2021-01-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Kina doktrin är på väg att förverkligas i USA. Kommunismen med Biden är på väg in. Censuren är enorm. Alla konservativa röster stängs ner. Alternativa plattformen Parler stängs ner. Kommunisterna i big tech har gått all in och censurerat överallt. Oacceptabelt.

Detta inlägg har ett gott mått av alternativa fakta. Vi tar dem i tur och ordning:

Citat:
Kina doktrin är på väg att förverkligas i USA.

Nej, den sittande presidenten röstades just ut.

Citat:
Kommunismen med Biden är på väg in.

Biden är i ett internationellt kontext konservativ liberterian. Du får gärna utveckla hur det blir kommunism?

Citat:
Censuren är enorm.

Konton som kopplas till uppvigling av våld och att bryta mot konstitutionen har stängs av. Hur kan detta vara censur när de bryter mot konstitutionen? Står yttrandefriheten över konstitutionen?

Citat:
Alla konservativa röster stängs ner.

Nej. Våldsbejakande röster stängs ned. Om du likställer konservatism med våldsbejakande så är det ett begreppsanvändande du får stå för.

Citat:
Alternativa plattformen Parler stängs ner.

Nja, vissa appstores stänger ute Parler för att de bryter mot villkoren. Intressant nog så verkar parler.com ligga nere just nu, har ingen spekulation på varför ännu (har inte grävt i det).

Citat:
Kommunisterna i big tech har gått all in och censurerat överallt.

Vad menar du när du säger "kommunist"? Om man använder gängse definition av kommunist så finns det i princip inga kommunister i beslutsfattande led i big tech, och alla beslut är kapitalistiskt rationella. Jag tror att du snarare har problem med teknisk utveckling och kapitalism i den kombination de existerar idag? (Vilket inte har något med kommunism att göra, du verkar mest slänga dig med talking points i en kaoz-blatte taktik)

Citat:
Oacceptabelt.

Jag tycker det är väldigt acceptabelt att våldsbejakande idioter stängs ned. Tycker inte du det? Eller har du problem med mänskliga rättigheter, eller att allas röster ska räknas?
Citera
2021-01-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det är väl 28% eller så av alla väljare som tror att det fifflades i en utsträckning för att påverka något val? (dvs även lokalval).

Det beror på vilka :-) Men det är försent oavsett. Biden har vunnit, allt som kvarstår är att han svärs in. Det finns inga möjligheter alls under konstitutionen att ändra utfallet. Även om man skulle bevisa fullständigt valfusk och det visar sig att inte en enda röst har lagts på Biden i hela valet.

Mig veterligen har man gjort det överallt där det är möjligt?

Exempel? Allt som skulle kunna tolkas knasigt som jag sett har man kunnat förklara.

Men är det verkligen 75 miljoner? Han fick 74 miljoner röster, och jag tror en stor del av dessa är normala R, inte Qanon tokar (även fast många normala R nog röstade på Biden). Idag tror jag Trump hade fått 40-50 miljoner röster.

Oavsett så är det knasigt att Q är tyst. Ska man bara överge skeppet nu? De som ligger bakom Q har lagt resurser på det som kan användas för att mer eller mindre styra en bas, det verkar ju knasigt att överge det? Eller ska det ligga på träda till 2024? (dvs till primärvalen och allt annat innan, så Q återkommer 2022?)

Tror fortfarande att Q var en R bildad oponionsgrupp för att få gräsrötterna att rösta.
Skulle skitgärna vilja ha dom outade

Flynn passar inte in i det men annars känns det väldigt mycket en valkampanj i kampanjen för Trump.

Jag orkar inte ge mig in i en detaljerad diskussion om valfusket, du är den andra som försöker få igång en sån, för det slutar med att jag spenderar oerhört med tid och ingen bryr sig ändå

Noterbart dock att det finns två sanningar, din politiska tillhörighet i USA är ju inte okänd och inte min heller men jag anser mig ha sett tillräckligt för att ha åsikten att det fuskades mycket.

Ingen som tror att Trump kommer vinna nu väl?
Eller har Q follower inte gett upp ännu?

Vi kan diskutera en punkt, snake hoppar sannolikt in,
Det såg lovande ut för Trump i Wisconsin fram tills 0300 på morgonen efter valet då alla R märkta valobservatörer gått hem.
Då dimper det ned nära 150 000 röster varav ungefär 90% är på Biden.

Vad jag förstår så var det fler republikaner än demokrater som hade begärt ut poströster?

https://images.app.goo.gl/nb6WkRCApGHsXLbq7

Jag gissar att du säger - "poströsterna kom sent och det var överväldigande D som röstade post" men låt oss se.
Citera
2021-01-11, 13:36
Medlem
Citat:
Kina doktrin är på väg att förverkligas i USA. Kommunismen med Biden är på väg in. Censuren är enorm. Alla konservativa röster stängs ner. Alternativa plattformen Parler stängs ner. Kommunisterna i big tech har gått all in och censurerat överallt. Oacceptabelt. Trump's konton stängs ner:

https://twitter.com/realDonaldTrump

Det är 1D chess från big tech. Stäng ner.

