2021-01-11, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Alexander Bard är på krigsstigen på Twitter.

När släcker de hans konto?
Citera
2021-01-11, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

Snart, skumma saker händer - inte bara fimpandet av konton utan det stora kriget bakom tangentborden är här, ser stora avsteg från tidigare accesser av diverse appar o websits nu i natt, vad händer?
Citera
2021-01-11, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

Aldrig. Han är bög så han har diplomatstatus.
Citera
2021-01-11, 06:35
Medlem
Det är ett informationskrig som pågår i detta nu. Massmedia mot alla återstående fria kanaler.
Massmedia med CNN i spetsen, twitter, google, facebook +andra gör nu allt för att styra opinionen
i önskad riktning, dvs deras så att Bidens + djupa staten får folkets stöd i USA och kan styra landet.

Så fram med chipspåsen kommer hända mycket dem kommande 10 dagarna.

.
Citera
2021-01-11, 06:49
Medlem
MyJustices avatar
Lite offside ..
Men är själv igång med att göra ändringar på vilka tjänster jag använder på internet ..
Att twitter åker i soptunnan lär stå klart .
Men samtidigt så Tar jag bort mitt användande av Google alla tjänster -
Just nu är jag hänvisat till Microsofts tjänster ..
Dock Noterbart är att efter att Google är förpassat till soptunnan ,, så går min Hemma pc avsevärt snabbar ..
Har testat det om och om igen
Så snart Google tjänster är igång så laggar hela datorn ..
Med det sagt ,så får jag en snabbare dator genom att avlägsna Google från den
mycket snabbare faktiskt
Citera
2021-01-11, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Lite offside ..
Men är själv igång med att göra ändringar på vilka tjänster jag använder på internet ..
Att twitter åker i soptunnan lär stå klart .
Men samtidigt så Tar jag bort mitt användande av Google alla tjänster -
Just nu är jag hänvisat till Microsofts tjänster ..
Dock Noterbart är att efter att Google är förpassat till soptunnan ,, så går min Hemma pc avsevärt snabbar ..
Har testat det om och om igen
Så snart Google tjänster är igång så laggar hela datorn ..
Med det sagt ,så får jag en snabbare dator genom att avlägsna Google från den
mycket snabbare faktiskt

Har du en dator från 90-talet? 😂 Du väljer att inte använda någon dessa tjänster förutom Microsoft? Om du nu skall följa din "linje" så borde du köra något open source OS..

OT:

Om vi nu skulle säga att ockupationen hade slutat med mord på Pence eller dylikt - Ni tror inte att Twitter hade hamnat i ett väldigt mycket sämre läge?
Citera
2021-01-11, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncarnatenineN1
Måste säga att detta är spot on! Folk klagar men ändå så är det censur nu... trots att varje företag har helt rätt att bestämma sin policy. Vill man att staten ska bestämma policy kan man flytta till Nordkorea.

Det är inte att stänga ner Free speech. Han får säga vad han vill men inte på deras plattformar. Om du skulle skapa en hemsida och sen vill du inte att en specifik individ ska få uttrycka sig så kan du stänga av denna. Personen har all rätt i världen att byta medium.

Trots att jag inte riktigt har stenhårda åsikter åt varken ena eller andra sidan så fattar jag inte folks argumentation i denna tråd. Är mest irriterad på folks dubbelmoral faktiskt.

Om du inte förstår problematiken här tycker jag synd om dig.
Dessutom stänger ju big tech ner konkurrerande plattformar så det alternativet är ju uteslutet.
Citera
2021-01-11, 07:17
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av croowley
Om du inte förstår problematiken här tycker jag synd om dig.
Dessutom stänger ju big tech ner konkurrerande plattformar så det alternativet är ju uteslutet.

Ja ska vi fundera på vad som krävs förutom att skapa ditt eget forum som har yttrandefrihet:

- Skapa din egen bank
- Skapa din eget kreditkortsföretag
- Skapa din egen cloud service
- Skapa ditt eget vattenkraftverk för el
- Skapa egna OS för PC och mobiler
- Skapa dina egna mobiltelefoner och datorer
- Skapa ditt eget internet
- Skapa ditt eget land

Ja det här är väl minimikrav för att undvika big techs censur.
Citera
2021-01-11, 07:51
Avslutad
Skönt! Låt Putin och Trump driva/finansiera sina egna "yttrandefrihets"ekokammare slash konspirationsteori-inkubatorer ist. Putin har ju redan rt-driten (som fö. borde bannas från YT) och Trump har ju uttryckt intresse för att skapa sitt eget. Sen har vi förstås CCP/wumaos, men de märks knappt om man inte letar efter dem.

Detta kommer att trigga MÅNGA här. Helt otroligt hur många sk. yttrandefrihetskämpar älskar diktatorer, tom. i Sverige.
Citera
2021-01-11, 07:52
Medlem
fiftyforfiftys avatar
”Morgondagens fascister är antifascisterna”
Sa någon. Och det stämmer väldigt väl.

Förstår inte vad fascisterna vill åstadkomma, att tysta ordet är omöjligt. Sprickan och hatet lyckades de dock främja framgångsrikt. Nu kommer det bara spridas på en annan server...

USA är maximalt polariserat och borde inte användas som ett föregångsland -vilket det dessvärre gör för Sverige och om några år kommer det troligen vara lika illa här. Synd då det är illa nog som det är nu.
Citera
2021-01-11, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Du inser att Demokraterna (D) länge har krävt att dessa bolag, inte bra bör utan, skall brytas upp, då de utgör de facto monopol?
Ja, jag håller med om att det är bekymmersamt när ett fåtal företag blir så stora att de kan köpa upp alla konkurrenter. Men det är en annan fråga. När vi pratar om börsen så är det bara att följa pengarna.
Citera
2021-01-11, 08:04
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Att Amazon släcker Parler är inte en inskränkning av yttrandefriheten. Yttrandefriheten är en negativ frihet dvs yttrandefriheten är kränkt om du blir dömd för ett uttalande. Exempelvis så är hets mot folkgrupp är en inskränkning av yttrandefriheten. Yttrandefrihet är inte en positiv frihet dvs yttrandefriheten är inte en rättighet. Du kan inte gå in till godtyckligt förlag och kräva att de ska presentera din åsikt. Amazon har ingen skyldighet att bibehålla alla sina kunder.

Om det var rimligt av Amazon att stänga ned Parler eller ej låter jag vara osagt. Men någon inskränkning av yttrandefriheten har inte skett i och med nedstängningen.
Självklart kan jag hålla med om att ett företag i det längsta bör få egen kontroll över vem som får bruka deras tjänster. Däremot bör man ställa sig frågan vad detta innebär i längden om det inte införs regler för den nya tiden vi lever i då medier idag har inte den samma fysiska spridning som förr. Att lagligt få etablera sig på internet bör ju gå under rätten för åsiktsfrihet - håller då företag på att filtrera bort meningsmotståndare så skulle det betyda att det i regel kan gå hur långt som helst, ska meningsmotståndare behöva skapa egna serverhallar som sen kanske får hotelser från elbolaget eller ISP att de inte säljer denna tjänst för att de bryter mot värdegrund? Ska man behöva skapa ett helt separat samhälle för att göra sin röst hörd?
Senast redigerad av slashx 2021-01-11 kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in