2021-01-10, 16:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Kan använda samma logik och konstatera följande:

Republikanerna förlorade presidentvalet, men på lokal nivå så gjorde republikanerna ett kanonval och logiken säger att amerikanerna AVSKYR DEMS politik.

Skulle hatet mot DJT slå hatet mot globalism?

Amerikanerna hatar DEMS politik och då kan man ju bara dra slutsatsen att Biden ENBART kunde vinna valet genom fusk.
Trump är en katastrof som president även i många republikaners ögon.
Det var tydligt redan i november och är ju ännu tydligare nu.

Att bli av med Trump genom att rösta på Biden var en taktikröstning av republikaner för att rädda det som räddas kan av det Republikanska partiet.

I övrigt röstade republikanska väljare på "sina" kandidater.
2021-01-10, 16:10
Medlem
Kämpendahls avatar
Den där Kraken som skulle släppas lös och stoppa valfuskandet, vad hände med den? Många Trumpanhängare i tråden var lyriska och skrev "vänta bara på Kraken". Hur gick det med det? Vad var Kraken och missade jag när den släpptes?
2021-01-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Hur stor del av befolkningen tror du att MSM "har i ett järngrepp"? Är ni som ser igenom MSMs lögner 20% av befolkningen? 30?

Vi som ser igenom ALLA MSM's lögner är nog ganska få.

Det är en jävla pungspark när man inser hur korrumperat och ruttet allt är.

Du har ju många människor som ser igenom MSM's lögner när vi talar om invandring och integration. Samma människor kan också tro att Covid-19 är en dödsdom.

You're damned if you do and you're damned if you don't.

Om jag drar upp invandringen i Sverige och dess utmaningar så blir jag kallad rasist/nazist.

När jag nämner att det inte är invandrarnas fel att det ser ut som det gör idag och vill lyfta fram att om samma människor (Biden, Clinton och Obama) gett fan i att bomba sönder deras hemland, mördat deras familjer och istället arbetat MED ledarna i mellanöstern så hade oljepengarna idag kunnat garantera lokalbefolkningen en trevlig tillvaro i sitt hemland idag. Det är nu jag blir kallad för landsförrädare och vänsterbliven.

Rim och reson har man aktivt arbetat med att få bort i decennier nu, man har.lyckats hjärntvätta många, men inte alla och vilka dessa är finns i tråden för övrigt.

Pedofildyrkarnas argumentation och resonemang tål inte ljuset av rim och reson.

Men visst! Amerikanerna hatar ju demokraternas politik och därför gjorde republikanerna ett kanonval. MEN! Man röstar in Biden för att enligt dessa pedofildyrkare är att man hatar DJT som person att man röstar in en globalist att sitta på den fullkomliga makten.

Låter det logiskt?

Det är det som är min poäng och varit hela tiden. JAG behöver inga bevis som visar hur omöjligt det varit för Biden att vinna detta presidentval, logiken säger att det inte finns chans att man inte fuskat detta val och hur mycket man än vill få det till att"allt är bara konspirationsteorier " så kommer man inte undan det faktum att DJT har gått ifrån klarhet till klarhet dessa 4 år.

Han ger inga skäl till att misstro han.

Däremot den äckliga lilla jävla rasisten Joe Biden som har många svarta amerikaners liv på sitt samvete har NADA trovärdighet.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-10 kl. 16:20.
2021-01-10, 16:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis, min inställning är Biden inte vann det här valet - det var Trump som förlorade det, genom att ha gjort sig så impopulär så över halva befolkningen ville få bort honom.
Och det var likadant i förra valet, Trump vann inte det valet, det var Hillary som var så impopulär så hon förlorade det.
USA har länge haft så urusla kandidater så det är den minst impopulära som har vunnit - inte den populäraste..

Trump är alltså så impopulär att han ökar från 62.984.828 till 74.216.722, vilket är överlägset mest än någon sittande president eller presidentkandidat fått någonsin i USA historia. Biden däremot som misslyckats flera gånger tidigare, bedriver en värdelös kampanj, har noll intresse på sina valmöten, kommer in och får 81.268.757. Bara för att folk hatar Trump? Seriöst, tror du ens själv på det där?

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Den där Kraken som skulle släppas lös och stoppa valfuskandet, vad hände med den? Många Trumpanhängare i tråden var lyriska och skrev "vänta bara på Kraken". Hur gick det med det? Vad var Kraken och missade jag när den släpptes?

