• 1
  • 2
2021-01-03, 17:22
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Attans, fr kolla p han sjlv d.
Coolkid ska skert inte heller dit

Tappade lite respekt fr eventet nr dom tar med en fuskare fr dom knner han och sen ignorerar fakta.

39 minuter kvar

Det r ju endast online pga pandemin, Coolkid kommer kra mega man och super Mario bros 2.
Citera
2021-01-03, 17:45
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det r ju endast online pga pandemin, Coolkid kommer kra mega man och super Mario bros 2.

Haha hade helt glmt bort det. Trtt nu. Tack.

Undrar om CK kr Mario only i SMB2.
Citera
2021-01-03, 17:47
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Haha hade helt glmt bort det. Trtt nu. Tack.

Undrar om CK kr Mario only i SMB2.

Shr str det " any% Single Character Bidwar NES".
S det kommer allts avgras av tittarna vilken char som kommer att spelas.
Citera
2021-01-03, 18:22
Medlem
Neroxxs avatar
Mirrors Edge nu, gr bra fr honom. Nra WR tid, men det r ju en del kvar s mycket kan ju hnda.
Citera
2021-01-03, 20:58
Medlem
Neroxxs avatar
Lite tech problem fick gra ett avbrott i just cause 3 som fr vrigt var mer underhllande n jag trodde det skulle vara.
Citera
2021-01-04, 16:32
Medlem
Neroxxs avatar
S efter frsta nattens speedruns ser mitt betyg ut som fljer p det som jag hade mjlighet att se.

18:00 Mirrors Edge - 7/10 - Bra spel att starta med dr man fr se en hel spektakulra tricks.
19:03 DKC - 7/10 - Intensivt och ett vldigt jmnt race, spnning hela vgen.
20:05 Just Cause 3 - 6,5/10 - Hade egentligen inga strre frhoppningar infr detta men det var rtt underhllande, mycket tack vare snacket under runen.
21:58 Mega man 5 - 4/10 - Trodde p frhand att det skulle vara underhllande, visade sig dock inte riktigt leva upp till mina fvntningar.
23:06 Dragon Age: origins 6/10 - Ett showcase i hur man kan bruka clitchar till frbanelse.

Rekommenderas att titta p.
05:18 Lightmatter -* - Sg detta fr lite men sg riktigt intressant ut, likt portal spelen.
08:25 Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots -* - Sg fr lite av detta s fr terkomma nr jag har sett det.

Idag har jag inte s jttemycket jag ser fram emot frn nattens spektakel, detta nda p min lista r Darksiders vid 23 hugget. Om det r ngon som har nt att tipsa om under dagen r jag ppen fr frslag. Natten som kommer finns dock en hel uppsj av intressanta spel, bland annat skyrim (bonus 1 vilket mtes under dagen), Dishonored och Diablo 3.
Senast redigerad av Neroxx 2021-01-04 kl. 16:37.
Citera
2021-01-06, 01:09
Medlem
Neroxxs avatar
Indie-blocket nu som bjuder p trevlig underhllande. Shovel Knights: specter of torment var ruggig att titta p, galen run.
Citera
2021-01-06, 14:44
Medlem
Neroxxs avatar
Man har nu ntt ver 500k. Hr kommer en lista p saker jag hann med att se.

