Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
LW var verkligen oskicklig med män.
I hennes chattar med alla dessa män så skriver hon ändlösa monologer om SD. Sedan slänger hon iväg en p-bild och så blir det lite sexchattande. Hur dumma är egentligen män?
För att avgöra om hon är "
oskicklig" eller inte behöver man veta mycket mer om varje relation och om vad som har artikulerats/diskuterats och hur motpartnern har uppfattat situationen.
Alla relationer ser olika ut, individerna som ingår i relationen "ritar" kartan. Jag kan se att hon är mån om M*attan, hon tycker mycket om honom och känner att hon inte vill såra/skada honom. Jag kan läsa mellan raderna att hon tar det försiktigt med honom. Även med JJ kan jag se att hon säger, om än försiktigt att det inte är aktuellt med en relation. Jag uppfattar det som att hon trivs bra att prata med honom och han har mycket tålamod att lyssna, men att han ibland återkommer till frågor som hon tycker är besvärande. Hon förklarar ändå vad som gäller och sticker inte under stol med att hon sovit i samma säng som xx.
Jag kan se att Lena förmodligen kan ha uppfattats som lite flörtig, men ändå ärlig. Tror att hon har varit vilsen själv om vad hon vill, men mest kan det handla om stora behov av närhet/uppmärksamhet och kärlek. En förhoppning om att det ska klaffa med någon. Jag tror att hon helst av allt skulle vilja ha en riktig kärlek, men egentligen är hon "sluten" för nya relationer på djupet då hon ännu inte är fri från sitt "knark".
Att hon mär dåligt av den destruktiva relationen gör henne ännu mer vilsen och ännu mer ömhets/uppmärkhetstörstande. Det blir som att hon tillfälligt lyckas sätta stopp för ångesten då, men i själv verket ökar det hennes ångest. En ond spiral som hon försöker få stopp på, men lyckas inte.
Genom att du skriver "
oskicklig" undrar jag om du försöker skriva oss på näsan?
Det har inte undgått någon i denna tråd, vem som använt detta uttryck i just det ovanliga sammanhanget.
Oskickliga kirurger, det har jag hört talas om.