Samma person som främst talat om Kraken, dvs Powell sa också att det är inte över förrän den 20/1 men att det här också kan hålla på ända in i mars. Så du får väl vackert ge dig till tåls. Var du lika otåligt när globalisterna körde russian collusion i tre års tid?
2021-01-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, mycket konstigt med tanke på att Biden har absolut noll i karisma, noll förmåga att engagera folk och att han är oförmögen att formulera sig förståeligt, Det är också därför Biden höll sig i källaren, eftersom det ändå inte dök upp några människor till hans valmöten. Att det sedan ligger filmer på YouTube med Biden där han tydligt tallar på barn är ju inte heller till hans fördel, samt att crack- och porrbilderna på Hunter Biden naturligtvis spillde över till hans nackdel. Det här är logik för lågstadiet, tycker du inte?

Narrativet att Trump sedan skulle vara så ogillad bland folket är främst en produkt och "sanning" som existerar i MSM, det har alltså inte så mycket bäring i verkligheten.

BTW, 52:17 in i den här filmen. Är detta ansiktena på några människor som just mött sin största förlust i karriären?

https://www.bitchute.com/video/UoUrKS1IEOGY/
Men - om vi stannar vid MSM och dess hjärntvätt av befolkningen. Om 70-80% går på MSM verklighetsbeskrivning, då håller ju dessa 70-80% inte med dig i din tes ovan. De har inte sett bilderna som ska komma från hunters dator, de har inte sett youtubeklippen på Joe som du pratar om. De har inte ett parlerkonto och de följer inte alt-right-människor på Twitter. För dessa 70-80% är - om er tes att MSM hjärntvättar befolkningen stämmer - Biden ett rimligt alternativ och Trump är det stora hotet. Är den här grundstolpen, att det är ungefär så stor del av befolknignen som följer MSM och "hjärntvättas", är det något du håller med om eller vilka siffror skulle du vilja säga istället?
2021-01-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Folk tolkar in fel vad "the kraken" är.

The Kraken är en mytologisk jättebläckfisk som med sina många armar inte lämnar något "fartyg" eller eller människor åt slumpen.

The Kraken är ett samlingsord för alla operationer man utfört där motviet varit att samla information.

E-mails, SMS, telefonsamtal, avlyssningar, videoinspelningar etc...

NSA arbetar med DJT och NSA har sedan 2001 efter 9/11 haft tillgång till allt.

Hillary Clintons e-mail? Minns du dem?

Varför tror du att det finns dokument som bevisar vad politiker faktiskt gjort och inte vad dpm hävdat med sin kluvna tunga?

Deep state? Absolut! Men samtidigt som Deep state har härjat runt i århundraden så har en paralell verksamhet arbetat i i skuggorna.

Wikileaks, Snowden och alla läckor har inte skett av en slump. Allting dokumenteras och hävdar pedofildyrkarna något annat så kan jag inget annat än att dra på smilbanden.
2021-01-10, 16:31
Medlem
Citat:
Vi som ser igenom ALLA MSM's lögner är nog ganska få.

Det är en jävla pungspark när man inser hur korrumperat och ruttet allt är.

Du har ju många människor som ser igenom MSM's lögner när vi talar om invandring och integration. Samma människor kan också tro att Covid-19 är en dödsdom.

You're damned if you do and you're damned if you don't.

Om jag drar upp invandringen i Sverige och dess utmaningar så blir jag kallad rasist/nazist.

När jag nämner att det inte är invandrarnas fel att det ser ut som det gör idag och vill lyfta fram att om samma människor (Biden, Clinton och Obama) gett fan i att bomba sönder deras hemland, mördat deras familjer och istället arbetat MED ledarna i mellanöstern så hade oljepengarna idag kunnat garantera lokalbefolkningen en trevlig tillvaro i sitt hemland idag. Det är nu jag blir kallad för landsförrädare och vänsterbliven.

Rim och reson har man aktivt arbetat med att få bort i decennier nu, man har.lyckats hjärntvätta många, men inte alla och vilka dessa är finns i tråden för övrigt.

Pedofildyrkarnas argumentation och resonemang tål inte ljuset av rim och reson.

Men visst! Amerikanerna hatar ju demokraternas politik och därför gjorde republikanerna ett kanonval. MEN! Man röstar in Biden för att enligt dessa pedofildyrkare är att man hatar DJT som person att man röstar in en globalist att sitta på den fullkomliga makten.

Låter det logiskt?

Det är det som är min poäng och varit hela tiden. JAG behöver inga bevis som visar hur omöjligt det varit för Biden att vinna detta presidentval, logiken säger att det inte finns chans att man inte fuskat detta val och hur mycket man än vill få det till att"allt är bara konspirationsteorier " så kommer man inte undan det faktum att DJT har gått ifrån klarhet till klarhet dessa 4 år.

Han ger inga skäl till att misstro han.

