2021-01-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
NÅGON kanske hade räknat med att stanna i makten.
Denna någon kanske hade hoppats på fler anhängare förra veckan, vid sitt tal?
Och denna någon hade kanske hoppats på att de lyckats ta sig längre in i en byggnad?

Trump har varit rätt hård mot Kina, senaste utspelet från Pompeo var ju nukleärt, så Trump har inte haft för AVSIKT att ploga vägen för Kina.

Det avsikten var med demonstrationen var att förmå senaten att rösta som Trump ville genom att visa dom att Folket stod på Trumps sida.
Det var osedvanligt dumt gjort för en idiot kunde ju räkna ut vad oppositionen skulle göra, nämligen exakt det som Trump gjort med alla guvernörer under BLM protesterna, vända det till sin fördel.
Innan BLM drog igång var han måttligt populär och efter ett par månaders upplopp, redo för omval.

Vill fortfarande veta vem som beordrade polisen att öppna dörren, där har du en riktigt stor pusselbit.
Den polisen är nu arresterad och att han skulle tiga tror jag inte en sekund på, vissa vet vem som drog i trådarna.
Citera
2021-01-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Trump har varit rätt hård mot Kina, senaste utspelet från Pompeo var ju nukleärt, så Trump har inte haft för AVSIKT att ploga vägen för Kina.

Det avsikten var med demonstrationen var att förmå senaten att rösta som Trump ville genom att visa dom att Folket stod på Trumps sida.
Det var osedvanligt dumt gjort för en idiot kunde ju räkna ut vad oppositionen skulle göra, nämligen exakt det som Trump gjort med alla guvernörer under BLM protesterna, vända det till sin fördel.
Innan BLM drog igång var han måttligt populär och efter ett par månaders upplopp, redo för omval.

Vill fortfarande veta vem som beordrade polisen att öppna dörren, där har du en riktigt stor pusselbit.
Den polisen är nu arresterad och att han skulle tiga tror jag inte en sekund på, vissa vet vem som drog i trådarna.
Men ändock så har T plogat för Kina, eller skulle det varit helt oavsiktligt?
Qanons har ju ståtat med Trumps 5D-schack.
Citera
2021-01-11, 14:20
Medlem
Citat:
Q? enstöring, gissar jag på.
Flynn har flirtat med Qanon rörelsen, till och med fått besök av minst en Qanon, en äldre kvinna.

Var har du sett att fler republikaner än demokrater begärt ut fler poströster?

Japp, det är nog det enda Flynn gjort och han har typ skrivit en tweet i månaden, världens tråkigaste att följa. Han tog pledge of allegiance dock tillsammans med sina grannar.
Ser inget uppviglande till våld alls i hans tweets så inget som brutit mot några regler.

Citat:
The only battleground state where the GOP had more ballot requests was Michigan.
https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/democrats-requesting-absentee-ballots-outnumber-gop-key-swing-states-n1239361

Legit källa tror jag och med tanke på att nära 90% gick till Biden är det en fin diskrepans, samma 0300 dumps av poströster skedde i flera delstater, Michigan, Wisconsin och kanske Pennsylvania.
Citera
2021-01-11, 14:25
Medlem
Citat:
Men ändock så har T plogat för Kina, eller skulle det varit helt oavsiktligt?
Qanons har ju ståtat med Trumps 5D-schack.

Jag har aldrig sett Trump som en dam i det schacket, snarare att han har tolererats för att Q rörelsen skall få driva igenom sin agenda, typ. Den trojanska hästen eller nåt.

Han är ju så långt ifrån den vita riddaren man kan komma.

Så här som vi har det idag tror jag absolut inte Trumps avsikt var, är den det har han grundlurat iallafall mig.
Citera
2021-01-11, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad är din uppfattning om polisen som öppnade dörren till terroristerna och samtidigt sa "jag håller inte med om detta men gör som jag blivit tillsagd".

