2021-01-12, 12:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Jag bara konstaterar att de som anser att valsäkerheten i presidentvalet inte utreddes tillräckligt (runt 50% av amerikanerna) anses tro på konspirationsteorier. När det gäller DJT påstådda uppmaningar till våld så är kraven på bevis obefintliga.

Jag kanske är petig. Men det stör mig när man använder ord i helt fel sammanhang.

Det är en konspirationsteori att det har skett en hemlig/planerad/landsomfattande "stöld" av valet.

I ett specifikt valfuskärende krävs övertygande bevis för just det fallet. Det enskilda ärendet är inte en konspirationsteori.

Ingenting i det aktuella fallet ang. Trump är en "konspirationsteori". Det är "bara" en tolkning om var gränser går för vad som skall anses vara olaglig uppvigling
2021-01-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Det verkara bara rent nonsens, men...

Encryption och decryption är samma mekanik. Antingen symmetrisk nyckel (som man kör med i exempelvis VPN när tunneln är etablerad för symmetrisk kryptering är mycket snabbare) alternativt assymetrisk kryptering där det är två nycklar - en privat och en publik. Misstänker det senare. Man krypterar med den publika nyckeln, för då kan bara den som har den privata nyckeln dekryptera. Dock är det som sagt exakt samma tillvägagångssätt att kryptera/dekryptera.

Military encryption kan vara krypteringsalgoritmer som bara militären har tillgång till. Normalt brukar man säga att "hemliga" krypteringsalgoritmer är dåligt, då risken för att eventuella svagheter inte hittas. Den amerikanska militären har dock tillgång till algoritmer för kryptering som inte är allmnänt kända.

Hur som helst så förändrar det inte att den där länken bara är rent hittepå.
Yes, men de säger specifikt encryption och inte cryptotechnology vilket såklart hade varit rimligare och din tolkning hade då varit giltig. Sen gäller det att hålla tungan rätt i mun, en väldigt viktig del i kryptering är just att det ska vara väldigt svårt att dekryptera, och relativt enkelt att enkryptera (svengelska för tydlighetens skull) - så att de specifikt vill använda militär krypteringsteknik och att det är vitalt i kedjan "byta röst på Trump till röst på Biden" - känns ganska farfetched. Och varför ospecificerade militärkryprering skulle användas ( de säger ju aldrig amerikansk eller italiensk, antar italiensk efterssom att det är där de är?), "Cyber warfare" "Satellites" ja nej, sammantaget blir det mumbojumbo
2021-01-12, 12:57
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
1. "Som kan höra ihop med" är verkligen ett drömutgångsläge när man letar bevis.

2. Jag har verkligen svårt att förstå hur det skulle vara mer troligt att amerikanska trupper beslagtagit bevis i Sverige angående USA:s val än att dom var här i utbilningssyfte

1. Förstår att du inte tycker att det är en rimlig spekulation. Du förklarar inte hur du tänker och tar för givet att vi andra nöjer oss med vad du tror. Gäsp.

2. Ja, beklagar att du har svårt att förstå. Någon annan än jag får ta på sig att förklara för dig.
2021-01-12, 12:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
It has now been confirmed that a signed, sworn affidavit was delivered to the U.S. Congress yesterday by individuals acting with an Italian defense company employee in which the employee confesses to manipulating votes in the U.S. election on Nov. 3.

https://itnshow.com/2021/01/07/breaking-affidavit-delivered-to-congress-yesterday-from-italian-defense-company-employee-confessing- vote-manipulation-in-u-s-election-on-nov-3/

Du har blivit trollad av foliehattar som tagit en vanlig datasäkerhetsnyhet och skrivit om den till att passa "ert" valfusknarrativ istället.
Easily debunked.

https://www.reuters.com/article/idUSKBN28W296

Citat:
MILAN (Reuters) - An investigation into a data theft at Leonardo has found that a hacker working inside the Italian defence group appeared to target details of Europe’s biggest unmanned fighter jet programme and aircraft used by the military and police, an arrest warrant shows.
2021-01-12, 13:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Så vad tror ni?

