Citat:
Ursprungligen postat av
teoriman
Nja men ett förtydligande är på sin plats, innan halshuggning för drograttfylleri efterfrågas bör beaktas om de dömda verkligen var påverkade...
Som det är idag med gränsvärde 0,0 mikrogram narkotika per liter blodprov, så anses alla dömda för drograttfylleri ha varit påverkade fastän så inte är fallet.
Jag är väldigt förvånad nu, spelar du bara dum eller är du dum på riktigt?
Jag brukar tycka dina inlägg är bra, du håller en hög klass som skribent, men nu är jag mäkta förvånad faktiskt...
Om jag skriver "under påverkan" så betyder det under påverkan, det som menas med under påverkan är att man tagit en substans, och så länge den är aktiv och man är påverkad av substansen i fråga så kallas det att man är under påverkan.
Att du rökte en holk igår kväll och idag på förmiddagen tar bilen till affären betyder att du inte är påverkad av någon substans.
Jag ska försöka förklara med ett exempel så det blir lite enklare för dig att förstå skillnaden.
Du drar några feta rips ur bongen och går ut och sätter dig bakom ratten; under påverkan.
Du drar några feta rips ur bongen, chillar framför tvn och sen går du och lägger dig för att imorgon sätta dig bakom ratten; inte under påverkan.
Förstår du eller är det fortfarande oklart?
Och fattade du inte fastän jag var mer än tydlig att min personliga åsikt är att om du sätter dig i bilen under påverkan oavsett substans då bör man halshuggas, att sätta sig bakom ratten under the influence är lika vedervärdigt som att förgripa sig på barn, vilket är min personliga åsikt, bäst att förtydliga.