2021-01-11, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpamTrapper
Det behövs ingen fullständig genomläsning av användarvillkor för att fatta att när man signar upp sig som medlem i en tjänst som drivs av ett företag i ett annat land så är det andra lagar och regler som gäller. Har man varken förstått det eller läst det finstilta kan man inte komma och gnälla när man bryter mot regler man godkänt med argumentet "jag visste inte vad jag skrev under på".
Om man blir bortdribblad av 40 sidor juristspråk kan man mycket väl komma tillbaka och gnälla, det är väl inte förbjudet än, hoppas jag?

Problemet är inte gemene mans bristande juridikkunskaper, problemet är att gemene man ska behöva ha juridikkunskaper för att nyttja sociala medier.
Citera
2021-01-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Problemet är inte gemene mans bristande juridikkunskaper, problemet är att gemene man ska behöva ha juridikkunskaper för att nyttja sociala medier.

Absolut, Och problemet är inte att jag inte kan starta en bil, problemet är att jag måste ta körkort för att få köra.
Citera
2021-01-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Japp, solklara regler som gör det möjligt att uppmana att utplåna Israel och förneka förintelsen.
https://twitter.com/khamenei_ir

Du som är expert kanske kan berätta vilken regel som New York Post bröt mot när Twitter före valet blockerade deras rapportering om Hunter Bidens laptop? Laptopen har varit i förvar hos FBI i över ett år. Duger det att CNN rapporterar?
https://edition.cnn.com/2020/12/09/politics/hunter-biden-tax-investigtation/index.html
Du menar inte att de är inkonsekventa? Så förvånande. De är fega också, de kunde slängt ut Humpty Trumpty för länge sedan.
Frågan är väl varför så många vill vada runt i detta träsk, varför tycker t.ex. Svenska Utrikesdepartementet att de ska dela utrymme med såna som Khamenei.
Citera
2021-01-11, 13:12
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Eh? Bara för att jag skrivit inlägg som konstaterar att Twitter etc inte bryter mot deras konstitution och är i sin fulla rätt att radera både konton och inlägg så skall jag plötsligt försvara att de gjort det och även förklara varför? E du go' eller?
Du påstod att blockeringar, av t.ex. DJT och Parler, görs för att de bryter mot reglerna.

Dags alltså för dig att visa vilken regel som New York Post bröt mot när de rapporterade om Hunter Bidens laptop före valet och Twitter blockerade dem.

Visa även vilken regel som DJT skulle brutit mot men inte Ayatollah Khameini.

Lycka till. Jag är idel öra när den store regelexperten uttalar sig.
Citera
2021-01-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Shill konton som han kommer sammanträffande nog bara in och postar på flashback när det händer något stort, och då försöks det alltid tryckas ett narrativ istället för att ta del av informationen som finns på bordet, dem vill gaslighta och få folk att tvivla på vad som är sant eller inte, men dem ger bort sig själva med faktumet att dem alltid argumenterar med lögner, ad hominem, och vägrar fokusera på ämnet i fråga med förbereda förvirringsinducerande distraktionsargument.

Låt han inte distrahera dig, det är bete.

Och till alla som säger att Facebook och Twitter får stänga ner vem dem vill, visst, dem är tydligen mäktigare än presidenten, och ska således också ha rätten att kalla ut vad som är sant eller inte angående valresultatet, till och med när det pågår rättegångar, och när folk sedan försöker byta platform till tex Parler så stänger Apple och Android play-store av dem från sin app, och sen säger folk i tråden, "Skaffa eran egna platform" ja det är ju det dem försöker göra men även då måste ni vänstersvin censurera dem samtidigt som ni malligt sitter på eran höga häst från var ni kan säga vad som är rätt eller fel, vem som ska få tala eller bli tystad, bara man inte går emot eran verklighetsuppfattning, hoppas ni vet i era hjärtan (om ni har ett sådant) att ni är bland dem mest ormlika falska människorna på jorden.

Först säger dem "Skaffa er egna platform" när man sedan gör det försöker dem stänga ner sagda platform fyfan ni är inte ens existensberättigade.

Japp, det blir liksom skrattretande när de säger, ja men skaffa er egen plattform dååååå... mm för att det är så enkelt att konkurrera med big tech som redan finns.

Dessutom hade det varit på andra hållet dvs att big tech varit pro höger hade vänstern skrikit sig hesa.

