2021-01-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboRulle
Kassörskan har redan före E.H inledde förhållandet med B.O velat ha honom, men fick nobben och då började ilskan mot B.O från hennes håll.

Får man fråga hur du vet detta?
Citera
2021-01-07, 12:26
Medlem
TurboRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DL
Får man fråga hur du vet detta?
Fick veta det av en säker källa, sen är kassörskan känd för att vara lösaktig.
Citera
2021-01-07, 16:12
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22120
Du pratar nog strunt nu. Kvinnor finns i 9 olika fängelsen i Finland. Finns olika avdelningar för dem.
Däremot är det ett enda fängelse som är endast ill för kvinnor Tavastehus.
De börjar sin karriär i Åbo. Därefter måste de själva begära förflyttning i mån om lediga platser
Okej sorry, my bad. Missade lite där.
Tavastehus är högsäkerhets fängelse .
Tavastehus fängelse och kvinnoenheten vid Vanaja fängelse är endast avsedda för kvinnliga fångar.
Citera
2021-01-07, 22:41
Medlem
Citat:
Kassörskan har redan före E.H inledde förhållandet med B.O velat ha honom, men fick nobben och då började ilskan mot B.O från hennes håll.

Det är ju extremt primitivt att hämnas för att man inte får bli ihop, det är nått sjukligt i att tänka så. B.O verkar haft väldigt knepiga människor runt sig, stackarn. Fredagens pressinfo blir intressant. Vi hoppas få en närmare inblick i motiven och gärna en lite grundligare redogörelse för vad som egentligen hände den hemska kvällen där ute i Eckerö, när vi andra satt hemma och såg julfilmer och åt choklad.
Citera
2021-01-08, 14:22
Medlem
Sina kläder

Offret hade släkt branden i sina kläder och gått till närmaste granne.
Där hade han berättat vad som hänt och även på sjukhuset för poliserna,efter att han transporterat dit med helikopter.
Följande morgon avled han och nu är båda kvinnor anhållna för sannolikt mord.
Senast redigerad av Jussom 2021-01-08 kl. 14:23. Anledning: Sina kläder
Citera
2021-01-08, 14:42
Medlem
Känns som ett oerhört grymt brott och man antar att BO kanske såg vem som gjorde det mot honom?
Citera
2021-01-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monockel2017
Känns som ett oerhört grymt brott och man antar att BO kanske såg vem som gjorde det mot honom?
https://alandsradio.ax/nyheter/morda...vittna-polisen
Citera
2021-01-08, 15:18
Medlem
grottmuttans avatar
Ja jävlar ja. Detta var ovanligt grym för att vara begånget av sliddjur.
Citera
2021-01-08, 20:33
Medlem
Attityds avatar
Kvinnorna har gjort vissa medgivanden.
På presskonferensen antyddes det att polisen kunnat skaffa bevis på ställen där kvinnorna vistas.
Kassörskan och hennes man var/är fortfarande gifta men det bodde skilt.
Vad kan det varit för bevis? Tändvätska? Kläder som luktat rök? Beslagtagna datorer?
Citera
2021-01-09, 02:23
Medlem
Th3J4ck4ls avatar
Listan är lång på ST

När hon flyttade från Finland till Åland så hade hon en binge skulder som hennes mor fick lösa.
Särskilt trogen har hon aldrig varit.
Där hon jobbat på loppis så har hon lagt undan prylar till sina polare så de får the nice shit :P
När mitt eget sk förhållande tog slut, så där var hon och började kontakta mig för att på något vis snedvinkla att du vet du vad det var ju så här det gick till, skrämmande var att hon aldrig förr varit i närheten av mitt ex eller mig..

Något som förvånar mig en aning är att EH och hennes mor alltid varit som hand och handske, jag kan ha fel men att GÖ inte skulle haft en aning om detta förfaller aningen skumt.

Sen åker rykten hit och dit men kråkorna säger att H*****er släkten där ute givit GÖ alibi för tidpunkten och att hon skulle varit på ett visst ställe där hon dock aldrig förr hållit hus som standard.
Men angående detta spekulerar jag endast, men det får en att fundera.
Hela den där bunten har ju på ett eller annat sätt försökt göra det surt för BO, med falska vittnesmål och dylikt.

Men sist och inte minst något man aldrig får blunda för, och det är barnen ..de behöver all omtanke man kan hitta för dem just nu och framöver.
Att ha en förälder och sen inte är inget som något barn vill vara med om, trygghet, kärlek, omtanke det behövs nu, och får inte falla åt sidan.
Citera
2021-01-09, 02:40
Medlem
Attityds avatar
ST,s man måste vara i chock efter en sådan här händelse. Ensam med barnen nu. Har han någon som stöder honom/ hjälper honom i detta läge?

EH,s barn är omhändertagna och får hjälp på så vis
Citera
2021-01-09, 09:19
Medlem
Ismises avatar
Hitta int min loggin så omstart för mig på fb, Sorry

Om de hade nått före E.H måste väl det ha varit ca 2012 (om jag minns rätt) Barnet kom ju 2014.
Sku S.T va så långsint?

Jag kan ju ha snurra till det :/

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in