2021-01-11, 13:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du har många lektioner kvar.

Är bibeln en absolut sanning för dig?
Citera
2021-01-11, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpamTrapper
Som sagt - det är upp till respektive sociala media både att avgöra om de anser att inlägg bryter mot deras regler och vilken påföljden skall vara. I Trumpetens fall har de uppenbarligen bedömt att det han skriver/skrivit brutit mot deras regler såpass att påföljden är avstängning.
Du sparkar in vidöppna dörrar nu. Att de gjort bedömningen är det ingen som förnekar, varför alla plattformar synkroniserat kommit fram till samma resultat är vad diskussionen handlar om. Jag anser att beslutet var politiskt, det anser uppenbarligen inte du. Uppdatera ditt argument, gärna vilket år som helst.
Citera
2021-01-11, 13:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Är bibeln en absolut sanning för dig?
Det hör inte till ämnet.

Den överväldigande majoriteten människor applicerar ordet "sant" på sin egen perception av tingens beskaffenhet. Därför är det irrelevant huruvida det är sant eller ej att valet 2020 blev stulet, eller om det är sant eller ej att Trumps frånvaro i sociala medier förhindrar folkmord.
Vad som betyder något är att makthavare kallar det för "sant", vilket får konsekvenser.

Absolut Sanning går bortanför perception.
Citera
2021-01-11, 14:01
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Jag provar att förklara igen så kanske du förstår: Jag varken kan, vill eller är intresserad av att försöka försvara varför Twitter stänger av eller behåller vissa inlägg. Poängen i mina inlägg är att sociala medier inte bryter mot konstitutionen när de gör det och att de har egna regler som gör att de kan radera både konton och inlägg med hänvisning till deras tolkning av dom. Det är DERAS tolkning av DERAS regler! Jag kan alltså INTE berätta för dig hur de valt att tolka sina regler i de fall du tar upp. Det är ingen rocket science att begripa, du borde förstå det och istället ställa dina frågor till Twitter.
Haha, nyss var det solklart varför Parler m.fl. blockerades: De bröt mot reglerna i objektiv mening.

Låt mig citera den store regelexperten:
Citat:
Det behövs ingen fullständig genomläsning av användarvillkor för att fatta att när man signar upp sig som medlem i en tjänst som drivs av ett företag i ett annat land så är det andra lagar och regler som gäller. Har man varken förstått det eller läst det finstilta kan man inte komma och gnälla när man bryter mot regler man godkänt med argumentet "jag visste inte vad jag skrev under på".
Citat:
Javisst, även de aktörerna har sina egna regler som du också gått med på. Trodde du på riktigt att det inte funkade på det sättet när du godkände deras villkor?
Citat:
Varje inlägg du gör, alla bilder du lägger upp, lyder under regler som ett privat företag, ej verksamt i Sverige, bestämt och som i sig lyder under andra lagar än våra. Det är helt enkelt de reglerna du skrivit under att följa när du registrerade dig på tex Twitter.

Nu vill jag höra den store regelexperten berätta exakt vilka regler i användaravtalet som tillämpades:
(1) När New York Post blockerades för sin rapportering av Hunter Bidens laptop före valet.
(2) När DJT blockerades permanent medan Irans Ayatollah Khameini.

T.o.m SVT har reagerat på detta och det vill inte säga lite... :-D
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/varfor-tillater-twitter-ayatollans-tweets-men-varnar-for-trump

Den store regelexperten får väl ringa SVT och läxa upp dem...
Citera
2021-01-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Exakt!

Han gick öppet ut på Twitter runt 20e december och uppmanade sin mobb att angripa Kapitolium. Han började förmodligen planera statskuppen redan när han förstod att han förlorat valet. Om inte tidigare? Han hävdade ju redan långt innan valet att han inte tänkte acceptera valresultatet om han förlorade, så vad som hänt borde inte vara någon överraskning.