Något jag märkt med just USA trådarna är att det kommer in töntar som användaren jag citerade och fullständigt bajsar ner trådarna med lögner och person påhopp.
Citera
2021-01-11, 13:28
Avslutad
Citat:
Absolut, Och problemet är inte att jag inte kan starta en bil, problemet är att jag måste ta körkort för att få köra.
Precis, för dödsolyckorna i sociala medier är ett jätteproblem. Så kan vi inte ha det.
Citera
2021-01-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Dags alltså för dig att visa vilken regel som New York Post bröt mot när de rapporterade om Hunter Bidens laptop före valet och Twitter blockerade dem.
Visa även vilken regel som DJT skulle brutit mot men inte Ayatollah Khameini.

Jag provar att förklara igen så kanske du förstår: Jag varken kan, vill eller är intresserad av att försöka försvara varför Twitter stänger av eller behåller vissa inlägg. Poängen i mina inlägg är att sociala medier inte bryter mot konstitutionen när de gör det och att de har egna regler som gör att de kan radera både konton och inlägg med hänvisning till deras tolkning av dom. Det är DERAS tolkning av DERAS regler! Jag kan alltså INTE berätta för dig hur de valt att tolka sina regler i de fall du tar upp. Det är ingen rocket science att begripa, du borde förstå det och istället ställa dina frågor till Twitter.
Citera
2021-01-11, 13:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Javisst, även de aktörerna har sina egna regler som du också gått med på. Trodde du på riktigt att det inte funkade på det sättet när du godkände deras villkor?

Edit: Det de "stängt" är ju tillgängligheten till appen i deras butiker, vilket de är i sin fulla rätt att göra. En Android-app är trots allt möjlig att installera utanför de butikerna.
Det stämmer att de "är i sin fulla rätt", eftersom den som äger (har makten) alltid har rätten.

Vad som istället borde diskuteras är vad detta innebär. När tex Goldman Sachs använder denna sin rätt så som privat aktör får det konsekvenser för dem som inte lyder.

Bush var i sin fulla rätt att invadera Irak, men märkligt nog kom debatten om invasionen inte att handla om ifall det var lagligt eller ej.
Det finns makt, handlande och konsekvenser helt enkelt. "Rätten" bestäms utifrån makt och möjligheter.
Citera
2021-01-11, 13:39
Medlem
severustheemperors avatar
Informationen hittar nya vägar.
URGENT MESSAGE FOR THE PRESIDENT
https://rumble.com/vckwqh-urgent-message-for-the-president.html
Citera
2021-01-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Precis, för dödsolyckorna i sociala medier är ett jätteproblem. Så kan vi inte ha det.

Som sagt - det är upp till respektive sociala media både att avgöra om de anser att inlägg bryter mot deras regler och vilken påföljden skall vara. I Trumpetens fall har de uppenbarligen bedömt att det han skriver/skrivit brutit mot deras regler såpass att påföljden är avstängning.
Citera
2021-01-11, 13:41
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, alla människor har någon eller åtminstone något (som de fått av någon) som leder dem. Detta något/någon kallar följare sant/sann.

Sanningen med stort S är dock absolut, men det hör kanhända inte till saken.

ett exempel på en absolut sanning är evolutionen och att jorden bildades för 4miljarder år sedan. Trots att detta är ett faktum och absolut sanning så är 40% av det amerikanska folket totalt förblindad och övertygad att jorden skapades för 10000år sedan. Exemplen är många på folks obildning och villfarelser. Vaccinationer är ett annat exempel på en absolut sanning, trots det så är 30% av amerikanarna övertyga att det finns en dold agenda med vaccinationer, med en sörja av konspirationsteorier, det är desto farligare och det kanske bara var tur att Trump inte var antivaxxare det hade lett till att amerikanarnas vaccinationsbenägenhet hade sjunkit till 10%. En betydligt farligare situation.
Citera
2021-01-11, 13:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
ett exempel på en absolut sanning är evolutionen och att jorden bildades för 4miljarder år sedan. Trots att detta är ett faktum och absolut sanning så är 40% av det amerikanska folket totalt förblindad och övertygad att jorden skapades för 10000år sedan. Exemplen är många på folks obildning och villfarelser. Vaccinationer är ett annat exempel på en absolut sanning, trots det så är 30% av amerikanarna övertyga att det finns en dold agenda med vaccinationer, med en sörja av konspirationsteorier, det är desto farligare och det kanske bara var tur att Trump inte var antivaxxare det hade lett till att amerikanarnas vaccinationsbenägenhet hade sjunkit till 10%. En betydligt farligare situation.
Du har många lektioner kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in