Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Hur mycket har självmorden och misshandeln ökat då?
Sådana här saker är givetvis tragiskt, men vi kan inte bara låtsas som att viruset inte existerar. Det fungerar inte så. Inte ens om regeringen skulle släppa på sina restriktioner och rekommendationer skulle saker och ting bli som innan. Det måste man inse. Stod att ohälsan ökade under sommaren, men vilka skarpa rekommendationer fanns det som begränsade folks frihet under sommaren egentligen? Jag kan bara komma på att nöjesfält hade stängt, samt olika sportevenemang. Det var möjligt att resa för den som vågade, men många avstod förstås i och med den osäkerhet som var. Inte minst globalt. Många drar sig för att resa med risk för att bli allvarligt sjuka, eller bli sittande någonstans. Inte kul alls, speciellt inte om man reser med barn.
Det enda som jag tror kommer sätta P för det elände vi upplever är om tillräckligt många blir vaccinerade så att sjukdomen mer eller mindre utrotar sig själv.
Suck...Jag har inte påstått att viruset inte existerar eller att vi ska ta bort dom restriktioner som vi har.
Jag är emot att som ni ta till vad som helst bara för att det skulle minska smittan.
Det man måste inse är att den totala folkhälsan är det viktigaste och framförallt våra barn och unga som faktiskt om man ska hårdra det går "före" Agda 92 år.
Kan man tex förhindra att 10st extra tonåringar hoppar framför tåget så är det värt rätt många 90-åringar.
Det kanske låter grymt men så är det, 2 extra levnadsår mot 75.
Det finns ett gäng autister här inne som helt snöat in på att stoppa smittan till vilket pris som helst.
Man kan bara se ett mål och är totalt avskärmad för konsekvenserna.
Men visst om vi nu skulle vilja stoppa den här pandemin så är det inte speciellt svårt egentligen eller hur? Vi kör en "Wuhan" och stänger ner precis allt och svetsar igen dörrarna så är skiten borta på 3 veckor.
Varför gör vi eller några andra demokratiska länder det då? Kan det vara för att konsekvenserna blir värre än viruset kanske?