2021-01-12, 16:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Den här är också underbar.
Aktbil 167, sid 13 - 16

Pip-Stefan har det i sig.

Anledning till anmälan till Socialnämnden.
Stefan och Hanna Davidsson är häktade med anledning av att de är misstänkta för mord (5000-K574218-18).
I samband med utredningen har det framkommit uppgifter om att Stefan och Hanna, under en tid när Hanna mådde dåligt psykiskt, talat om att Stefan skulle döda Hanna och de båda barnen som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna.
Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot xxxxxx vid minst ett tillfälle.
De båda barnen bor för närvarande hos xxxxxxx Örebro.
"... döda [xxxxxx] som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna."

Radikal lösning att få bort störande problem som medför lidande för H.

Hon verkar inte reagera nämnvärt på hans modus operandi vid problemlösning.
Hon tog väl döende patienter i ett palliativ skede på sitt jobb som ett likvärdigt exempel?
Minns inte riktigt vad hon sa, minns iaf att jag tyckte det lät helt absurt.
Citera
2021-01-12, 16:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu har du Avel länge varit väldigt aktiv i denna tråd. Jag anser därför att man har rätt att ställa lite krav vad gäller saklighet och sanning på det du postar.

När du skriver detta:
"Rätten tycker i domen att det är lite dåligt att polisen inte hittat mordvapnet."
-så är du väl medveten om att det där är ett helt osant påstående.

Tingsrätten "tycker" inte det!
Är vi överens?

Är du någon jävla ordpolis eller?? Brister är väl bara ett finare ord för dåligt va?? Ett exempel Carinah78.
Det är brister i ditt arbete och på ren Svenska blir det Det var ett dåligt arbete du gjorde. Så när TR skriver brister så tolkar jag och säkert många med mej att det betyder dåligt. Vi alla vet vid det här laget att din agenda här i tråden är att nedvärdera vissa skribenter.
Citera
2021-01-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Även om man aldrig gör rent sin tvättmaskin så kommer ny smuts allteftersom att dominera över gammal smuts. Området närmast luckan kommer också att torkas av och blandas med annat innehåll då ny tvätt läggs i maskinen.

Fläcken kan knappast vara sex år gammal, mer troligt är att den är från de senaste 3-5 tvättarna.

Man får ta med i tankarna att den inte är helt osynlig den här fläcken. Inte så att den syns från månen men ändå.

https://www.bildtagg.se/bild/op2p591eo3b7vhdq3zfzmtkw

Rinner blodet åt vänster för att luckan stängs med ett jäkla vinddrag kan man undra?

Märklig fläck hur som.
Citera
2021-01-12, 16:28
Medlem
Spawnisens avatar
Kan någon vänligen ladda upp fup, iaf huvudbilagan på en ny sida tack. Forumfiles från 2020 feb fungerar ej, websidan kan inte visas.

Uppskattat!
Citera
2021-01-12, 16:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW var verkligen oskicklig med män.

I hennes chattar med alla dessa män så skriver hon ändlösa monologer om SD. Sedan slänger hon iväg en p-bild och så blir det lite sexchattande. Hur dumma är egentligen män?

För att avgöra om hon är "oskicklig" eller inte behöver man veta mycket mer om varje relation och om vad som har artikulerats/diskuterats och hur motpartnern har uppfattat situationen.

Alla relationer ser olika ut, individerna som ingår i relationen "ritar" kartan. Jag kan se att hon är mån om M*attan, hon tycker mycket om honom och känner att hon inte vill såra/skada honom. Jag kan läsa mellan raderna att hon tar det försiktigt med honom. Även med JJ kan jag se att hon säger, om än försiktigt att det inte är aktuellt med en relation. Jag uppfattar det som att hon trivs bra att prata med honom och han har mycket tålamod att lyssna, men att han ibland återkommer till frågor som hon tycker är besvärande. Hon förklarar ändå vad som gäller och sticker inte under stol med att hon sovit i samma säng som xx.

Jag kan se att Lena förmodligen kan ha uppfattats som lite flörtig, men ändå ärlig. Tror att hon har varit vilsen själv om vad hon vill, men mest kan det handla om stora behov av närhet/uppmärksamhet och kärlek. En förhoppning om att det ska klaffa med någon. Jag tror att hon helst av allt skulle vilja ha en riktig kärlek, men egentligen är hon "sluten" för nya relationer på djupet då hon ännu inte är fri från sitt "knark".