Har det ändrats till tillfälligt stängt?

En misstanke här, man har gått ALL IN för att tvinga Trump att "lämna över makten"?
Hot om riksrätt, alla sociala medier stängda osv.
I gengäld för sitt skinn får går han ifrån allt utan konsekvenser?
Citera
2021-01-11, 13:44
Medlem
Känslan jag får av "techföretagen" är att detta var riktat mot Trump enbart.

Vi vet ju alla hur dom gjort eftergifter mot Kina och kastat Hong Kong under bussen.
Kina är en sjuhelvetes marknad så det förstår jag.

Irans Komenei är ju det populära exemplet, han kan twittra om att Ormen Israel Skall Utplånas och ingen på moderatoravdelningen bryr sig.

Det går också bra med djupt antisemitiska tweets osv.

I sista svepet rök ju ett par som jag iallafall inte kan se har skrivit något olagligt, tror Flynn bara har skrivit om Q och ytterst sparsamt.

Det har ofta sagts" men skapa din egen plattform om det inte passar" och Parler verkade gå som en absolut raket men då slängdes dom ut från nätbolagen.

Drar man det till sin spets så är det ju ett företag per land som kontrollerar kritisk infrastruktur och får dom för sig att Parler inte skall få finnas kan det bli svårt eller att man börjar hård censurera ala China style där hela händelser helt enkelt inte går att diskutera.

Satt i Kuwait och där var det censur på riktigt, hela områden gick inte att vare sig diskutera eller hitta.

I UK och Polen är det på gång lagstifning mot att censurera sådant som INTE bryter mot landets lagar.
Det gillar jag och hoppas jag också blir framtiden då yttrandefrihet inom lagens ramar bör garanteras när någon har monopol på kommunikation.

Annars blir det HELT godtyckligt och det är där vi är idag.

.....
Citera
2021-01-11, 13:55
Medlem
...

Q var väl ett försök tillsammans med Trumps och andras plattformar på existerande tjänster att bygga ett alternativt forum.

Jag tolkar det som att det blev så framgångsrikt så att NÅGON bestämde sig för att det inte skulle få finnas kvar.

Nu försöker man flytta över till egna tjänster som Parler men då släcks dom ned.

Det ena problemet jag ser är att "de två sidorna" kommer sitta i separata ekokammare framöver.
Det blir ju inte mycket till diskussion om alla har exakt samma åsikt och man kan dra iväg riktigt ordentligt åt fel håll om ingen bromsar

Sen så kommer konservativa i olika länder att söka sig till de nya plattformarna, får dom då inte existera så är jag av den åsikten att vi är inne i hot mot yttrandefriheten.

Oklart vad det kan leda till i förlängningen men att några skall börja tänka att om vi inte får starta en hemsida för Telia då får vi se till att Telia blir vårt med alla till buds stående medel - typ.

Vet inte hur många härinne som tycker att "det är väl bra" för att dom inte har en konservativ åsikt men jag ser det som lite av ett existensiellt hot mot yttandefriheten att man inte får vara aktiv opposition.

Yttrandefrihet är ju ett rätt nytt påfund, på 80-talet ringde ju SÄPO arbetsgivare och bad dom säga upp aktiva kommunister tex.

Idag sitter vänstern och ringer och golar på SD.

Same sh1t different name men vad det gör är att man får en negativ effekt av att ha en åsikt som inte är olaglig. Skulle det gå så långt att man inte ens får ett forum att uttrycka denna åsikt på har det gått rätt långt.
Citera
2021-01-11, 13:58
Medlem
Syftar ”Central communications blackout” på Trumps teknologiska hinder just nu?

Först blockering på Twitter, sen Parler (AWS vill inte drifta Parler längre), Shopify nedstängt så man kan ont elöngre köpa merch, Reddit har bannat r/donaldtrump, Twitch, Youtube, Facebook, Instagram, Snapchat, Discordkanalen The Donald, Stripe (betalningar). Etc.

https://www.google.se/amp/s/www.axios.com/platforms-social-media-ban-restrict-trump-d9e44f3c-8366-4ba9-a8a1-7f3114f920f1.html

Trumps telefon är ju i princip lika rolig som en Nokia 3310 just nu.

Är allt en del av ”planen”?
Citera
2021-01-11, 13:58
Medlem
Citat:
Schamanen syntes igår i SVT:s Agenda med pälsmössa och horn. Vilket dravel hela programmet var. Det enda intressanta i programmet var när en debattör sa att John Kasich är den nya kraften i republikanska partiet. När Kasich bidrag till politiken är när han sa - "McCain was put to death"..

