2021-01-09, 23:57
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Skrattade så mycket, haha!!!

Vad har hänt med Q shamanen! Fått 10 år för att han förstört federala byggnader?
Citera
2021-01-10, 04:47
Medlem
Hypnagogas avatar
Det här är intressant angående personerna som stormade amerikanska kongressen den 6:e januari.

LISTEN CAREFULLY

“Military Intelligence ref above is the absolute biggest inside drop this board will ever receive.
Now think about why Antifa plays right into the plan? Always ahead. Good guys are winning.”
—Qpost-12

https://parler.com/post/e5957ffb4070426fbc641c8e00d072ba

https://qagg.news/?q=%23%2312
Senast redigerad av Hypnagoga 2021-01-10 kl. 04:48. Anledning: Sista länken funkade inte.
Citera
2021-01-10, 06:13
Avslutad
Så, det här var intressant. Visserligen från en blogg, men om det stämmer så kommer det bli roliga kommande veckor:

Citat:
So, what comes next? I don’t have the particulars but I can give you milestones to watch for as the coming days unfold:

Expect the emergency broadcast system to be activated. The FCC just recently released a memorandum speaking to the requirements under Federal law to send messages from the president to the public. See this link
Expect confusion. We are in a battle for our republic against elites that are attempting the very coup that they are accusing Trump of doing. In battle, there will be disinformation but know that plans are being fulfilled.
Expect high profile arrests to take place over the next 12 days and at any time. You may wake one morning to find someone in high office is no longer there.
Expect this to be a bumpy ride to the very end. This is not a television show where things are resolved in 45 minutes.
Expect more bombshell evidence to be released between now and Jan. 20th.
Expect some sort of internet blackout or outage: Facebook, Twitter, Instagram, and Gmail are likely going to be affected. If you don’t have alternate forms of communication established now, it would be a good idea to start forming them even if it’s just checking on your nextdoor neighbors.
Expect Trump to be inaugurated on Jan 20th!
Expect the executive order from 2018 and/or the Insurrection Act to be enacted. This DOES NOT mean martial law. Remember that we have been under a state of emergency since 2018 which gives the president many powers to act.

https://nyegop.org/blog-2/?v=7516fd43adaa
Citera
2021-01-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Så, det här var intressant. Visserligen från en blogg, men om det stämmer så kommer det bli roliga kommande veckor:

https://nyegop.org/blog-2/?v=7516fd43adaa

Som jag ser det är enda vägen framåt för Trump att göra revolution.

Där har du väl en poäng att internet blackout, emergency broadcast och allt det passar väl in i vad som hänt.

Jag tror personligen inte det kommer hända.
Jag sitter inte heller och hoppas på det 😀

Däremot bör man ha i åtanke att 75 miljoner röstat på honom och att ca hälften av alla delstater gått ut med att dom anser att det är valfusk.

Han HAR ett brett stöd.

Att USA delas ligger nog inte långt bort.

Ett problem vi har framför oss är att Kina nu får fria händer.
Citera
2021-01-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jag måste erkänna att jag är kluven. I den bästa av världar nej (dvs inte ställas inför riksrätt), men i den vi lever i så är jag betydligt mer tveksam.

Dvs, jag undrar om det inte är bättre både för USA och för världen om han ställs inför riksrätt och dras ned och ut på riktigt så att kapitlet är avslutat och det inte behöver finnas någon oro inför 2024 hos republikanerna. R kommer ha det jobbigt 2024 då de egentligen inte har något konkret rent politikmässigt, en liknande situation de hade 2016 som de tog hem på populism istället för politik. (D kommer inte heller ha så mycket att komma med 2024 om de inte lämnar identitetspolitiksträsket)

Om Trump m familj faller och inte kan ha något att göra med valet 2024 skulle det tvinga för en politisk förnyelse hos R, vilket jag tycker är bra. Problemet för mig under Trump-eran var att det inte handlade om politik, det handlade om någon sorts populism vs en koordinerad och enad världsordning (där jag utan tvivel står på koordinerade världsordningssidan). Jag tror att en stor del av de som röstade på Trump inte förstår hur skört samhällsbygget är, att det, exempelvis, finns processer kring att man ska klaga på valprocessen innan val och att när valet väl har varit måste man acceptera resultatet, annars faller samhället. En sådan liten sak som att man inte accepterar valresultat man inte håller med om kan fälla ett samhälle, betydligt mindre har gjort det (se ex Turkiet och Iran).

