2021-01-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Hehe ok JokerMannen🃏 😁👍

Jag återkommer om dom ok

Det är helt okey @alwayslook att du återkommer till skräckfilms-tråden och sedan berättar för mig vad du tyckte och ansåg om de skräck- och thriller-filmerna som jag tidigare framförde i mitt inlägg.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2021-01-09, 22:14
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todesengel
Har du lust att utveckla lite om handling, osv?

Ja du, man vill ju inte spoila något 😃

Filmen utspelar sig på 1980-talet. Studenten Samantha har lyckats få chans till kontrakt på ett hus, men måste få fram pengar till första hyran för att kunna få igenom kontraktet. För att få fram pengar så tar Samantha ett jobb som barnvakt, vilket visar sig vara ett stort misstag 😉

Jag tyckte filmen var bland de bättre som kommit under 2000-talet 😊👍
Citera
2021-01-09, 22:22
Medlem
Citat:
Det lutar åt en klassiker, The Prophecy https://www.imdb.com/title/tt0114194/

Det var verkligen inte igår man såg den

1 ) "The Prophecy" ... "God's Army (1995)
Skräckfilm.

2 ) "The Prophecy" II ... "Djävulens sändebud"
Skräck- och thriller-film (1998)

3 ) "The Prophecy" III ... "Thé Ascent (2000)
Skräck- och thriller-film.

Skådespelaren: Christopher Walker är mycket bra i dessa skräckfilmerna 👍

När du nyligen tagit upp lite skräckfilmer med skådespelaren: Christopher Walker, så undrar jag om du har sett den psykologiska skräckfilms-thrillern med titeln: "Dead Zon" från året 1983 ?

Regissören: David Cronenberg.

Enligt mig är skräckfilms-thrillern
"Dead Zon" från 1983 en mycket sevärd film och dessutom riktigt spännande, med andra ord, en liten nagelbitare 👍

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2021-01-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ja du, man vill ju inte spoila något 😃

Filmen utspelar sig på 1980-talet. Studenten Samantha har lyckats få chans till kontrakt på ett hus, men måste få fram pengar till första hyran för att kunna få igenom kontraktet. För att få fram pengar så tar Samantha ett jobb som barnvakt, vilket visar sig vara ett stort misstag 😉

Jag tyckte filmen var bland de bättre som kommit under 2000-talet 😊👍
Så länge det inte är en massa billiga BÖÖH!! effekter så är jag med.

Vad kallas det för övrigt?
Citera
2021-01-10, 00:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Så länge det inte är en massa billiga BÖÖH!! effekter så är jag med.

Vad kallas det för övrigt?

Jump scares. Nya filmer verkar bara ha sådana scener. Det kan väl vara ok ibland men inte i hela filmen. Många skräckfilmsklassiker har ju jump scares också men nu känns det som om skräck bara handlar om liknande scener alternativt spökkärringar med hängande käkar eller väsen som rör sig i någons periferi (som bara filmtittarna ser). Billiga knep helt enkelt som dagens usla regissörer använder sig av.
Citera
2021-01-10, 00:31
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1 ) "The Prophecy" ... "God's Army (1995)
Skräckfilm.

2 ) "The Prophecy" II ... "Djävulens sändebud"
Skräck- och thriller-film (1998)

3 ) "The Prophecy" III ... "Thé Ascent (2000)
Skräck- och thriller-film.

Skådespelaren: Christopher Walker är mycket bra i dessa skräckfilmerna 👍

När du nyligen tagit upp lite skräckfilmer med skådespelaren: Christopher Walker, så undrar jag om du har sett den psykologiska skräckfilms-thrillern med titeln: "Dead Zon" från året 1983 ?

Regissören: David Cronenberg.

Enligt mig är skräckfilms-thrillern
"Dead Zon" från 1983 en mycket sevärd film och dessutom riktigt spännande, med andra ord, en liten nagelbitare 👍

Mvh/ @JokerMannen

Ja, Christopher Walken är suverän som Gabriel. Viggo Mortensen gör en bra Lucifer i första rullen också.

The Dead Zone är också bra. En av scenerna som jag tycker är bäst har ingenting med hans förmåga att göra, utan när han får reda på att flickvännen gift sig och skaffat barn medan han låg i koma. Filmens musik har något vemodigt över sig också, precis som The Fly kom att ha senare.
Citera
2021-01-10, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jump scares. Nya filmer verkar bara ha sådana scener. Det kan väl vara ok ibland men inte i hela filmen. Många skräckfilmsklassiker har ju jump scares också men nu känns det som om skräck bara handlar om liknande scener alternativt spökkärringar med hängande käkar eller väsen som rör sig i någons periferi (som bara filmtittarna ser). Billiga knep helt enkelt som dagens usla regissörer använder sig av.
Tack, jump scares.

Det är sånt jag vill undvika! Även om jag illar läskiga filmer. Men vill inte ha jumpscars. Tipsa färna om andra klassiska spökhistorier, utan jump scares!
Citera
2021-01-10, 02:58
Medlem
Citat:
Hatar sånt. Vill se en mild skräckis utan billiga ”jump scares”.
Citera
2021-01-10, 04:20
Medlem
Citat:
Ja, Christopher Walken är suverän som Gabriel. Viggo Mortensen gör en bra Lucifer i första rullen också.

The Dead Zone är också bra. En av scenerna som jag tycker är bäst har ingenting med hans förmåga att göra, utan när han får reda på att flickvännen gift sig och skaffat barn medan han låg i koma. Filmens musik har något vemodigt över sig också, precis som The Fly kom att ha senare.

Hej "Klubban"

Christopher Walken och inte som jag tidigare skrev i mitt inlägg
Christopher Walker

Tack @Veckans klubba för påpekandet om det korrekta efternamnet ( Walken )

Gällande den psykologiska skräckfilms-thrillernn "The Dead Zone" från 1983 så har den faktiskt många riktigt suveräna skådespelare som,

Christopher Walken och Brooke Adams,
Tom Skerritt, Martin Sheen, Anthony Zerbe,
Nicholas Campbell, Colleen Dewhurst och
Geza Kovacs ................. med flera ..............

Jag håller faktiskt med dig i det du skrivit om skräck- och thriller-filmen
"The Dead Zone" 👍

Mvh/@JokerMannen

Ps: sänder med en hälsning från "Jason och Pamela Voorhees" på "Camp
Crystal Lake" ... Ds. ("Friday the 13th")
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-10 kl. 04:29.
Citera
2021-01-10, 05:00
Medlem
Citat:

Om du berättar för mig vilket årtal, eller vilka årtal som du vill att de milda skräckfilmerna skall finnas inom, så skall jag se om jag kan hitta någon eller några riktigt bra milda skräckfilmer som jag sedan därefter kan rekommendera dig i skräckfilms-tråden.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2021-01-10, 08:24
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Lite svårt att minnas, men The Legend of Hell House har nog inga sådana scener. The Haunting (originalet) är väl en annan film. The Innocents, And Soon the Darkness och The Others är väl också milda skräckfilmer utan jumpscares jag minns iallafall. Jokermannen och SadEyes kan säkert tipsa om andra filmer.
Citera
2021-01-10, 16:35
Avslutad
Hej Jokermannen. Hur många skräckfilmer har du i ditt arkiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in