Nej det har han inte gjort, sluta ljug din mytoman.
Citera
2021-01-11, 14:02
Medlem
KattenLattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Känns som om många i den här tråden skulle må bra av att kolla denna seriestripp:

https://xkcd.com/1357/
Mycket tråkigt att se att allehanda idioter fortfarande refererar till denna ytterst korkade seriestripp. En ypperlig vederläggning av de löjliga argumenten som framförs kan ses här:

https://medium.com/@BIofGG/dissecting-that-silly-xkcd-strip-on-free-speech-that-misses-the-point-dac88d601012
https://blog.erratasec.com/2014/04/xkcd-is-wrong-about-free-speech.html

Igår var vänstern överförtjusta i att få skrika "all cops are bastards", medan de idag solidariskt står bakom de döda poliserna efter händelserna på Kapitolium. Igår var vänstern skenbart emot censur och överstatlig bevakning, och idag tar de sig an dessa mörka koncept med öppna famnar. Det är svårt att finna mer korkade och inkonsekventa kreatur än de som utgör vänstern.
Citera
2021-01-11, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Du sparkar in vidöppna dörrar nu. Att de gjort bedömningen är det ingen som förnekar, varför alla plattformar synkroniserat kommit fram till samma resultat är vad diskussionen handlar om. Jag anser att beslutet var politiskt, det anser uppenbarligen inte du. Uppdatera ditt argument, gärna vilket år som helst.

Många har hävdat att Twitter etc brutit mot deras konstitution när de stängde av Trump, vilket är helt fel. Det var så jag kom in i den här tråden. Synkroniseringen i att alla stänger av honom ungefär samtidigt och med ungefär samma argument skulle jag tro har att göra med att de alla anser att han uppviglat folk att storma Capitol Hill, att de anser att det är en attack mot deras demokrati att göra så och att de anser att det finns en betydande risk för fler liknande händelser om de låter honom fortsätta att sprida sina inlägg via deras plattformar. Det är min gissning, men deras egna argument och anledningar du själv läsa dig till eftersom alla motiverat och publicerat varför de gjort som de gjort.
Citera
2021-01-11, 14:03
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Om jag inte har missuppfattat något så beror väl synkroniseringen på att Trump i dagsläget inte ska kunna använda någon social plattform för att eventuellt hetsa anhängare till att begå en massa skit?

Det räcker ju med en mening från Trump så kan skiten vara igång och det är väl det man hoppas kunna förhindra genom att blocka honom. Det är i förebyggande syfte de valt att blocka honom. Det trodde jag var uppenbart för de flesta.

Det är ju upp till dom att bestämma om de vill blocka honom från att sprida en massa dynga. Vad du och jag tycker om det spelar mindre roll, det handlar i dagsläget om att förhindra mer oroligheter.

Hade jag varit den som styrt över en plattform som Trump använder sig av för att nå ut med sitt budskap, så hade jag (i dagsläget) också blockat honom. Skit ska skit ha och vad andra har för åsikter kring det hade inte rört mig i ryggen. Han hade varit välkommen tillbaks efter all skit är över, utan problem.
Citera
2021-01-11, 14:05
Avstängd
SodaFointains avatar
Men då kan han låna sin sons twitter och twittra där
Citera
2021-01-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det är ingen som tvingar oss att använda Google, Facebook, Twitter osv.
Det är valfritt att sätta sig i klorna på storföretagen.
Hur ska ett lands ledare nå ut till sitt folk om man som i USA inte har public service?
Citera
2021-01-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, nyss var det solklart varför Parler m.fl. blockerades: De bröt mot reglerna i objektiv mening.
Ja, DERAS tolkning av DERAS regler. Jag trodde det var tydligt att det handlade om det. Trodde inte någon i sin vildaste fantasi skulle få för sig att det handlade om regler jag satt upp och som Twitter fått för sig att följa.

Citat:
Nu vill jag höra den store regelexperten berätta exakt vilka regler i användaravtalet som tillämpades:
(1) När New York Post blockerades för sin rapportering av Hunter Bidens laptop före valet.
(2) När DJT blockerades permanent medan Irans Ayatollah Khameini.
Återigen: Jag kan inte gå i svarsmål för hur Twitter tolkar sina egna regler, det är bara dom som kan göra det. Varför frågar du mig och inte dom? Spara dina knapptryckningar och sluta ställ den frågan till mig.

Citat:
T.o.m SVT har reagerat på detta och det vill inte säga lite... :-D
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/varfor-tillater-twitter-ayatollans-tweets-men-varnar-for-trump
Oj, SVT... jamen då är det stort hörru! Och förmodligen jättebra för dig eftersom du då kanske kan få det svar du vill ha från dom.
Citera
2021-01-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Hur ska ett lands ledare nå ut till sitt folk om man som i USA inte har public service?
Hur gjorde man för 16 år sedan när twitter & facebook inte fanns? Uppenbarligen gick det bra att sköta valkampanjer mm då också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in