Gällande vad han kan ställas till riksrätt för så lämnar konstitutionen det öppet för "Treason, Bribery, or other high Crimes and Misdemeanors". Där kan man bygga case kring treason (uppmuntran att slå sak i att störa rösträkningen), bribery (att det mottogs medel för att ge pardons), och så finns det även det gamla Ukraina-caset (som aldrig hördes i senaten), Trump orgs hotell och främmande makts delegationer, osv. Att hitta ett juridiskt gångbart case tror inte jag är svårigheten, utan det som är svårt är att få det igenom senaten där jag tror att många fortfarande är livrädda för Trumps bas.

Vad är dina tankar kring saken?

Jag tror tyvärr inte Q kommer yttra sig så mycket mer.

75 miljoner röstade på Trump, hälften av väljarna tror det var valfusk och strax under hälften av USAs delstater har gått ut med att det var så pass mycket valfusk att dom ville räkna om eller nåt ( minns inte exakt). Pensylvania och Wisconsin eller vilka det nu var skickade brev och bad att få räkna om innan valet avgjordes.

Flippar 3 stater har Trump vunnit var set väl?

Jag personligen tycker detta bottnar i valfusket och är rätt besviken på att man inte gjort det enda rätta och kollat två saker - att allas röster registrerats och att dom stämmer med signaturerna. Det är väl 5-6 delstater som behöver kollas för i alla andra var vinsten så pass stor för antingen biden eller trump. Detta skulle tagit någon månad och man hade gjort det med 50/50 R och D observatörer ständigt närvarande och allt på film, dygnet runt.
Det finns för många filmer på oegentligheter för att det skall gå att ignorera.

Där hade man kunnat tysta Trump.

Ni sitter vi där vi sitter.

När man säger ”trumps galna Q supporters” så är det 75 miljoner och hälften av delstaterna.

Att dra Trump inför riksrätt tror jag är det sista man bör hota med.

Eller så är det den väg man skall gå för att tvinga fram ett avgörande, vet faktiskt inte.

Ja, Q håller tyst 😀
Citera
2021-01-10, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Som jag ser det är enda vägen framåt för Trump att göra revolution.

Där har du väl en poäng att internet blackout, emergency broadcast och allt det passar väl in i vad som hänt.

Jag tror personligen inte det kommer hända.
Jag sitter inte heller och hoppas på det 😀

Däremot bör man ha i åtanke att 75 miljoner röstat på honom och att ca hälften av alla delstater gått ut med att dom anser att det är valfusk.

Han HAR ett brett stöd.

Att USA delas ligger nog inte långt bort.

Ja, sanningens stund är ju nu. Händer det inte nu så kan vi nog tryggt begrava den här tråden och återgå till viktigare saker
Citera
2021-01-10, 15:51
Medlem
Citat:
75 miljoner röstade på Trump, hälften av väljarna tror det var valfusk och strax under hälften av USAs delstater har gått ut med att det var så pass mycket valfusk att dom ville räkna om eller nåt ( minns inte exakt). Pensylvania och Wisconsin eller vilka det nu var skickade brev och bad att få räkna om innan valet avgjordes.

Det är väl 28% eller så av alla väljare som tror att det fifflades i en utsträckning för att påverka något val? (dvs även lokalval).

Citat:
Flippar 3 stater har Trump vunnit var set väl?

