Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Det kan vara värt att tänka lite kritiskt där med tanke på att det är Tegnell det handlar om. Att han säger att det smittspåras kan ju betyda lite vad som helst troligen. Det känns inte särskilt tryggt i vart fall. Så även om originalpostaren tog i så bör man vara oerhört skeptisk till vad för smittspårning vi har i Sverige med tanke på att den aldrig verkar leda till något.
Har det ens hänt att FHM/smittskyddsläkare stängt ner en verksamhet för de hittat en stor lokal covid-smitthärd?
De ringde min man 7 dagar efter positivt test (11 dagar efter insjuknande, fanns inga tider) och frågade när och var han blev smittad. Han visste inte. Slut på smittspårning.
Jag fick inte ens någon information om förhållningsregler. De ringde ju efter tiden för dem hade gått (7 dagar). Jag hade såklart googlat fram dem ändå och stannat hemma- men det är ju långt ifrån klart att folk gör.
Var rätt svårt att hitta då med (var regionala) för det stod vara överallt att vi skulle få förhållningsregler när de ringde.