt tjänar man inget på att köra riksrätt på T nu när det snart är en vecka kvar. Det enda jag kan tänka mig är att man gör så för att T inte ska kunna ställa upp i valet 2024. Man är uppenbart rädd för han och då kan man ju fråga sig varför. Vi får se vad som händer längre fram.

En sak är jag säker på. Bidén kommer inte sitta länge.
2021-01-12, 19:38
Medlem
Citat:
Civila frågor - t ex om val - kan inte avgöras i militärdomstolar. USA:s militärdomstolar dömer bara i frågor som rör militärer.

Varför jag tror att Trump lugnat sig? Bara en känsla. Han har inte gjort några aggressiva utspel på över ett dygn nu.

Konstitutionen gäller militären och med den i ryggen så kommer DJT att "kuppa" Vita Huset. Kuppa står ni för.....

Min tolkning?

Jag skiter fullständigt vad som händer på mikronivå"och vem eller vilka som rapporterar om vad. Det flyter runt så jävla mycket dynga i båda läger att det lönar sig inte att lägga massa energi på det.

Kan höfta att OM det stämmer att DJT lugnat ner sig så finns det 2 förklaringar till det:

1) Trump är besegrad och nu ser han efter sitt eget hus. Detta val kommer stå han dyrt och han är en jävla idiot som trodde att han kunde ljuga om en sådan sak som valfusk till det amerikanska folket.

2) Lugnet före stormen. Jag använder mig av denna taktik när det drar ihop sig till slagsmål och gjort sedan tonåren. När folk skriker som mest och hotar hit och dit så blir jag knäpptyst, knyter handen och väntar in tills personen ifråga agerar istället för skanderar och då gör jag personen väldigt illa istället.

Men förmodligen så handlar det här om propaganda som vanligt och målet är att ge sken av att DJT har "gett upp".

Skulle man mot all förmodan lyckas med detta så har DEMS ett land med närmare 70% av den röstande befolkningen som tror att ett valfusk skett. Då tänker man säkert att det kan vara bra att förmedla att DJT har "lugnat ner sig och accepterat förlusten" och sen är det ALL IN för att lönnmörda presidenten.

USA's president kan inte nå ut till sitt folk eller världen längre. Censuren är i full gång och jag hoppas innerligt att ni alla som backar upp detta får betala för era svek mot mänskligheten.
2021-01-12, 19:54
Medlem
Citat:
Jag tror inte han gör det. Men han är totalt oberäknelig så han kan nog göra vad som helst om han lyckas uppvigla tillräckligt många för att t ex storma Capitolium en gång till....

Och i original inlägget du citerar så skriver jag även att man kuppar inte ett skit genom att storma Capitol Hill.

Det här är 2020 och inte 1800- talet då man kommunicerade på distans via post.
2021-01-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Men det där är inga bevis! Det är bara konspirationsteorier! De debunkas lätt genom att se vad presidenten sa tidigare under dagen.

Du får väl säga när du kan komma med riktiga bevis. På fredag kanske?
Vad pratar du om? Menar du att Trump inte twittrade det där om Pence medans kapitolen var under attack?
2021-01-12, 20:33
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vad pratar du om? Menar du att Trump inte twittrade det där om Pence medans kapitolen var under attack?
Här krävs bevis! Jag skrattar åt alla konspirationsteorier som du och andra stollar kommer med. Ha ha ha!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in