2021-01-11, 01:06
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx73
😂 Du verkar så nöjd över att du för en gångs skull förstått läxan i samhällskunskap gällande "positiva och negativa" - ändå missar du hela poängen i debatten i din iver att tillrättavisa andra och visa upp dina "kunskaper".

Så inför nästa inlägg får du här lite mer kött på benen.

[...]
Debatten är om amazon inskränkt Parlers yttrandefrihet och jag säger nej eftersom att Amazon endast avslutat Parler som kund. Detta är inte våldsamt. En inskränkning av yttrandefriheten vore att Amazon sköt ihjäl Parlers ägare.

Min iver är till följd av att konservativa (med reservation för övriga som ställer sig på Parlers sida) försöker inskränka på äganderätten genom att styra privata bolag, med anklagelser om yttrandefrihetsinskränkningar. Som inte skett.

Om jag startar forum så har jag rätt att censurera bäst fan jag vill. Liksom på flashback så censureras inlägg enl regler. Amazon har, eller åtminstone borde ha, samma rätt att censurera bäst fan de vill på sina tjänster.
Citera
2021-01-11, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Google har skitit i det blå skåpet, vem vågar lite på dem längre och sist men inte minst vem kommer spendera en enda krona på dem?

Ja det har blivit ett pissigt varumärke. "Jag jobbar på Google" lät väl ballt 2005. Det var före det Google började förknippas med diktatur.
Citera
2021-01-11, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siuphdgjm
Herregud är ni båda så blinda att inte inte ser vad som precis har hänt med Trump och Parler? Först var det gör eran egen platform och så gjorde man det, vad är härnäst?

Bra argument, personpåhopp däe
Trump har gett makten till ISPer att blockera din återkomst till nya Parler, Gab, fria tider eller vilken site som helst.

Bästa presidenten, amirite?

Du håller på med konspirationsteorier och får därmed den klassiska foliehatten. Inget nytt där inte.

Kommer alltid att komma nya tjänster och företag, om det handlar om ett nytt Parler eller en ny molnleverantör eller on-prem-leverantör.
Citera
2021-01-11, 01:11
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det går fort nu.

Swebbtv misstänkt av Google den 23 dec 2020.

Fria tider och Widar Nordh angrips av Swedbank någon vecka senare.

Trump tas bort från Twitter.

Amazon släcker Parker.

Allt detta i demokratins namn, allt inom loppet av 3 veckor.

Flashback kan ju försvinna vilken dag som helst. Flashback är dessutom hatat sedan länge. Därför försökte ju Researchgruppen hacka FB.
På samma sätt som Amazon släcker Parler kommer alla övriga företag att släcka allt som har en annan åsikt än de sk. demokraterna.
Jämför med "friheten" i Sovjetdiktaturen 1917 - 1991.
Citera
2021-01-11, 01:16
Medlem
xx73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Debatten är om amazon inskränkt Parlers yttrandefrihet och jag säger nej eftersom att Amazon endast avslutat Parler som kund. Detta är inte våldsamt. En inskränkning av yttrandefriheten vore att Amazon sköt ihjäl Parlers ägare.

Min iver är till följd av att konservativa (med reservation för övriga som ställer sig på Parlers sida) försöker inskränka på äganderätten genom att styra privata bolag, med anklagelser om yttrandefrihetsinskränkningar. Som inte skett.

Om jag startar forum så har jag rätt att censurera bäst fan jag vill. Liksom på flashback så censureras inlägg enl regler. Amazon har, eller åtminstone borde ha, samma rätt att censurera bäst fan de vill på sina tjänster.

Ok, du känns svår att nå avseende kärnfrågan så jag har inga fler kommentarer än det jag saxade ihop tidigare. Allt gott så länge!
Citera
2021-01-11, 01:17
Bannlyst
Citat:
Debatten är om amazon inskränkt Parlers yttrandefrihet och jag säger nej

Jättesvårt för er att någonsin vara ärliga.

Det händer en djävla massa typiska saker på en gång men neeejdå, jag raljerar, inte är det någon som helst inskränkning på frihet och demokrati inte. Det är det aldrig, typ. Det var det väl inte när Granskning Sveriges konto på Youtube stängdes ned heller. Inte enligt dig.
Citera
2021-01-11, 01:20
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Förstår inte hur någon med hjärtat till höger kan klaga på det här överhuvudtaget.
Kapitalismen ger väl att företag, i detta fallet Amazon, får sätta reglerna för hur deras tjänster får utnyttjas. Så Parler får väl sätta upp sina egna servers någon annanstans? Det är väl inget konstigt med det?
Jämför gärna med ThePirateBay och hur de fick gå till PRQ etc.

Sluta gnäll högerjönsar. Det är ju den här världen ni önskar.

Hur TPB fick gå till PRQ? Newsflash: samma personer drev TPB som PRQ.
Citera
2021-01-11, 01:23
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx73
Ok, du känns svår att nå avseende kärnfrågan så jag har inga fler kommentarer än det jag saxade ihop tidigare. Allt gott så länge!
Jag diskuterar gärna och det var synd att jag var svår att nå. Kan det ha att göra med att jag inte vet vilken kärnfråga du syftar till?
Citera
2021-01-11, 01:26
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Jättesvårt för er att någonsin vara ärliga.