Däremot den äckliga lilla jävla rasisten Joe Biden som har många svarta amerikaners liv på sitt samvete har NADA trovärdighet.
Jag misstror ju Trump med besked, men varför har jag redan listat tusen gågner här i tråden så vi behöver inte ta det nu.

Du skriver att man har jobbat i mågna års tid, och har lyckats hjärntvätta många - hur många tror du, procentuellt, att man har lyckats hjärntvätta?
2021-01-10, 16:35
Medlem
Citat:
Jag misstror ju Trump med besked, men varför har jag redan listat tusen gågner här i tråden så vi behöver inte ta det nu.

Du skriver att man har jobbat i mågna års tid, och har lyckats hjärntvätta många - hur många tror du, procentuellt, att man har lyckats hjärntvätta?

Jag svarar på vad jag tror gällande procent och hjärntvätt om du bemöter att Joe Biden är en äcklig liten rasist med många svartas liv på sitt samvete.

För det du din lilla skit KAN JAG BEVISA med MSM's egna rapportering senaste 40 åren.
2021-01-10, 16:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Trump är alltså så impopulär att han ökar från 62.984.828 till 74.216.722, vilket är överlägset mest än någon sittande president eller presidentkandidat fått någonsin i USA historia. Biden däremot som misslyckats flera gånger tidigare, bedriver en värdelös kampanj, har noll intresse på sina valmöten, kommer in och får 81.268.757. Bara för att folk hatar Trump? Seriöst, tror du ens själv på det där?

?

Nu glömmer du helt bort att valdeltagandet i detta val var nästan 67% vilket är 20% högre än 2016 och det högsta sedan år 1900 i ett amerikanskt val... fler som röstar ger givetvis fler röster..
Man kan lika väl säga att det aldrig tidigare har hänt att så många röstat på motståndaren till den sittande presidenten..
2021-01-10, 16:45
Medlem
Citat:
Jag svarar på vad jag tror gällande procent och hjärntvätt om du bemöter att Joe Biden är en äcklig liten rasist med många svartas liv på sitt samvete.

För det du din lilla skit KAN JAG BEVISA med MSM's egna rapportering senaste 40 åren.
Jag tror kanske 20%? 10? Ser Biden ungefär som du beskriver honom. Skicka gärna in bevis på hans beteende om du har, det är bara tacksamt, har liksom inget personligt bundet i honom som kandidat så är han ett as är det nice att veta.
2021-01-10, 16:52
Avslutad
Citat:
Men - om vi stannar vid MSM och dess hjärntvätt av befolkningen. Om 70-80% går på MSM verklighetsbeskrivning, då håller ju dessa 70-80% inte med dig i din tes ovan. De har inte sett bilderna som ska komma från hunters dator, de har inte sett youtubeklippen på Joe som du pratar om. De har inte ett parlerkonto och de följer inte alt-right-människor på Twitter. För dessa 70-80% är - om er tes att MSM hjärntvättar befolkningen stämmer - Biden ett rimligt alternativ och Trump är det stora hotet. Är den här grundstolpen, att det är ungefär så stor del av befolknignen som följer MSM och "hjärntvättas", är det något du håller med om eller vilka siffror skulle du vilja säga istället?

Nja, det tror jag inte alls. Skulle MSM agera så desperat om de hade absolut inflytande över en så stor del av majoriteten som 70-80%? Redan vid förra valet så blev ju MSM tappade inflytande uppenbart, precis som under Brexit etc. MSM:s obefintliga kontakt med verkligheten blir mer och mer uppenbar och med detta så slutar även folk att ta dem på allvar, och när förtroendet väl är tappat är det näst intill omöjligt att vinna det tillbaks utan att göra en tvärvändning.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, det känns som min poäng är klar även om jag inte kan ge dig några exakta siffror. När MSM väljer att lyfta fram en imbecill som Biden bidrar de bara till att sänka sig själva och tvingar därmed folk att välja andra bättre nyhetskanaler. MSM underskattar och föraktar vanligt folks förmåga att dra egna slutsatser, därför kommer MSM alltid att förlora i längden. Att Biden skulle vara mer omtyckt än Trump är ett rent beställningsjobb som jag ser det, helt utan förankring i verkligheten.
2021-01-10, 17:00
Medlem
Skönt att valet i alla fall är över, en ny administration snart tar över, och vardagen med allt vad det innebär tar vid för dom flesta amerikaner.
Så vad finns egentligen mer att tillfoga om valet, inte mycket mer än några få vaga konspirationsteorier som snabbt bleknar bort.
Men 2024 är ju ett nytt presidentval aktuellt igen och då får vi se vilka kandidaterna blir.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in