Det beror på vilka :-) Men det är försent oavsett. Biden har vunnit, allt som kvarstår är att han svärs in. Det finns inga möjligheter alls under konstitutionen att ändra utfallet. Även om man skulle bevisa fullständigt valfusk och det visar sig att inte en enda röst har lagts på Biden i hela valet.

Citat:
Jag personligen tycker detta bottnar i valfusket och är rätt besviken på att man inte gjort det enda rätta och kollat två saker - att allas röster registrerats och att dom stämmer med signaturerna. Det är väl 5-6 delstater som behöver kollas för i alla andra var vinsten så pass stor för antingen biden eller trump. Detta skulle tagit någon månad och man hade gjort det med 50/50 R och D observatörer ständigt närvarande och allt på film, dygnet runt.

Mig veterligen har man gjort det överallt där det är möjligt?

Citat:
Det finns för många filmer på oegentligheter för att det skall gå att ignorera.

Exempel? Allt som skulle kunna tolkas knasigt som jag sett har man kunnat förklara.

Citat:
När man säger ”trumps galna Q supporters” så är det 75 miljoner och hälften av delstaterna.

Men är det verkligen 75 miljoner? Han fick 74 miljoner röster, och jag tror en stor del av dessa är normala R, inte Qanon tokar (även fast många normala R nog röstade på Biden). Idag tror jag Trump hade fått 40-50 miljoner röster.

Oavsett så är det knasigt att Q är tyst. Ska man bara överge skeppet nu? De som ligger bakom Q har lagt resurser på det som kan användas för att mer eller mindre styra en bas, det verkar ju knasigt att överge det? Eller ska det ligga på träda till 2024? (dvs till primärvalen och allt annat innan, så Q återkommer 2022?)
Citera
2021-01-10, 18:51
Medlem
Citat:
Det kanske var planen från första början?
Citera
2021-01-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Post #4414, punkt 1 avbockad: Trumps twitter nedtagen. Nu får vi alltså besked på om Q har nåt att komma med.

RED1: Potus twitter removal
RED2: Central communications blackout

Om inte RED2 kommer så kan man avfärda Q definitivt. Upphetsningen nu antyder att punkt 2 definitivt är en möjlighet. Man är verkligen mån om att tysta Trump och hans följare. Efter RED2 är det CLAS movement, vad det nu betyder, sedan flytt av militär under förevändningen att stävja uppror osv. till RED6. Vi får se vad som händer.

RED3: CLAS movement PELOSI or PENCE

Om Trump blir avsatt vem ska då ta över (de få dagar som är kvar); Pelosi som talman eller Pence som vice president?

Får vi en offentlig debatt om detta?
Citera
2021-01-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
RED3: CLAS movement PELOSI or PENCE

Om Trump blir avsatt vem ska då ta över (de få dagar som är kvar); Pelosi som talman eller Pence som vice president?

Får vi en offentlig debatt om detta?

Ordningen är satt i konstitutionen. Pence först.
Citera
2021-01-10, 20:20
Medlem
kibokos avatar
OM nu pence är lite sur över att Trump skickade en arg mobb åt hans håll så kan han tjäna på att vänta tills den 16e, då hinner inte han överklaga förrän 20e då vicen enligt 25 har fyra dagar på sig att bemöta överklagande från presidenten.

Dock måste han få med sig en majoritet av regeringen, lite oklart vad som gäller med alla tillfälliga som sitter då halva gänget har dragit senaste månaden.

Annars måste han ha 2/3 av båda husen för att ta över för gott vilket knappast kommer ske.
Citera
2021-01-10, 21:05
Medlem
ppp333s avatar
Blackout i Vatikanen...
Här ett klipp där en snubbe i munskydd försöker debunka det men lyckad väl sådär med tanke på kommentarerna under där några dessutom nämner skottlossning, Handlar det om påven? the storm? Märkliga tider...
https://m.youtube.com/watch?v=IkMFN3lTcvo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in