2021-01-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Men snälla! Han var akutsjuk, då sjukmönstrar man. Han troligen visst börja mörda ingen, eftersom han kunde det första gången. Möjligen har han inte tillgång pistol m/88 och en Ak5 den här gången, så det lite längre startsträcka.

Om man är psykiskt sjuk så vet man kanske inte riktigt vad man ska göra. Dock sökte han hjälp innan. Han fick fortsätta.

Givetvis finns det en risk att han mördar igen. Alla kan mörda. Och det här fallet är risken högre att du börjar mörda än att han mördar igen.

Hur som helst har vi olika åsikter i detta fall. Just nu har jag rätt men om framtiden vet vi inte.
Citera
2021-01-10, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Om man är psykiskt sjuk så vet man kanske inte riktigt vad man ska göra. Dock sökte han hjälp innan. Han fick fortsätta.

Givetvis finns det en risk att han mördar igen. Alla kan mörda. Och det här fallet är risken högre att du börjar mörda än att han mördar igen.

Hur som helst har vi olika åsikter i detta fall. Just nu har jag rätt men om framtiden vet vi inte.

Det tro jag inte. Jag har en moralisk kompass, som förbjuder mej att mörda oskyldiga människor. Visst skulle jag kunna lägga mej på ett tak och skjuta av knarklangare och annat drägg i samhället, men det är en annan sak att döda oskyldiga kvinnor i Lottakåren som Fänriken gjorde. .
Citera
2021-01-10, 09:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ser ni här nu alla ni idioter som tycker och tror att dessa promenader är säkra att genomföra?! Det är sjukt men som vanligt kommer ingen ställas till svars för detta. Det är så ohyggligt enerverade och jag sitter här och kokar. Vårdarna fick alltså inte springa efter - hur patetiskt är inte detta? Varför var det då inte bara en intagen ute på promenad, eller fyra personal. Finns inte kapacitet, ja då ställer man in - man chansar inte med äckliga mördare!

Är så trött på Sverige och dess valhänthet på precis alla områden. Bara att fortsätta beväpna sig med minst batong, kanske något mer, då samhället inte är berett och/eller dimensionerat för att beskydda gemene man...
Citera
2021-01-10, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det tro jag inte. Jag har en moralisk kompass, som förbjuder mej att mörda oskyldiga människor. Visst skulle jag kunna lägga mej på ett tak och skjuta av knarklangare och annat drägg i samhället, men det är en annan sak att döda oskyldiga kvinnor i Lottakåren som Fänriken gjorde. .

Du har just erkänt att du kan döda. Det är endast kanske max 20 procent av befolkningen, som kan tänkas döda på det sätt du beskriver. Det är redan en 4x högre risk att du dödar än en vanlig person. Om du nu inte ljuger. Vi får hoppas på det senare.
Citera
2021-01-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
But the gag is: Han är inte turk. Ops! Där sprack din bubbla.

Sjukt tragiskt att 7 barn fick förlora en far dock. Helt galet, detta kunde hända vemsomhelst. Fel tid på fel plats.
Han var på rätt tid på rätt plats han gick till en automat för att ta ut pengar precis som man skall och får göra.

Den psyksjuke mördaren skulle aldrig blivit utsläppt , hade dom låst in han och kastat bort nyckeln ett par år så hade det här aldrig hänt, hade han blivit utvisad hade det här aldrig hänt hade vi aldrig tagit in packet från första början hade det här aldrig hänt.
Citera
2021-01-10, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du har just erkänt att du kan döda. Det är endast kanske max 20 procent av befolkningen, som kan tänkas döda på det sätt du beskriver. Det är redan en 4x högre risk att du dödar än en vanlig person. Om du nu inte ljuger. Vi får hoppas på det senare.

Alla kan döda. Det bero på hur du döda. Om dödade är format av ett dataspel så är självklart längre vallar än om du skall gå runt och kötta ner folk helt random som gjordes vid Stureplan 1994.

Jag skulle kunna vara drönar operatör, och sedan klicka med musen och se hur en kovenjen med IS terrorister förintas för gott. Men jag skulle aldrig kunna delta i ett slag som det vid verdun 1916, där det var man emot man som gällde.
Citera
2021-01-10, 10:05
Medlem
Från Aftonbladet idag

”Den morddömde 19-åringens återfallsrisk bedömdes som hög.
Ändå fick han gå ut med två skötare – som inte fick ta upp jakten när han avvek vid Huddinge sjukhus, enligt Aftonbladets uppgifter.”
https://www.aftonbladet.se/a/JJ6yJP

Precis som jag tidigare skrev. Ansvaret ligger helt på läkarna och inte skötarna.
Citera
2021-01-10, 10:12
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Han var på rätt tid på rätt plats han gick till en automat för att ta ut pengar precis som man skall och får göra.

Den psyksjuke mördaren skulle aldrig blivit utsläppt , hade dom låst in han och kastat bort nyckeln ett par år så hade det här aldrig hänt, hade han blivit utvisad hade det här aldrig hänt hade vi aldrig tagit in packet från första början hade det här aldrig hänt.

Mördaren kunde lika gärna ha varit psykiskt sjuk svensk. Lägg ner nu.
Citera
2021-01-10, 10:20
Medlem
Citat:
Mördaren kunde lika gärna ha varit psykiskt sjuk svensk. Lägg ner nu.

Tyvärr så är invandrarna överrepresenterade i brottsstatistik, men ja det kunde varit men sannolikheten är inte så stor
Citera
2021-01-10, 10:26
Medlem
Om han nu fick gå ut på promenad med en till fånge och två skötare. Varför har de inte fotboja/GPS på dom så dom kan ringa in dom snabbt om dom drar?
Citera
2021-01-10, 10:33
Medlem
Scalpings avatar
Ja man får ju hoppas att nån på samma psykavdelning ger sig på honom nu när han är tillbaka och gör vad som krävs. Och ta gärna personalen som släppte ut honom också. Vilka flata jävla idioter. De är indirekta mördare.
Citera
2021-01-10, 10:42
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
But the gag is: Han är inte turk. Ops! Där sprack din bubbla.

Sjukt tragiskt att 7 barn fick förlora en far dock. Helt galet, detta kunde hända vemsomhelst. Fel tid på fel plats.

Fel tid fel plats, lol snarare fel politiker fel domare fel skötare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in