00:52 The Elder Scrolls V: Skyrim (bonus1) - 6/10 - Vet inte varfr men av ngon anledning s r alltid skyrim runs underhllande att titta p.
02:42 Dishonored 2 - 5/10 - En snabb och helt okej underhllningsvrde
04:22 Diablo 3 - 5/10 - Nytt vrldsrekord slogs, men det r knns dock svrt fr detta typ av spel att verkligen lyfta sitt underhllningsvrde.
17:35 Mega man -*
18:25 Mega man 11 -*
19:12 Mega man x3 -*
20:42 Tony Hawk's Underground 2 - 6/10 - Det r ju en hel del humor i dessa spel vilket ger det vrde.
21:01 Tony Hawk's Pro Skater 1+2 - 6/10 - Lika som innan med humorn, sen att det r rackarns svrt att gra det de gr i ett segment r imponerande
23:32 Braid - 5/10 - Dlig koll p spelet, men det r dock helt okej underhllningsvrde.
00:20 Shovel Knight: Specter of Torment - 8/10 - Ett spel jag inte hade ngon koll p innan, vart vldigt verraskad ver spelet och dess tekniska del. Spelaren och kommentatorn gjorde ven sitt fr att hja vrdet.
01:11 Cuphead - 7/10 - Spelet i sig gr sig bra som speedrun och det r imponerande hur snabbt det kan g.
02:02 Hades - 6/10 - Det andra bonusspelet som varit vldigt hypat, jag hade inte direkt ngra strre frhoppningar om det. Visst det finns abosolut ett underhllningsvrde, skulle tippa p att vrdet hjs om man har mer koll p spelet vilket visserligen kanske gller det flesta spel.
03:18 BPM: Bullets Per Minute - 6,5/10 - Imponerande och underhllande.
04:02 Left 4 dead 2 - 7/10 - Detta var en solo run och ingen coop vilket jag inte sett innan, s fr egen del s var detta vldigt underhllande. Bra kommentatorer under runnen vilket ven det hjlper till att hja vrdet.
05:32 F.E.A.R. - 6/10 - Mycket out off bounds taktiker vilket r ett rtt underhllande stt att bryta ett spel p.
06:10 Carrion - 3/10 - Detta var ett spel jag inte hade ngon koll p innan och hade satt upp som en mjlig intressant run. Fr egen del visade det sig inte vara fallet.
07:15? Axiom Verge - 3/10 - Ingen riktigt koll p tiden nr detta startade, d jag endast frskte hlla mig vaken fr att se Silent hill runnen. Detta var dock inget som fll mig i smaken.

*= Missade och mste ses om fr att kunna stta betyg p
Dessvrre somnade jag precis nr Silent Hill 3 skulle dra igng s det fr recenseras en annan gng, har hga frhoppningar p den runen d Punchy tenderar att vara riktigt underhllande.
Senast redigerad av Neroxx 2021-01-06 kl. 14:48.
Citera
2021-01-10, 19:03
Medlem
Neroxxs avatar
D r eventet slut, men det gr frsts att uppleva alla runs som man missade eller som man vill se om igen. Det vart runt 2.7 miljoner dollar som vart insamlade. Ger en liten lngre recension senare.

Lnk till Vod: https://www.reddit.com/r/speedrun/co...21_vod_thread/
Citera
2021-01-10, 21:24
Medlem
Lamperouges avatar
Synd att dem inte spelade ngot av Souls spelen
Citera
2021-01-11, 23:08
Medlem
mogs avatar
Som vanligt var det vldigt kul att se dessa speedruns, men strde mig lite p att nr de hade intervjuer s hade de satt ut "He/him" eller "She/her" efter namnen. Jag kollar p speedrun av ett spel, och inte p knet p personen. Personligen skiter jag fullstndigt i vilket kn personen identifierar sig med eller inte identifierar sig med. Hela grejen med "He/him", "She/her" kndes bara otroligt skitndigt ondig. Varfr skulle ngon bry sig om vilket kn personen har, och varfr tycker GDQ att det r s viktigt att trycka ut det?

Citat:
Ursprungligen postat av Lamperouge
Synd att dem inte spelade ngot av Souls spelen
Ja, det saknade jag i listan ver spel. Det kndes ven lite tomt att inte f se nnu en galen speedrun av Super Metroid (save the animals!).
Senast redigerad av mog 2021-01-11 kl. 23:13.
Citera
2025-01-08, 15:46
Medlem
MuscleSharks avatar
Knde inte fr att starta en ny trd fr just detta. Men kollade lite grann p AGDQ nu.
Vad har hnt med detta event som en gng varit s underhllande?
Majoriteten av alla speedrunners som va aktiva fr +4-5 r sen r mer eller mindre borta frn scenen, och den nya generationen verkar allt mer gtt ver till nyare spel.
Trkig men vntad utveckling iofs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in