2021-01-09, 12:26
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismise
Hitta int min loggin så omstart för mig på fb, Sorry

Om de hade nått före E.H måste väl det ha varit ca 2012 (om jag minns rätt) Barnet kom ju 2014.
Sku S.T va så långsint?

Jag kan ju ha snurra till det :/
Måste vara något mer som motiv än bara olycklig kärlek. Isåfall skulle väl S.T inte varit så god vän med E.H som skaffade barn med hennes kärlek? Hon skulle väl varit minst lika arg på E då kan man tycka.
Citera
2021-01-09, 12:43
Medlem
Ismises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Måste vara något mer som motiv än bara olycklig kärlek. Isåfall skulle väl S.T inte varit så god vän med E.H som skaffade barn med hennes kärlek? Hon skulle väl varit minst lika arg på E då kan man tycka.

Precis.

Då BO och jag hade mer lättsamma samtalsämnen när vi sprang på varandra (jovisst var det väl nått lite djupare men inga så) har mycket av detta gott mig förbi.
Citera
2021-01-09, 15:51
Medlem
Attityds avatar
Polisen sade att brottet var med uppsåt (planerat), och de gjorde det tillsammans. Har de planerat detta tillsammans måste de ha ett gemensamt djupt hat mot mannen
Citera
2021-01-09, 16:03
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Th3J4ck4l

Något som förvånar mig en aning är att EH och hennes mor alltid varit som hand och handske, jag kan ha fel men att GÖ inte skulle haft en aning om detta förfaller aningen skumt.
Vem är pappa till EH?
Citera
2021-01-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Offret hade släkt branden i sina kläder och gått till närmaste granne.
Där hade han berättat vad som hänt och även på sjukhuset för poliserna,efter att han transporterat dit med helikopter.
Följande morgon avled han och nu är båda kvinnor anhållna för sannolikt mord.

Jag tror inte han såg vem som gjorde det, då det tog så många dagar innan dom plocka in EH. Skulle han ha pekat ut hon så skulle dom ha plockat in hon under natten för att säkra bevis. Jag förstod det som han att han dog under natten bara typ 4h efter det hände.
Citera
2021-01-09, 19:22
Medlem
Poddes avatar
Helt ofattbart det här, vad är det som får två relativt unga kvinnor som dessutom har barn att göra ett sånt här brott?

Vad är det vi inte vet?

Allt verkar ju vara så klumpigt gjort, hade dom inte en tanke på att åka fast?

Trodde dom inte han var i huset? Var det meningen att han skulle överleva?

Måste vara väldigt ovanligt med två gärningsmän, som dessutom har barn, man kunde ju ha gjort samma sak ensam?

Kunde dom inte ha kört över han med bil och hävdat att det var en olycka istället?

Frågorna är många..
Citera
2021-01-09, 19:57
Medlem
Varför kunde han inte klara av två kvinnor?
Var han påverkad av något och sov eller mer eller mindre borta?
Jag har svårt att tro att mamman till MH inte är delaktig på något vis.
Citera
2021-01-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Helt ofattbart det här, vad är det som får två relativt unga kvinnor som dessutom har barn att göra ett sånt här brott?

Vad är det vi inte vet?

Allt verkar ju vara så klumpigt gjort, hade dom inte en tanke på att åka fast?

Trodde dom inte han var i huset? Var det meningen att han skulle överleva?

Måste vara väldigt ovanligt med två gärningsmän, som dessutom har barn, man kunde ju ha gjort samma sak ensam?

Kunde dom inte ha kört över han med bil och hävdat att det var en olycka istället?

Frågorna är många..

Håller med! Exet blir ju alltid misstänkt först, så verkar det finnas massa bevisning. Är man två så borde det hela vara ordentligt genomtänkt. Jag vill veta mer om BO, verkar till det man hör vara en reko kille. Fanns det något mörkt bakom som drivit kvinnorna till detta eller är det bara galenskap.
Citera
2021-01-09, 21:16
Medlem
Snapcounts avatar
Trodde kvinnor drev med giftmord och liknande..
Citera
2021-01-10, 11:49
Medlem
Ismises avatar
Visst är det så.
Men dessa sjuklingar har ju inte bara velat döda honom.
Det skulle ske med största möjliga skada och plåga.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trodde kvinnor drev med giftmord och liknande..
Citera
2021-01-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Varför kunde han inte klara av två kvinnor?
Var han påverkad av något och sov eller mer eller mindre borta?
Jag har svårt att tro att mamman till MH inte är delaktig på något vis.

Han låg och sov stackaren. Kvinnorna måste vara tokiga på något vis.
Märkligt tycker jag, pratat många ggr med ST eftersom hon jobbade både i stora affären och även i en av loppmarknaderna i stan.
Men polisen är mycket bra på Åland så bägge två blir säkert fällda.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2021-01-10 kl. 18:49.
Citera
2021-01-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Th3J4ck4l
Listan är lång på ST

När hon flyttade från Finland till Åland så hade hon en binge skulder som hennes mor fick lösa.
Särskilt trogen har hon aldrig varit.
Där hon jobbat på loppis så har hon lagt undan prylar till sina polare så de får the nice shit :P
När mitt eget sk förhållande tog slut, så där var hon och började kontakta mig för att på något vis snedvinkla att du vet du vad det var ju så här det gick till, skrämmande var att hon aldrig förr varit i närheten av mitt ex eller mig..

Något som förvånar mig en aning är att EH och hennes mor alltid varit som hand och handske, jag kan ha fel men att GÖ inte skulle haft en aning om detta förfaller aningen skumt.

Sen åker rykten hit och dit men kråkorna säger att H*****er släkten där ute givit GÖ alibi för tidpunkten och att hon skulle varit på ett visst ställe där hon dock aldrig förr hållit hus som standard.
Men angående detta spekulerar jag endast, men det får en att fundera.
Hela den där bunten har ju på ett eller annat sätt försökt göra det surt för BO, med falska vittnesmål och dylikt.

Men sist och inte minst något man aldrig får blunda för, och det är barnen ..de behöver all omtanke man kan hitta för dem just nu och framöver.
Att ha en förälder och sen inte är inget som något barn vill vara med om, trygghet, kärlek, omtanke det behövs nu, och får inte falla åt sidan.

Har H-släkten gett EH alibi åker de för skyddande av brottsling och falskt vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in