• 1
  • 2
2021-01-11, 10:35
Medlem
Alla meds/psykofarmaka jag testat inkl. benso samt neuroleptika så har inget funkat mot just social fobi, Sertalin o Paroxetine har jag ej testat så undrar om ngn har erfarenhet av dessa? Gillade voxra men sög mot ångest..
Citera
2021-01-11, 10:40
Medlem
uh-huhs avatar
Skit medicin!
Köp hem lite GABA pulver - mot ångest, depression,sömn och aptit
5htp - som fungerar som antidepressiva läkemedel fast UTAN några som helst bieffekter
Du kan läsa om de på 5htp.se
Har gått igenom alla antidepressiva förutom dom som kommit dom senaste 5 åren men aldrig hört något positivt utav dom heller.
Jag tror vi alla har blivit lite tillbakadragna efter att ha varit ensamma en längre tid,det kan man inte äta ett piller för utan kan bara tränas bort, förutom bensodiazepiner,det hjälper för mot mot social forbi men de är också beroendeframkallande så de smäller om de.
Senast redigerad av uh-huh 2021-01-11 kl. 10:43.
Citera
2021-01-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayatollah-Khamenei
Alla meds/psykofarmaka jag testat inkl. benso samt neuroleptika så har inget funkat mot just social fobi, Sertalin o Paroxetine har jag ej testat så undrar om ngn har erfarenhet av dessa? Gillade voxra men sög mot ångest..

Har du ens gett fluoxetine en chans?
Citera
2021-01-11, 11:17
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

(FB) MAO-B hämmare - The Fountain of Youth!
Citera
2021-01-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Skit medicin!
Köp hem lite GABA pulver - mot ångest, depression,sömn och aptit
5htp - som fungerar som antidepressiva läkemedel fast UTAN några som helst bieffekter
Du kan läsa om de på 5htp.se
Har gått igenom alla antidepressiva förutom dom som kommit dom senaste 5 åren men aldrig hört något positivt utav dom heller.
Jag tror vi alla har blivit lite tillbakadragna efter att ha varit ensamma en längre tid,det kan man inte äta ett piller för utan kan bara tränas bort, förutom bensodiazepiner,det hjälper för mot mot social forbi men de är också beroendeframkallande så de smäller om de.
Benso funkar ej mot social fobi mot mig, ENDAST ångest/panik stress. Tror du inte jag har testat GABA, ashwaganda mm. Det första jag gjorde va att gå till en psykolog (men hon ville bara ge mig diagnos ADHD). Tränar o jobbar gör jag, jag bara har helt enkelt jobbig social fobi, svårt att kommunicera osv. Fattar inte varför folk fortfarande skriver dessa grejerna som typ alla gjort från början. Dessutom lider jag ej av depression - social fobi som in tur ger ångest..
Citera
2021-01-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
(FB) MAO-B hämmare - The Fountain of Youth!
Men snälla, jag skrev ju voxra funka men ej mot ångest (JAG VET maoi är inte detsamma som voxra men båda två kan ge en rejält med ångest.)

Har även en sån fobi så när jag snackar med psykolog så säger jag knappt något. Gud vet hur många besök jag avbokat för jag skäms..30 min ska jag ha ett videosamtal med läkare, ska nog be om paroxetin..
Citera
2021-01-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du ens gett fluoxetine en chans?
5 veckor, fluoxetine funkar ej mot social fobi, likadant mirtazapin så tänker köra endast paroxetin
Citera
2021-01-11, 11:33
Medlem
Citat:
5 veckor, fluoxetine funkar ej mot social fobi, likadant mirtazapin så tänker köra endast paroxetin

Det liksom bara förstår min hjärna utan resultat o orkar inte byta medicin igen, btw. alla ssri utom Fluoxetin funkar mot social fobi o det kan man märka av redan efter 5-6 dagar. Hoppas jag får den känslan av att kunna boka in mig hos psykolog angående mot sociala fobi men tänker fan i mig ta tillbaka pengarna om dom börjar snacka om ADHD elr Autism(har nog autism men tänker fan heller käka tjack mot det)
Citera
2021-01-11, 11:37
Medlem
Jag själv är emot mediciner men måste seriöst få hjälp med min sociala fobi.

Ni som ej bidrar till hjälp angående rubriken, snälla sluta skriva onödiga saker, ni vet inget om mig. Tänker ej ta tjack vilket både voxra o maoi är. Snälla kommentera ej om ni inte kan diskutera själva frågan, tack!
Citera
2021-01-11, 11:41
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Men snälla, jag skrev ju voxra funka men ej mot ångest (JAG VET maoi är inte detsamma som voxra men båda två kan ge en rejält med ångest.)

Har även en sån fobi så när jag snackar med psykolog så säger jag knappt något. Gud vet hur många besök jag avbokat för jag skäms..30 min ska jag ha ett videosamtal med läkare, ska nog be om paroxetin..

Voxra påverkar ej trace-amines.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trace_amine.

Inte i samma potenta utsträckning.
Men fine, sitt där du om du snålar med 150kr!
Citera
2021-01-11, 11:44
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/Norepi...take_inhibitor

Amphetamine and many of the other substituted amphetamines are inhibitors of VMAT2 and potent agonists of the trace amine-associated receptor 1 (TAAR1); agonism of TAAR1 triggers phosphorylation events that result in both non-competitive reuptake inhibition and reversed transport direction of monoamine transporter proteins. As a result, monoamines flow out of the cell and into the synaptic cleft. Thus, amphetamine and its derivatives have a pharmacological profile that is much different than classical NDRIs, but analogous to trace amines.

MOA-B hämmar nedbrytningen av spåraminer.
Atypiska depressioner med inslag av ångest/social fobi är starkt knutet till extremt låg självkänsla och rejection-senstivity.

Spåraminer är således viktigt.
Citera
2021-01-11, 12:10
Medlem
Samma här, har inte pallat att ta kontakt med ngn läkare än. Hur gör man för att få hjälp? ringer man bara vårdcentralen och förklarar sina prob? Testat gaba i kapselform från heatwell, funkar icke. Ngt jag märkt är att om man druckit alkohol blir den sociala ångesten mkt värre flera dagar efter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in