Att hon mär dåligt av den destruktiva relationen gör henne ännu mer vilsen och ännu mer ömhets/uppmärkhetstörstande. Det blir som att hon tillfälligt lyckas sätta stopp för ångesten då, men i själv verket ökar det hennes ångest. En ond spiral som hon försöker få stopp på, men lyckas inte.

Genom att du skriver "oskicklig" undrar jag om du försöker skriva oss på näsan?
Det har inte undgått någon i denna tråd, vem som använt detta uttryck i just det ovanliga sammanhanget.

Oskickliga kirurger, det har jag hört talas om.
Citera
2021-01-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Kan någon vänligen ladda upp fup, iaf huvudbilagan på en ny sida tack. Forumfiles från 2020 feb fungerar ej, websidan kan inte visas.

Uppskattat!

Finns här:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-01-12, 17:29
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det säger ingenting om man försökt göra rent tvättmaskin men missat.
Uppenbart har det försökt städats rejält ända ner i golvbrunnar av H.

Det var väl +4 blod och inte nån blandbild DNA?
Rätta mig om jag har fel, har enbart följt fallet sporadiskt.
Oavsett om hundarna missade så lär det ha funnits där eftersom LW inte haft sex på tvättmaskiner efter den 14 maj.
Det säger jävligt mycket om man kastar in nersölade kläder i maskin och inte bryr sig att rengöra luckan efteråt.
+4 från LW hittas nog i halva huset.

Ja det städades när huset lämnades tillbaka av ÅK men här försvinner mina kunskaper då vi kommer till golvbrunnar och skit men en sak bara.Det gnälls att HD's golvbrunn var skitig i NYA boendet.
Där tas det kort och påpekas hur hemskt det var (Golvbrunnen)
Undrar om HD gjorde en reklamation till dom som flyttstädade hennes nya bostad för hennes hemska golvbrunnar hon hade?
Citera
2021-01-12, 17:32
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Även om man aldrig gör rent sin tvättmaskin så kommer ny smuts allteftersom att dominera över gammal smuts. Området närmast luckan kommer också att torkas av och blandas med annat innehåll då ny tvätt läggs i maskinen.

Fläcken kan knappast vara sex år gammal, mer troligt är att den är från de senaste 3-5 tvättarna.
Jag vet inte hur gammal fläcken är och jag vet inte om någon annan heller vet?Men att det finns fläckar hos SD förstår man ju men dom går inte att binda till brottet.
Citera
2021-01-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Är du någon jävla ordpolis eller?? Brister är väl bara ett finare ord för dåligt va?? Ett exempel Carinah78.
Det är brister i ditt arbete och på ren Svenska blir det Det var ett dåligt arbete du gjorde. Så när TR skriver brister så tolkar jag och säkert många med mej att det betyder dåligt. Vi alla vet vid det här laget att din agenda här i tråden är att nedvärdera vissa skribenter.
Från det fetade går jag till en fråga till dig:
Anser du att Örebro TR i sin frikännande dom gällande SD direkt eller indirekt kritiserar Polisen för att deras män/kvinnor inte lyckats hitta mordvapnet?
Du har väl läst domen?
Citera
2021-01-12, 17:41
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns här:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
TACK!

Uppskattas! <3
Citera
2021-01-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja dom flesta ser det på det viset men för att inte ljuga så har jag uppfattat att blodet inte gav hundarna något spår och att det rör sig om lite blodblandat gamalt blod.Har säkert fel någonstans
men det går inte att motsäga att blodet kommit dit långt före mordet begicks.

Viktigt är att man inte ens försökt att göra rent tvättmaskinen vilket vore önskvärt om man begår mord.
SD vet ju att han blir den första som kommer att bli misstänkt.

Om hunden inte märkte blodet (förutsatt att den var i det rummet) så kan man tänka sig att "någon" lagt blodiga kläder i maskinen EFTER att doggen gått hem. Kläder som legat gömda någon annanstans. Vad tror du om det?
Citera
2021-01-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Den här är också underbar.
Aktbil 167, sid 13 - 16

Pip-Stefan har det i sig.

Anledning till anmälan till Socialnämnden.
Stefan och Hanna Davidsson är häktade med anledning av att de är misstänkta för mord (5000-K574218-18).
I samband med utredningen har det framkommit uppgifter om att Stefan och Hanna, under en tid när Hanna mådde dåligt psykiskt, talat om att Stefan skulle döda Hanna och de båda barnen som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna.
Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot xxxxxx vid minst ett tillfälle.
De båda barnen bor för närvarande hos xxxxxxx Örebro.

Sedan skulle han leva lycklig i resten av sitt liv? Eller hur tänkte han sig fortsättningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in