2021-01-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Tack bra beskrivet.
Men någon med lite eftertanke borde insett för länge sedan att går man med 2 intagna så skall man vara 3 vårdare.

Fyra personal måste de vara på två fångar; två som stannar med den ena fången och två som springer efter den andra.

Och om de går utanför anstaltens område måste samtliga interner ha fotboja med GPS. Det måste bli lagändringar nu!
Citera
2021-01-10, 18:23
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Någon som har namn på skötarna som lät han rymma? tror det är dax för lite hembesök
Hembesök? Stora ord ifrån en tangentbordshårding som saknar förståelse över var i en hierarki som besluten fattas!
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Säkerligen hästsvansar med keps.
Fram med namnen på idioterna i vilket fall. Någon borde veta vilka de är.
Förstår din avund som flintskallig i filthatt.

Tala om två ogenomtänkta infantila inlägg!
Tror ni att några skötare tar beslut om hur denna verksamhet ska bedrivas, så förvånar ni mig sannerligen.
Dessa skötare är satta att genomföra sitt arbete enl. rutiner fastställda på en annan nivå i verksamheten.
Rutiner som jag själv anser vara helt undermåliga med tanke på den inträffade händelsen.
Citera
2021-01-10, 18:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nästan ingen P-automat idag tar kontanter - enbart kort.

Om ett kort inte fungerar beror det oftast på att pengarna är slut på kontot - då är de lika slut i plånboken.

Enda gången man någon faktist behöver kontanter är svartbetalning och allmosor - även om svenska kyrkan numera har swish för kollekten.

O står man i Rissne o ska ta ut pengar så gissar jag på att man ska handla av någon som inte tar kort eller någon man inte vill swisha...
Citera
2021-01-10, 19:35
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
O står man i Rissne o ska ta ut pengar så gissar jag på att man ska handla av någon som inte tar kort eller någon man inte vill swisha...
Joakim blev mördad utav en mentalt störd rymling ifrån psykvården när han hade gjort ett bankomatuttag med sin partners kort. Han hade bjudit ut sina två minderåriga barns mor på en födelsedagsmiddag.

Närmare tusen inlägg hanterar i stort sett enbart frågan huruvida det är normalt att göra uttag i bankomater?

Mina spekulationer:
1) Han kanske inte ville att kvinnan skulle gå ensam till en bankomat i Rissne på kvällen?
2) Pengarna kanske skulle betala en barnvakt till de två barnen som inte var med?
3) Kanske man var extra nöjd med servicen på matstället och ville lämna skattefri dricks?

Länge sedan jag bevittnade en tråd på fb som till synes oförskyllt kastat så mycket onödig skit över ett mördat BO.
Citera
2021-01-10, 20:00
Medlem
Vart höll han hus efter sin rymmning?
Vart höll han hus efter mordet?
Citera
2021-01-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Joakim blev mördad utav en mentalt störd rymling ifrån psykvården när han hade gjort ett bankomatuttag med sin partners kort. Han hade bjudit ut sina två minderåriga barns mor på en födelsedagsmiddag.

Närmare tusen inlägg hanterar i stort sett enbart frågan huruvida det är normalt att göra uttag i bankomater?

Mina spekulationer:
1) Han kanske inte ville att kvinnan skulle gå ensam till en bankomat i Rissne på kvällen?
2) Pengarna kanske skulle betala en barnvakt till de två barnen som inte var med?
3) Kanske man var extra nöjd med servicen på matstället och ville lämna skattefri dricks?

Länge sedan jag bevittnade en tråd på fb som till synes oförskyllt kastat så mycket onödig skit över ett mördat BO.
Detta.
Skärp er nu.
Det fanns ingen koppling mellan GM och BO.
BO var inte skummis och det är inte suspekt att ta ut kontanter.
Han hade rent mjöl i påsen - felet var att det gick en dåre lös. Fokusera på det och uppvakta era politiker.
Citera
2021-01-10, 21:22
Medlem
Citat:

Om ett kort inte fungerar beror det oftast på att pengarna är slut på kontot - då är de lika slut i plånboken.

Enda gången man någon faktist behöver kontanter är svartbetalning och allmosor - även om svenska kyrkan numera har swish för kollekten.

Kan man betala knark på något annat sätt än cash?
Citera
2021-01-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman

Mina spekulationer:

Så det var farligt att ta ut pengar från en automat i Rissne om man var ensam och det var kväll?
Vad du sen än säger skulle inte en normalfuntad människa besöka en bankautomat i Rissne - allra minst på kvällen. Man tar ut cash när man handlar i en butik.
Citera
2021-01-10, 21:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Eller när man ska ge veckopeng eller gåva till en av sina 7 barn, dem som inte har Swish pga låg ålder kanske?
Senast redigerad av Pandalina4 2021-01-10 kl. 21:54.
Citera
2021-01-10, 21:48
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så det var farligt att ta ut pengar från en automat i Rissne om man var ensam och det var kväll?
Vad du sen än säger skulle inte en normalfuntad människa besöka en bankautomat i Rissne - allra minst på kvällen. Man tar ut cash när man handlar i en butik.
Jag spekulerar i ett exempel att han kanske tyckte att det var bättre att själv gå till bankomaten än att kvinnan gick dit. Eftersom jag varken kände honom eller har talat med honom, så vet jag inte om det var fallet eller inte.
Det jag däremot vet är att det inte är någon förmildrande omständighet för den GM som väljer att mörda ett BO för att denne använder en bankomat på kvällstid i en förort.

Du har en förmåga att i de trådar du medverkar i raljera över vad andra ska tycka, samt vem som är normalt funtad eller inte! Det är ett av skälen till att jag nästan aldrig besvarar dina inlägg.
Citera
2021-01-10, 22:09
Medlem
mingtians avatar
Citat:

Skitsnack. Vill man ta ut cash gör man det på vilken bankomat man vill, på många butiker kan man inte ta ut mer än t.ex. 500 kronor.
Citera
2021-01-10, 22:50
Medlem
Citat:

Ser inget konstigt över att ta ut cash, heller inte att ta ut dessa i närmaste bankomat där man befinner sig.
Finns flera anledningar till att behöva ta ut pengar.
Att du får tankarna till ev drogköp är ditt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in