Kommer Biden sväras in på Capitol Hill 20/1 eller kommer DJT sväras in på plats i Vita Huset?

Biden kommer att sväras in som planerat.

Citat:
Han har varit tydlig med att han INTE kommer att vara på Capitol Hill när presidenten svärs in,

Det kan jag förstå. Trumpsters har nämligen planerat att begå terrordåd emot ceremonin. Då vore det ju dumt att vara där eftersom även Trump då kan bli skadad.
2021-01-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Biden kommer att sväras in som planerat.

Det kan jag förstå. Trumpsters har nämligen planerat att begå terrordåd emot ceremonin. Då vore det ju dumt att vara där eftersom även Trump då kan bli skadad.

Ser att ni är fullt upptagna med att lägga förarbetet redan nu så att ni kan peka på dessa inlägg och hävda STATSKUPP.

Förstår att man vill gardera sig.

Jag varken tänker eller behöver gardera mig. Biden kommer inte sväras in och DJT kommer sitta 4 år till.

Edit: Det är hur det slutar om man tar in alla saker som sker officiellt och vad man anar sker bakom ridån.

Att DEMS är ute efter att avsätta DJT helst igår säger mig att det som händer i USA nu är precis det jag hävdat från start. Det blev "insurrection act" och Pompeo hade rätt hela tiden. Det kommer bli en väldigt odramatiskt när man svär in presidenten efter valet 2020. Men det blir DJT som kommer sitta i 4 år till, vilket Pompeo var väldigt tydlig med redan för en månad sedan.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-12 kl. 13:26.
2021-01-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Är detta en allvarlig ställd fråga? Joe Biden är konfirmerad som nästa president av kongressen. Jag håller det för 99% sannolikt att Joe Biden svärs in som president den 20/1. Jag reserverar 1% för att något extremt inträffar (attentat, dödsfall) som gör att proceduren förhindras eller skjuts upp.

Men isåfall upphör ändå Donald Trump att vara president den 20/1 kl 12:00. Precis oavsett vad som händer. Inget kan ändra på det. Isåfall tas presidentskapet över enligt en successionsordning, vilket innebär att Nancy Pelosi blir acting president från 20/1 kl 12:00 (Pence uppdrag som vicepresident upphör också 20/1 kl 12:00).

Jo som det ser ut nu är alternativen Biden eller Pelosi. Frågan är bara vad som då händer om valfusket bekräftas efter den 20:e? Vad jag förstår finns det inget sätt i konstitutionen att avsätta en president bara därför att denne fuskat sig till segern?

Visst kan man argumentera för att det då blir upp till kongress/senat att avsätta presidenten men det finns ju i vilket fall inget sätt att återinstätta TheDonald då? Eller? Ett extra val finns det väl heller inget konstitutionellt stöd för?

Edit: Å andra sidan är ju USA:s rättstradition (även den brittiska) sådan att högsta domstolen bestämmer vad som är lag. Det behöver ju inte alls finnas lagtext egentligen. Det är väl bara att domstolen beslutar att TheDonald vann elektorsomröstningen retroaktivt och att han varit president hela tiden :P Och så kan tråden leva vidare...
Senast redigerad av FBerntsson 2021-01-12 kl. 13:28.
2021-01-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Mycket egendomligt att Merkel av alla skulle säga så. Undrar varför? Kan det ha med att man tagit servrarna i Frankfurt att göra? Att hon vet att """det""" håller på att falla samman?

Kan det ha att göra med att hon tänker efter och bildar sig en egen åsikt, i stället för att bara automatiskt rapa upp skit hon läst på Twitter?
2021-01-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Håller med. Trump hade kunnat avstyra det hela tidigare, och han uppmanade följarna med all tydlighet att ta sig till (men inte in i) kapitolium. Om det som rapporteras att han försvårade/hakade med att sätta in insatsstyrkan när upploppet väl var på gång (vilket styrks i att det var Pence m fl som stod på ordern och inte Trump) då är det svårare att försvara. Att han också hetsade mot Pence istället för att lugna sina följare och först väldigt sent skickar upp en film där han absolut ber sina följare att ta sig hem (inte ett ord om antifa då) och "we love you" som avslutning när en polis redan ligger på sjukhus och snart avlider - då spelar det inte längre någon roll om han menade att skicka dit dom, att han uppskattade det som hände råder det inga tvivel om, han fullkomligt lyser av behag i den (första) filmen.