Det händer en djävla massa typiska saker på en gång men neeejdå, jag raljerar, inte är det någon som helst inskränkning på frihet och demokrati inte. Det är det aldrig, typ. Det var det väl inte när Granskning Sveriges konto på Youtube stängdes ned heller. Inte enligt dig.
Att använda en privat tjänst för att yttra sig är inte en rättighet tyvärr. Starta en egen tjänst om du vill. Jag står vid sin sida när staten sätter dig i fängelse för din egna sida. Då försvarar jag din yttrandefrihet. Men jag står inte bakom dig när du vill styra hur privata bolag bedriver sin verksamhet.
Citera
2021-01-11, 01:43
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Det går fort nu.

Swebbtv nedstängt av Google den 23 dec 2020.

Fria tider och Widar Nordh angrips av Swedbank någon vecka senare.

Trump tas bort från Twitter.

Amazon släcker Parker.

Allt detta i demokratins namn, allt inom loppet av 3 veckor.

Flashback kan ju försvinna vilken dag som helst. Flashback är dessutom hatat sedan länge. Därgör försökte ju Researchgruppen hacka FB.

Japp.. först media.. fake news allt. MSM kallas de tydligen.. alla som inte tycker som extremhögern.
Sen big tech.. nu är de också fiender. Och sedan republikanerna (eller hälften ungefär, just nu).
Och domstolarna naturligtvis.

Alla är ju emot stackars extremhögern.

Och än har fånarna på den kanten inte fattat vinken.
Citera
2021-01-11, 01:43
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Att använda en privat tjänst för att yttra sig är inte en rättighet tyvärr. Starta en egen tjänst om du vill. Jag står vid sin sida när staten sätter dig i fängelse för din egna sida. Då försvarar jag din yttrandefrihet. Men jag står inte bakom dig när du vill styra hur privata bolag bedriver sin verksamhet.

Alla andra branscher som hamnar i monopolställning regleras, varför inte IT-jättarna?
Dina argument är extremt tröttsamma. Att människor försökt att skapa egna plattformar motverkar man, först av IT-jättarna. När man misslyckas att sänka det nya alternativet tar Mastercard, VISA, Paypal och andra betallösningar vid och blockerar dom från att kunna mottaga inkomster.
När ingenting annat fungerar, och alla andra försök visat sig inte fungera, ger sig bankerna in i matchen.
Det sista steget i kedjan är lagstiftning.

Kom inte och kackla om "privata företag", det är infrastruktur vi pratar om här och i slutändan, politik. Ingenting annat.
Men visst, allt kokar väl ner till "men duh, skapa en egen bank, ta 50% av internets infrastruktur eller bygg ditt eget internet och bilda egna mediakonglomerat durpa durp durp durp".
Senast redigerad av SiggeSpringnota 2021-01-11 kl. 02:29.
Citera
2021-01-11, 01:49
Medlem
Alexander Bard är på krigsstigen på Twitter.

Citat:
Ted Cruz has five million followers on #Parler. #Amazon just banned Parler from Amazon Web Services. This is the American civil war 2.0. It's the Republicans versus Big Tech. Hand me the pop corns!

Citat:
#Parler get out of #Amazon now! Amazon is fucking Communist China. Silicon Valley is fucking tyranny. Get out of the Amazon and Silicon Valley tyranny. Kill Amazon Web Services now!

Citat:
Remember the demands to #DefundThePolice? Remember the intersectionalist claims that it is police presence that causes people to protest and go criminal, rather than the other way around? Especially now when it turns out the police has shot and killed fanatic Trump supporters.

Citat:
It's funny how The Capitol is referred to as a "temple" but that was not the case with the city centers of Portland, Oregon and Seattle, Washington. So what were they while occupied for months? Merely white trash garbage piles?

https://mobile.twitter.com/bardissimo/status/1274111297098039297

Candace Owens:

Citat:
These images capture the horrific scene that took place outside of the Capitol building today.

Truly disgraceful.

Oh wait—my mistake. These are actually from the BLM “protests” over the summer.

Citat:
Democrats are literally beginning to sound like ISIS.
“Recite the Quran or get your head chopped off, now!”
Absolutely psychopathic. You will not make President Trump and his 75 million voters magically disappear or cower in fear.

Citat:
Who the actual hell do these Democrats think they are?
NO ONE IS ASKING YOU PSYCHOPATHS FOR REDEMPTION.
We supported him then— we support him now.

MAKE. AMERICA. GREAT. AGAIN.

Take your brown-shirt approach to China.

Citat:
In ONE YEAR, the Left has normalized:

Shutting down businesses
Shutting down churches
Force masking citizens
Censoring private citizens and now, WORLD LEADERS.

THIS IS NOT FOR YOUR SAFETY, YOU IGNORANT FOOLS.

WAKE UP, BEFORE IT’S TOO LATE.

https://mobile.twitter.com/realcandaceo

Tim Pool:

Citat:
A major political party and massive multinational corporations are removing their political opposition

Its a cultural coup
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in