Där ser jag nyckeln till hela terroristaktionen, vid det här laget bör ju polisen ha berättat VEM han fick instruktionen av kan man gissa?

Det är med största sannolikhet inte vad han säger, visserligen har han munskydd på sig och är lite svårtydd men de vanligaste uttydningarna enligt media och nätet är att polisen säger

"I Disagree With It But I Respect You"
"I disagree with it but I respect what you're trying to do”,
eller
"Disagree With It, But I Respect It"

Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Du.. polisen som sa att han måst lyda order... Kan du skicka någon länk?

Klippet längst upp på sidan: https://thefederalist.com/2021/01/08/watch-the-capitol-police-open-the-doors-and-invite-protesters-in/
Citera
2021-01-11, 14:30
Medlem
Vad hände med #DrainTheSwamp & #TheStorm?
Inga mass arrests och transport till Gitmo?
Allt verkar "cancelled" nu, eller kommer det att börja hända grejer fram tills den 20:e?
Jag ger upp om det inte händer något nu i januari.
Citera
2021-01-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är med största sannolikhet inte vad han säger, visserligen har han munskydd på sig och är lite svårtydd men de vanligaste uttydningarna enligt media och nätet är att polisen säger

"I Disagree With It But I Respect You"
"I disagree with it but I respect what you're trying to do”,
eller
"Disagree With It, But I Respect It"

Klippet längst upp på sidan: https://thefederalist.com/2021/01/08/watch-the-capitol-police-open-the-doors-and-invite-protesters-in/

Har otroligt svårt att höra, hans röst ligger bakom larmet och han som håller i kameran, nån måste ju göra ljudanalys på detta rätt snart får man hoppas.

Dock var det en rätt lam terroristattack, "we will get locked in". Tror inte det var många som egentligen hade någon annan plan än att glida runt lite tills dom blev utslängda.

Ändrar dock inte det faktum att hela capitolium police stod på sidlinjen och släppte in terroristattacken.

Eller det faktum att man kan kalla det en attack om man vill.
Citera
2021-01-11, 14:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har otroligt svårt att höra, hans röst ligger bakom larmet och han som håller i kameran, nån måste ju göra ljudanalys på detta rätt snart får man hoppas.

Dock var det en rätt lam terroristattack, "we will get locked in". Tror inte det var många som egentligen hade någon annan plan än att glida runt lite tills dom blev utslängda.

Ändrar dock inte det faktum att hela capitolium police stod på sidlinjen och släppte in terroristattacken.

Eller det faktum att man kan kalla det en attack om man vill.

Håller med om att jag tror åtminstone den absoluta majoriteten inte hade någon som helst plan med intrånget - det frigör dem inte från ansvar för intrång men att kalla dem terrorister har jag svårt att förstå.
Citera
2021-01-11, 16:54
Medlem
Hur många har sett Trumps tal?

"we will walk down to Capitol and cheer on XXX", " to peacefully and democratically make your voices heard".

Inte så värst revolutionärt det där.

Min största besvikelse var att Trump var så lätt att lura byxorna av.
Känns lite som ett elfenbenstorn där han inte riktigt fattar vad som pågick omkring honom.
Citera
2021-01-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Håller med om att jag tror åtminstone den absoluta majoriteten inte hade någon som helst plan med intrånget - det frigör dem inte från ansvar för intrång men att kalla dem terrorister har jag svårt att förstå.

Nej dom är ju skyldiga och deras commander in chief har ju sett till att straffet för deras upptåg är 10 års fängelse
Citera
2021-01-11, 17:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej dom är ju skyldiga och deras commander in chief har ju sett till att straffet för deras upptåg är 10 års fängelse

Om det verkligen blir så, då antar jag att de får ändra definitionen av "ödets ironi" i alla uppslagsverk framöver..
Citera
2021-01-11, 17:07
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Min största besvikelse var att Trump var så lätt att lura byxorna av.
Framtiden får utvisa vem som lurat vem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in