Och att han sin vana trogen nu försöker skylla på andra kommer inte som en chock för någon, att på minsta sätt ta ansvar är inte hans grej.

Trump har ju dessutom tillgång till vad underrättelsetjänsterna vet. Om han hade varit normal så hade han satt folk på att söka efter sådant här för att förhindra det. Han hade kunnat gå med flaggan i topp men nu är han ju totalt sinnessjuk så det går ju inte då.

Och att hetsa mot sin VP visar ju att han kan offra VEM SOM HELST.
2021-01-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ser att ni är fullt upptagna med att lägga förarbetet redan nu så att ni kan peka på dessa inlägg och hävda STATSKUPP.

Förstår att man vill gardera sig.
Vi har ju sagt exakt samma sak i två månader nu, att Biden kommer sväras in om inget valfusk kan slås fast i domstol. Inget valfusk har kunnat bevisats och Biden kommer sväras in. De som ändrar sin story om vad som ska hända är specifikt du:

Det skulle vara klart den 6/1,
Citat:
Statskupp eller hur?

Har polletten äntligen trillat ner nu och du förstår att Biden aldrig kommer att sväras in?

Visst var det jag med andra som var psyksjuka alkoholister som dricker på förmiddagen? Vi som SIADE om detta för över en månad sedan.

Ni kallar det statskupp, vi andra kallar det för demokrati som står under konstitutions bseskyddelse och där man inte tolererar valfusk.

I vilket fall som helst så kommer det bli klart 6/1 2021.
Fast nä, egentligen var det natten efter fjortonde som martial law skulle dra igång?
Citat:
Vi får väl se och jag lovar att vara den första om att påminna dig om att jag har haft rätt hela tiden.

Kl 02:00 smäller den första smällen och det dealas nog en hel del bakom låsta dörrar. Lär ju vara en hel del DEMS och Republikaner som skiter ner sig nu. Röstar dom inte för DJT inatt så kommer militärpolisen och hämtar dem.
Men röstar dom för DJT så kräver folket att ALLT utreds. Åtalsimmunitet är nog det man hoppas nu och först till kvarn!

Så hur dessa 'n vrider och vänder på sig så kommer korruptionen till ytan.

DJTar concedat nu och elektorer än är utom alla tvivel räknade, hur gör du nu? Är det martial law kanske?
Citat:
Vi får se vem som får rätt. Antingen röstas POTUS till 4 år till inatt eller så drar Martial Law igång.

Om jag har fel och DJT concede OM elektorerna rösta mot DJT och Martial Law inte sker så begraver jag detta konto och postar inget mer på flashback.

Jag har också satsat en del tusenlappar (råkade satsa ytterligare ett x antal tusenlappar när oddset gav över 30 gånger pengarna igår) i detta val också, antingen blir jag lite fattigare eller får en sjujävla skjuts i ekonomin.

hur gick ditt bet förresten?

Under ett tag var det ju domstolarna som skulle sköta det här, i värsta fall SCOTUS?
Citat:
Är DU villig att under ED kalla dessa vittnen för lögnare i en amerikansk domstol?

En jävligt hypotetisk fråga, men en viktig sådan då det handlar om den nivån vi hanterar om vi ska ifrågasätta dessa vittnen och hur menar du att man ska kunna bevisa att vad dessa vittnen vittnar om inte stämmer?

Allt detta prat om att "trumpster" skulle sitt i ring och klappa exalterade över att imorgon, ok nästa dag, ok inte det? NÄSTA DAG SÅ KOMMER BRAXEN!