Citat:
Kasich says McCain put to death

https://www.youtube.com/watch?v=FRfRNztGj6g

https://www.svtplay.se/video/29703594/agenda/agenda-10-jan-21-15
Så McCain BLEV avrättad?
Eller?
Var det bara en missägning?
Har du bytt åsikt från att han inte blev avrättad, till att han blev det?
https://themikerothschild.com/2018/09/11/mccain-executed-qanon/
Citat:
Afterwards, Ohio governor John Kasich (himself an ardent Trump foe) appeared on CNN to talk about how the spirit of the memorial hasn’t carried over to the contentious Brett Kavanaugh Supreme Court hearings going on at the same time.
Citera
2021-01-11, 14:00
Medlem
Citat:
Kina doktrin är på väg att förverkligas i USA. Kommunismen med Biden är på väg in. Censuren är enorm. Alla konservativa röster stängs ner. Alternativa plattformen Parler stängs ner. Kommunisterna i big tech har gått all in och censurerat överallt. Oacceptabelt. Trump's konton stängs ner:

Citat:
@realDonaldTrump

Kontot är tillfälligt avstängt

https://twitter.com/realDonaldTrump

Det är 1D chess från big tech. Stäng ner.
Du fortsätter att ignorera Trump o CO's Kina kopplingar, varför?
Till och med Q har indirekt givit hintar om dessa.
Citera
2021-01-11, 14:01
Medlem
Citat:
Jo det är märkligt hur snabbt kommunismen kunde inta USA. Allt som behövdes är valfusk och saken är klar...
Misslyckad valfusk, av Trump och co.
Citera
2021-01-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Med tanke på hur skitsur Trump är känns det inte som just hans plan

Men visst har NÅGON nu lyckats få USA att vända sig inåt och Kina kan i lugn och ro ta över världen.

Jag vet att det finns dom i väst som anser att USA är djävulens avkomma och att "riktig kommunism" är uppfriskande.
Har jobbat väldigt mycket och nära med kineser runtom i världen och vill absolut inte ha dom över mig i näringskedjan. Det tror jag killarna på Volvo upptäckte rätt fort också för det blev strömhopp från den ledningsgruppen och svenskar på Huawei i Sverige har mått sådär.
NÅGON kanske hade räknat med att stanna i makten.
Denna någon kanske hade hoppats på fler anhängare förra veckan, vid sitt tal?
Och denna någon hade kanske hoppats på att de lyckats ta sig längre in i en byggnad?
Citera
2021-01-11, 14:07
Medlem
Citat:
Jo det är märkligt hur snabbt kommunismen kunde inta USA. Allt som behövdes är valfusk och saken är klar...

Alla världsledare i stort sett välkomnar mer makt och censur.
Sen är det lite olika i olika länder hur hårt man kan gå fram.

I Sverige var kyrkan - finansen - politiken separerade efter att S fick makten.

Det har varit riktigt bra för då har ingen kunnat missköta sig alltför grovt.

I Portugal är det finansen som också "äger" politiken. Stadens starke man är också kommunalråd och hela hans familj är chefer på de olika bolagen, osv.

På 80-talet under kalla kriget var kommunister inte populära. IB registrerade dom och spanade på dom, S ägd liten byrå och SÄPO brukade ringa arbetsgivare och be dom ge kommunisterna sparken och varnade framtida arbetsgivare för att anställa dom - tanken var att dom skull knäckas helt och ge upp. Känns det igen?

Fram tillls 1989 var det mycket man inte fick göra och säga, "förräderi" var ett känt begrepp och om man gjorde sig för obekväm använde staten det dom hade för att knäcka dig. Många var det som fick Skatteverket efter sig och fick sina företag söndertrasade.

Googla Jerry Martinger, han fick en dag ett tips av Hans Holmers chaufför om medverkan i Palmemordet. När han bestämde sig för att vara en rättfram samhällsmedborgare blev hans liv inte sig likt
Citera
2021-01-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tror fortfarande att Q var en R bildad oponionsgrupp för att få gräsrötterna att rösta.
Skulle skitgärna vilja ha dom outade

Flynn passar inte in i det men annars känns det väldigt mycket en valkampanj i kampanjen för Trump.

Jag orkar inte ge mig in i en detaljerad diskussion om valfusket, du är den andra som försöker få igång en sån, för det slutar med att jag spenderar oerhört med tid och ingen bryr sig ändå

Noterbart dock att det finns två sanningar, din politiska tillhörighet i USA är ju inte okänd och inte min heller men jag anser mig ha sett tillräckligt för att ha åsikten att det fuskades mycket.

Ingen som tror att Trump kommer vinna nu väl?
Eller har Q follower inte gett upp ännu?

Vi kan diskutera en punkt, snake hoppar sannolikt in,
Det såg lovande ut för Trump i Wisconsin fram tills 0300 på morgonen efter valet då alla R märkta valobservatörer gått hem.
Då dimper det ned nära 150 000 röster varav ungefär 90% är på Biden.

Vad jag förstår så var det fler republikaner än demokrater som hade begärt ut poströster?

https://images.app.goo.gl/nb6WkRCApGHsXLbq7

Jag gissar att du säger - "poströsterna kom sent och det var överväldigande D som röstade post" men låt oss se.
Q? enstöring, gissar jag på.
Flynn har flirtat med Qanon rörelsen, till och med fått besök av minst en Qanon, en äldre kvinna.

Var har du sett att fler republikaner än demokrater begärt ut fler poströster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in