2021-01-10, 15:00
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men om Parler till slut hittar en metod som fungerar för dem, då blir nästa steg för motståndarna att kontakta banker och kreditkortföretag - och stoppa dem den vägen.

Det här har ingenting att göra med kapitalism och den fria marknaden. Nej, det är politiska krafter som ligger bakom det som sker.

Det som då är så bra är att staten inte förbjuder folk med vissa politiska åsikter att starta banker och kreditkortsföretag.

Det har allt med kapitalism och den fria marknaden att göra. Amazon har identifierat att Parler kan vara skadlig för deras företag och valt att göra sig av med sidan. Bezos skiter fullständigt i om du är höger eller vänster, han bryr sig om pengar.
Citera
2021-01-10, 15:16
Medlem
Smurfanerlites avatar
Oavsett vad man tycker om att Amazon slänger ut Parler eller inte, så anser jag nog att en tidsfrist på 24 timmar är lite väl magstarkt.
Det handlar liksom inte om en låda man bara drar ur sladden och stoppar in någon annanstans.
Senast redigerad av Smurfanerlite 2021-01-10 kl. 15:20.
Citera
2021-01-10, 15:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Vi går mot ett oligark-styre även när det gäller serverutrymme. Det finns väl egentligen mara 3 "moln" att välja på, Amazon, Microsoft & Google.
Citera
2021-01-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vi går mot ett oligark-styre även när det gäller serverutrymme. Det finns väl egentligen mara 3 "moln" att välja på, Amazon, Microsoft & Google.

Det där jiddrade jag kring med min professorer redan när jag pluggade för kandidaten, helt utanför denna mer konspirationsartade diskussion vi har nu på FB.

De var så hypade på att allt skulle på molnet då och ville att vi skulle tänka i dessa banor. Fanns bara en lärare bland typ 10 som lyfte lite etiska, integritets- och säkerhetsmässiga frågor på allvar.
Citera
2021-01-10, 15:25
Medlem
OBS: Tydligen stämde Wikileaks dem, dock tyvärr i en amerikansk iställer för europeisk domstol:
https://www.law360.com/articles/685998?utm_source=LexisNexis&utm_medium=LegalNewsR oom&utm_campaign=articles_search

Någon advokat som har access?
Citera
2021-01-10, 15:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionen
Det där jiddrade jag kring med min professorer redan när jag pluggade för kandidaten, helt utanför denna mer konspirationsartade diskussion vi har nu på FB.

De var så hypade på att allt skulle på molnet då och ville att vi skulle tänka i dessa banor. Fanns bara en lärare bland typ 10 som lyfte lite etiska, integritets- och säkerhetsmässiga frågor på allvar.
Samtidigt går även utvecklingen mot att alla våra data, texter, video & bild, lagras i molnet & din lokala dator blir mer som en terminal. Sen råkar du skriva något systemkritiskt & då blir du avstängd & alla din personliga data försvinner.
Citera
2021-01-10, 15:34
Medlem
Maduros avatar
Det ligger inte i Amazons intresse att släcka ner Parler. Google tappar en viktig position iom censuren och redan nu blommar decentraliserade alternativ upp.

Uppenbart att de blivit pressade.

Vi här hemma kan bara sitta och titta på men det är också VÅR frihet som står på spel nu. Många förstår det redan men många andra förstår det först senare.

Förlorar Trump detta så kommer jag att vara väldigt noga med vad jag gillar och följer online. Detta kontot kommer jag att lägga ner och hålla tummarna för att det inte finns några kopplande data att tillgå.
Citera
2021-01-10, 15:46
Medlem
På tiden att folk börjar använda andra servertjänster, och inte flyttar allt till aws, gcloud osv. Tror det här öppnar ögonen för många företag.
Citera
2021-01-10, 15:50
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Det ligger inte i Amazons intresse att släcka ner Parler. Google tappar en viktig position iom censuren och redan nu blommar decentraliserade alternativ upp.

Vi här hemma kan bara sitta och titta på men det är också VÅR frihet som står på spel nu. Många förstår det redan men många andra förstår det först senare.

Förlorar Trump detta så kommer jag att vara väldigt noga med vad jag gillar och följer online. Detta kontot kommer jag att lägga ner och hålla tummarna för att det inte finns några kopplande data att tillgå.

Det är också det som är meningen. Att vi ska bli rädda, tystna. Som en våt filt lägger sig diktaturen över oss. Det är har aldrig varit lättare än nu för makthavare att övervaka och kontrollera sina undersåtar. De vet allt som är värt att veta om precis varenda en av oss.
Citera
2021-01-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
På tiden att folk börjar använda andra servertjänster, och inte flyttar allt till aws, gcloud osv. Tror det här öppnar ögonen för många företag.
Alibaba Cloud ser en strålande framtid?

https://eu.alibabacloud.com/en
Citera
2021-01-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro

Det lär du inte behöva. Du inser att det enbart är en tidsfråga innan Flashback upphör att existera? Det går fort nu, och Internet som vi känner det är snart borta. Jag ger det till år 2024, men det är generöst tilltaget.
Globalisterna har nu satt in den stora stöten, de kommer skyndsamt att släcka alla gnistor som sätter småbränder, innan de hinner ta sig.
Citera
2021-01-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Alibaba Cloud.

https://eu.alibabacloud.com/en

bara ännu ett storföretag som kommer upp ur en isolerad marknad som tillåtits växa under starkt beskyddande protektionism. Inte ett bra alternativ, speciellt sett till Kinas regering och hur de behandlar självständiga entreprenörer, nyligen var det en som försvann exempelvis.

edit: Var ju till och med Jack Ma, grundaren till Alibaba: https://www.google.com/search?client=opera&q=chinese+entrepenur+missing&s ourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Senast redigerad av Diskussionen 2021-01-10 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in