Mig veterligen så ska det hållas hearings i samtliga swing states och sen är målet Supreme Court om man inte lyckas få en lokal domstol att kasta "mail ballots" som illegala = Trump vinner

Fattar du inte att bevisbördan har hamnat hos demokraterna när vi talar om dessa vittnen och att Biden Kampanjen lyser med sin frånvaro talar sitt tydliga språk.

Vi på flashback ska inte bevisa att dessa vittnen inte ljuger, bevisbördan ligger hos er huruvida ni kan bevisa att dom faktiskt gör det. Så återkommer till originalfrågan:

Skulle du vara beredd att under ED ifrågasätta dessa vittnen i en amerikansk domstol med dessa argument du kommer med?

Bättre att du låter advokaterna sköta det där istället och låta lagen spela sin roll.

Lycka till!

Och nu har ju som sagt Trump concedat, hur gick det med den här spådomen?

Citat:
Jag skrev OM DJT skulle få för sig att concede. Han med familj lär behöva gå underjorden om han skulle concede med tanke på hur han med flera varit väldigt tydlig med att USA är under attack.

Men visst, det är vi som sagt att Biden vann i början av november som byter fot hela tiden! Flipflop!
Senast redigerad av aloc 2021-01-12 kl. 14:31.
2021-01-12, 14:01
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libsworstnightmare
crazy nancys data blev tagen av us special forces...plus 12 andra laptops bl a schumers...på datorerna finns hightreason https://rumble.com/vcnx81-pelosi-is-panicking.html

även tips på att se lin woods pod senaste 4 värda att se för att förstå vad som hänt,kommer och ska hända avsnitt 7 mest relevant till denna veckas return of batman.

https://rumble.com/vch0sx-lin-wood-fireside-chat-epstein-is-alive-can-pence-be-trusted.html?mref=23gga&mrefc=7

Tack för länkarna du bifogat. Lin är som sagt helt fantastisk.

Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Jag kommer ihåg för typ en månad sedan när jag hånade alla konspirationsteoriker som hela tiden sa "på fredag" och som efteråt helt glömde bort alla högtidliga löften och utfästelser, och skamlöst hoppade vidare till nästa.

Efter det kan jag nu notera otaliga nya "på fredag"-inlägg, men inte en enda rättelse, ingen "oops jag hade fel", ingen ursäkt för att man har slösat allas vår dyrbara tid, ingen självrannsakan, och framför allt inget fördömande av Trump och hans kumpaner, som konsekvent har lurat sina följare, kastat dom under bussen när det väl kommit till kritan, och i efterhand fördömt dem som gjort verklighet av hans uppmaningar till "handling".

I stället har man grävt sig djupare i konspirationen. Varje person som man först räknade med skulle avslöja fusket, rädda valet och sätta dit Trumps motståndare har bemötts med "no true scotsman"-argument (SCOTUS är en del av konspirationen, Pence är en RINO) eller så har hen komplett förträngts.

När upploppen rasade som värst i Kapitolium var Trump upptagen med att ringa senatorer och be dom motsätta sig röstcertifieringen; aldrig att han uttryckte oro för någons säkerhet, eller försökte gjuta olja på vågorna. Efteråt tog han avstånd till våldsverkarna. Är dom fortfarande lojala sin president?

Har man ingen stolthet? Är man inte upprörd att man blir lovad saftiga avslöjanden, vattentäta domstolsfall, arresteringar av meningsmotståndare, bibliska Krakens, militära kupper, och gud vet vad? Varför lackar man inte ur?

Kanske är vi många som förstå att dessa processer tar tid och dessutom att de måste spelas ut i rätt ordning. Det är väldigt mycket vi inte vet.
2021-01-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Grejen var väl att det räckte att DEMs tog fram en kandidat som inte skrämde bort någon. Dvs som hade så få aktiva "fiender" som möjligt. Då räckte motståndet mot Trump som drivkraft för att gå och rösta.
Hade t.ex Bernie blivit kandidat så hade Trump vunnit enkelt.

Nu får dom kamela Harris i stället kanske snart.
Ur askan i elden vet inte om Sanders inte vart bättre ändå. Iallafall mer populär

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in