• 1
  • 2
2021-01-11, 10:35
Medlem
Alla meds/psykofarmaka jag testat inkl. benso samt neuroleptika s har inget funkat mot just social fobi, Sertalin o Paroxetine har jag ej testat s undrar om ngn har erfarenhet av dessa? Gillade voxra men sg mot ngest..
Citera
2021-01-11, 10:40
Medlem
uh-huhs avatar
Skit medicin!
Kp hem lite GABA pulver - mot ngest, depression,smn och aptit
5htp - som fungerar som antidepressiva lkemedel fast UTAN ngra som helst bieffekter
Du kan lsa om de p 5htp.se
Har gtt igenom alla antidepressiva frutom dom som kommit dom senaste 5 ren men aldrig hrt ngot positivt utav dom heller.
Jag tror vi alla har blivit lite tillbakadragna efter att ha varit ensamma en lngre tid,det kan man inte ta ett piller fr utan kan bara trnas bort, frutom bensodiazepiner,det hjlper fr mot mot social forbi men de r ocks beroendeframkallande s de smller om de.
Senast redigerad av uh-huh 2021-01-11 kl. 10:43.
Citera
2021-01-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayatollah-Khamenei
Alla meds/psykofarmaka jag testat inkl. benso samt neuroleptika s har inget funkat mot just social fobi, Sertalin o Paroxetine har jag ej testat s undrar om ngn har erfarenhet av dessa? Gillade voxra men sg mot ngest..

Har du ens gett fluoxetine en chans?
Citera
2021-01-11, 11:17
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

(FB) MAO-B hmmare - The Fountain of Youth!
Citera
2021-01-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Skit medicin!
Kp hem lite GABA pulver - mot ngest, depression,smn och aptit
5htp - som fungerar som antidepressiva lkemedel fast UTAN ngra som helst bieffekter
Du kan lsa om de p 5htp.se
Har gtt igenom alla antidepressiva frutom dom som kommit dom senaste 5 ren men aldrig hrt ngot positivt utav dom heller.
Jag tror vi alla har blivit lite tillbakadragna efter att ha varit ensamma en lngre tid,det kan man inte ta ett piller fr utan kan bara trnas bort, frutom bensodiazepiner,det hjlper fr mot mot social forbi men de r ocks beroendeframkallande s de smller om de.
Benso funkar ej mot social fobi mot mig, ENDAST ngest/panik stress. Tror du inte jag har testat GABA, ashwaganda mm. Det frsta jag gjorde va att g till en psykolog (men hon ville bara ge mig diagnos ADHD). Trnar o jobbar gr jag, jag bara har helt enkelt jobbig social fobi, svrt att kommunicera osv. Fattar inte varfr folk fortfarande skriver dessa grejerna som typ alla gjort frn brjan. Dessutom lider jag ej av depression - social fobi som in tur ger ngest..
Citera
2021-01-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
(FB) MAO-B hmmare - The Fountain of Youth!
Men snlla, jag skrev ju voxra funka men ej mot ngest (JAG VET maoi r inte detsamma som voxra men bda tv kan ge en rejlt med ngest.)

Har ven en sn fobi s nr jag snackar med psykolog s sger jag knappt ngot. Gud vet hur mnga besk jag avbokat fr jag skms..30 min ska jag ha ett videosamtal med lkare, ska nog be om paroxetin..
Citera
2021-01-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du ens gett fluoxetine en chans?
5 veckor, fluoxetine funkar ej mot social fobi, likadant mirtazapin s tnker kra endast paroxetin
Citera
2021-01-11, 11:33
Medlem
Citat:
5 veckor, fluoxetine funkar ej mot social fobi, likadant mirtazapin s tnker kra endast paroxetin

Det liksom bara frstr min hjrna utan resultat o orkar inte byta medicin igen, btw. alla ssri utom Fluoxetin funkar mot social fobi o det kan man mrka av redan efter 5-6 dagar. Hoppas jag fr den knslan av att kunna boka in mig hos psykolog angende mot sociala fobi men tnker fan i mig ta tillbaka pengarna om dom brjar snacka om ADHD elr Autism(har nog autism men tnker fan heller kka tjack mot det)
Citera
2021-01-11, 11:37
Medlem
Jag sjlv r emot mediciner men mste serist f hjlp med min sociala fobi.

Ni som ej bidrar till hjlp angende rubriken, snlla sluta skriva ondiga saker, ni vet inget om mig. Tnker ej ta tjack vilket bde voxra o maoi r. Snlla kommentera ej om ni inte kan diskutera sjlva frgan, tack!
Citera
2021-01-11, 11:41
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Men snlla, jag skrev ju voxra funka men ej mot ngest (JAG VET maoi r inte detsamma som voxra men bda tv kan ge en rejlt med ngest.)

Har ven en sn fobi s nr jag snackar med psykolog s sger jag knappt ngot. Gud vet hur mnga besk jag avbokat fr jag skms..30 min ska jag ha ett videosamtal med lkare, ska nog be om paroxetin..

Voxra pverkar ej trace-amines.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trace_amine.

Inte i samma potenta utstrckning.
Men fine, sitt dr du om du snlar med 150kr!
Citera
2021-01-11, 11:44
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/Norepi...take_inhibitor

Amphetamine and many of the other substituted amphetamines are inhibitors of VMAT2 and potent agonists of the trace amine-associated receptor 1 (TAAR1); agonism of TAAR1 triggers phosphorylation events that result in both non-competitive reuptake inhibition and reversed transport direction of monoamine transporter proteins. As a result, monoamines flow out of the cell and into the synaptic cleft. Thus, amphetamine and its derivatives have a pharmacological profile that is much different than classical NDRIs, but analogous to trace amines.

MOA-B hmmar nedbrytningen av spraminer.
Atypiska depressioner med inslag av ngest/social fobi r starkt knutet till extremt lg sjlvknsla och rejection-senstivity.

Spraminer r sledes viktigt.
Citera
2021-01-11, 12:10
Medlem
Samma hr, har inte pallat att ta kontakt med ngn lkare n. Hur gr man fr att f hjlp? ringer man bara vrdcentralen och frklarar sina prob? Testat gaba i kapselform frn heatwell, funkar icke. Ngt jag mrkt r att om man druckit alkohol blir den sociala ngesten mkt vrre flera dagar efter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in