2016-11-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så vad är din poäng?

Att de senaste teorierna är närmast religion, även om man ännu undviker ordet "Gud".
Senast redigerad av pk2 2016-11-13 kl. 07:52.
Citera
2016-11-13, 08:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så vad är din poäng?

Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Att de senaste teorierna är närmast religion, även om man ännu undviker ordet "Gud".

Och dessa senaste HYPOTESERNA (du är tydligen inte bekant med vetenskaplig terminologi) är?
Citera
2016-11-13, 08:18
Medlem
Citat:
Och dessa senaste HYPOTESERNA (du är tydligen inte bekant med vetenskaplig terminologi) är?

Det vill jag inte gå in på, men om man är intresserad så finns det information på nätet.
Citera
2016-11-13, 08:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Det vill jag inte gå in på,

Nähä; du har inget att komme med alltså.
Citera
2021-01-12, 03:43
Medlem
Förnerkar religiösa verkligheten?

Jag är inte troende men medger ändå att gud kan finnas. Guds eventuella existens förändrar dock inte vetenskaplig fakta, som att människor utvecklats från apor och är djur. Skulle majoriteten av religiösa erkänna att så är fallet? Bibeln säger att människor inte är djur och har "dominion over animals." Jag kan gå vidare men det får räcka såhär.
Citera
2021-01-12, 04:11
Medlem
Narutoshippchops avatar
Små hjärnor tänker smått. Du kan inte tvinga in kunskap och fakta till de som inte kan förstå simpel logik.
Citera
2021-01-12, 04:31
Avslutad
Generellt förnekar religiösa inte vetenskapen men dom tar ingen hänsyn till den när det gäller tro. För religiösa trumfar tro logik och bevis. Verklig religositet är en känsla, inte förnuft.
Citera
2021-01-12, 04:39
Medlem
HazzardAlards avatar
Märkligt det där... Folk kan fungera normalt och ha dom mest avancerade positioner inom vetenskapliga jobb, och ändå ha den mest idiotiska gudstro någonsin!

Endel behöver tro, så är det bara.
Citera
2021-01-12, 05:33
Medlem
Magnums avatar
Du har fel. Vetenskapen säger inte att människan utvecklats från apor. Detta är en vanlig missuppfattning. Däremot att vi har gemensamma förfäder.
Citera
2021-01-12, 06:02
Medlem
[quote=Magnum|74287682]Du har fel. Vetenskapen säger inte att människan utvecklats från apor. Detta är en vanlig missuppfattning. Däremot att vi har gemensamma förfäder.[/QUOT

DARWINISMEN aer BLUFF.
liksom en del andra vetenskapliga,medicinska,historiska,filosofiska ....maenskliga 'upptaeckter'.
'Hela vaerlden aer i LOEGNARENS vaald'.
.
Senast redigerad av stiftsadjunkten 2021-01-12 kl. 06:07.
Citera
2021-01-12, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Du har fel. Vetenskapen säger inte att människan utvecklats från apor. Detta är en vanlig missuppfattning. Däremot att vi har gemensamma förfäder.
Människor och schimpanser har en gemensam förfader, vilket var en apa.
Citera
2021-01-12, 08:05
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basseterre
Jag är inte troende men medger ändå att gud kan finnas. Guds eventuella existens förändrar dock inte vetenskaplig fakta, som att människor utvecklats från apor och är djur. Skulle majoriteten av religiösa erkänna att så är fallet? Bibeln säger att människor inte är djur och har "dominion over animals." Jag kan gå vidare men det får räcka såhär.
”Medger att gud kan finnas”

Så du kan tänka dig att vin blir vatten, att Moses delade havet, att Jesus dog och sedan kom tillbaka som en zombie?

Om du medger att en allsmäktig gud kan finnas så är du lika stor förnekare av verkligheten som de du vill kritisera.

Då medger du att dinosauriefossiler kan vara ett skämt av din gud för att föra vetenskapen bakom ljuset och jorden vara endast 5000 år gammal.

Det enda du väntar på är ett bevis. Detta hanterar den gud du medger kan finnas genom att det inte ska finnas några bevis utan du ska hitta honom genom din inre övertygelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in