Citat:
Ursprungligen postat av
Joakwim
Att använda en privat tjänst för att yttra sig är inte en rättighet tyvärr. Starta en egen tjänst om du vill. Jag står vid sin sida när staten sätter dig i fängelse för din egna sida. Då försvarar jag din yttrandefrihet. Men jag står inte bakom dig när du vill styra hur privata bolag bedriver sin verksamhet.
Alla andra branscher som hamnar i monopolställning regleras, varför inte IT-jättarna?
Dina argument är extremt tröttsamma. Att människor försökt att skapa egna plattformar motverkar man, först av IT-jättarna. När man misslyckas att sänka det nya alternativet tar Mastercard, VISA, Paypal och andra betallösningar vid och blockerar dom från att kunna mottaga inkomster.
När ingenting annat fungerar, och alla andra försök visat sig inte fungera, ger sig bankerna in i matchen.
Det sista steget i kedjan är lagstiftning.
Kom inte och kackla om "privata företag", det är infrastruktur vi pratar om här och i slutändan, politik. Ingenting annat.
Men visst, allt kokar väl ner till "men duh, skapa en egen bank, ta 50% av internets infrastruktur eller bygg ditt eget internet och bilda egna mediakonglomerat durpa durp durp durp".