Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJohanssen
Intressant, har själv inte gjort samma analys i mitt umgänge.
Jag undrar om detta är något man kan se på systembolagets astronomiska omsättning som är nästan 40 miljarder.
Givet kommer statliga systembolaget forsätta tappa omsättning årligen samt den illegala drogmarknaden forsätta plocka marknadsandelar med detta, skulle vara kul att få reda på en mer exakt siffra hur mkt cannabis omsätter i Sverige, jag tror inte en sekund på polisens godtyckliga gissning på 500 miljoner, jag tror svaret snarare ligger på 5 ~miljarder minst.
Detta år likt förra lär bli ett rekordår i antalet ihjälskjutna människor, dags att sluta ha ett så pass naivt förhållningssätt till denna eskalerande våldsutveckling, många oskyldiga som fått plikta med livet för att regeringen satt upp ett utopiskt mål.
Det är en extrem miljardindustri i lilla Sverige, om folk tänker lite mer logiskt.
Här är ett exempel som vi räknade på förut.
Vi har ett kompisgäng på 10 personer och alla röker, låt oss säga att varje person röker en femma i veckan.
Varje vecka drar Hassan på hörnet in 7000:- på bara dessa 10 personer, men ser vi till verkligheten så säljer nog Hassan 100 femmor i veckan, vilket betyder en inkomst på 70 tusen i veckan eller 280 000:- i månadslön.
Då har jag bara räknat på vad en person drar in på en månad, och låt säga att den här kriminella organisationen har 10 stycken försäljare på gatorna runtomkring och slår ut vad 10 Pers drar in på en månad så landar vi på 2,8 miljoner i månaden och det är bara på cannabis, lägg till alla övriga droger såsom kokain, amfetamin etc och så har vi i beaktande att detta är uträknat på endast 10 personer, och ska vi räkna ut handeln i hela landet så hamnar vi på helt andra absurt höga siffror.
Räknar vi på 100 stycken försäljare och 2,8 miljoner på varje grupp med 10 personer så blir det 28 miljoner i månaden.
Hur många försäljare kan det röra sig om i bara Stockholmsregionen eller i Malmö?
Och detta är uträknat på att folk röker 5g i veckan, skulle man räkna på 10g vilket är mer rimligt i förbrukning om man är en stoner, då landar vi helt plötsligt på en inkomst om 56 miljoner i månaden.