Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Jag ska inte förbättra folkhälsan. Jag har ansvar för min egen hälsa, ingen annans. Om alla människor såg till att ta hand om sin egen hälsa precis som jag skulle folkhälsan vara i mycket bättre skick och "pandemier" som denna skulle inte vara ett problem överhuvudtaget. Hur förbättrar man sin hälsa och immunförsvar? Man slutar äta inflammatorisk mat som kolhydrater, socker, fröoljor och tillsatser och går istället över till carnivore eller vanlig LCHF-kost. Man får i sig ordentligt med C-vitamin och D-vitamin, man sitter inte stilla utan ägnar sig regelbundet åt fysisk aktivitet. Gör man detta kan man på bara några månader kraftigt förbättra sitt immunförsvar och därmed sin motståndskraft mot infektioner. Även om man är 70+. Om alla började med detta idag kommer resultat gällande dödsfallen och IVA börja märkas inom några veckor. Det går betydligt fortare än 6 månader.
Jag tänker inte tvinga någon att ta till dessa åtgärder men om man inte gör det ska man inte heller klaga om man blir sjuk. Svårare än så är det inte. Vad regeringen, FHM osv ska göra är att införa allt det jag säger på äldreboenden.
Men du tror på allvar alltså inte att vad man äter påverkar hälsan? För om du invänder mot det jag säger nu så är det precis vad du tror. Och det är fullständigt sanslöst att en vuxen människa ens kan vara av den uppfattningen.
Och nej, vi ska inte ha några nedstängningar eller förbud mot att träffas varken inne eller utomhus. Det är inte på något sätt en rimlig åtgärd för att eventuellt minska risken för att vissa äldre och sjuka ska dö av ett virus. Äldre och sjuka människor dör, så har det alltid varit. Unga människor ska inte begränsa sina liv för det.
"Om alla människor såg till". Jo, tjena..., var läser du alla sådana där dumheter?
För det första leder inte LCHF kost och intag av vitaminer till att man inte blir sjuk av ett SARS-virus. Det kan möjligen
på marginalen hjälpa människor från att bli svårt sjuka, men det är ett livslångt projekt. Är ingen quick fix. För det andra är det enda som hjälper att man inte utsätts för viruset. Det borde inte undgått någon vid det här laget. Dessutom hjälper inga vitaminer i världen folk från att åldras. Med eller utan vitaminer kommer 70+ alltid att tillhöra en klar riksgrupp vad gäller denna sjukdom. Eller tror du alla 0-20 åringar äter otroligt mycket mer vitaminer än 60-80 åringar? Är det därför den första kategorin sällan blir särskilt sjuka, medan det för den senare gruppen är en dödlig sjukdom? Du kan inte vara så okunnig att du på fullaste allvar tror att kosten är lösningen på problemet.
Jag upprepar. Det är viruset som är problemet. Inte nedstängningarna. Viruset är här och det enda vi kan göra är att bekämpa det. Vi kan göra det genom social distans och genom vaccineringar. På dig låter det som att 8 miljoner svenskar som nu väntar på sitt vaccin lika gärna hade kunnat äta LCHF-kost samt några vitaminpiller så hade problemet varit löst.