2021-01-09, 22:05
Medlem
Snubchurps avatar
Om man vet att det finns mycket stor risk att Trump kommer uppmana sina anhängare till oroligheter och våld är det väl fullt rimligt att stänga av Trump ett tag? Han kan få komma åter när intresset för valet svalnat.
Citera
2021-01-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
När uppmanade Trump till våld?
Alltså jag har läst minst fyra artiklar i fyra olika tidningar i ämnet. gör din egen research.
https://www.wsj.com/livecoverage/trump-impeachment-democrats-biden-latest
Citera
2021-01-09, 22:06
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Sam Harris är en av få intellektuella på internet som varit med länge som varit konsekvent under hela Trumps presidentskap.

Och jag tycker han haft en ganska sund normal syn. Han ser en narcissit och lögnare hos Trump, och jag håller med.
Vet inte jag, tycker han har överstigit en gräns nu när han hejar på nedstängningen av Trumps konto. Visst kan jag sympatisera lite med den personlighetsbeskrivning av Trump, Harris framfört de senaste år. Men sättet han uttryckt det på får honom att låta mindre intellektuell än han i vanliga fall är.
Citera
2021-01-09, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Alltså jag har läst minst fyra artiklar i fyra olika tidningar i ämnet. gör din egen research.
https://www.wsj.com/livecoverage/trump-impeachment-democrats-biden-latest

Det är såhär Trump alltid angrips. Påståenden utan grund och en länk som inte visar någonting.

Ingen här har någon gång de senaste 4 åren hört någonting om att Trump uppmanar till våld. Så lägg ned.
Citera
2021-01-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det är såhär Trump alltid angrips. Påståenden utan grund och en länk som inte visar någonting.

Ingen här har någon gång de senaste 4 åren hört någonting om att Trump uppmanar till våld. Så lägg ned.

Han kommer bli stämd för att han hetsat upp dem till det de har gjort. Han sa tom samma kväll "we love you" för att 2 dagar senare säga att de som gjort detta måste straffas. Bilda dig och läs istället för att sitta i egen bubbla.
Citera
2021-01-09, 22:16
Medlem
AreYouBacks avatar
Timcast om Trump och sociala medier: https://youtu.be/zYxj90_q4BU
Citera
2021-01-09, 22:20
Medlem
Citat:

Snälla läs på, det har han gjort upprepade gånger. Han har uppviglat mot politiker, guvernörer, Pence, Kemp, Raffebsperger, Michigans statssekreterare och attorney general.
Citera
2021-01-09, 22:21
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Trump är livsfarlig, uppmuntrar till våkd och hot, självklart ska han stängas av precis som många andra.

Källa tack, till att han uppmanar till våld och hot.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Han kommer bli stämd för att han hetsat upp dem till det de har gjort. Han sa tom samma kväll "we love you" för att 2 dagar senare säga att de som gjort detta måste straffas. Bilda dig och läs istället för att sitta i egen bubbla.

Vänstern är blodtörstig. Inget nytt där.

Trump får inte säg "I love you" till sin väljare. Säg "I love you" till Trump och du blir också stämd för att uppmana till våld. Ni är ju sinnessjukt glada i våld.

Lugna ned er, vetja.
Citera
Medlem
Citat:
Sluta skriv skit då som detta.

"Bevisen visar inte det Trump påstår att de gör"

Det där är vad du vill ska låta rimligt. Du vet förstås inte ett skit.

Hade diskussionen handlat om W. Bush i Florida 2000 hade du påstått att W. inte var den rättmätige vinnaren. Självklart är du inkonsekvent.

Hejdå.

Brukar det fungera bra att tillskriva motparten åsikter? Kan inte minnas att jag någonsin uttalat mig om Bush v Gore på Flashback.

Vidare är det den enda logiska slutsatsen att bevisen inte håller. Antingen så är bevisen klena eller så är hela USAs etablissemang och makthavare ute efter Trump i strid med lag. Även de hundratals domare Trump tillsatt, vilken inte en enda har uttalat sig i frågan å Trumps vägnar. Finns inga som helst juridiska hinder för att valfri HD-domare Trump tillsatt att på egen hand granska bevisen och komma med en slutsats. Det har inte skett. Alla Trump tillsatt är alltså också djupt korrupta, vilket i bästa fall gör Trump inkompetent som tillsatt korrupta domare.

Men som sagt, det finns en tråd för det här. Där står det dig fritt att tillskriva folk åsikter och i övrigt tramsa runt. Den här tråden handlar om yttrandefrihetens gränser och privata företags agerande.
Citera
2021-01-09, 22:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ok han är ju en slags oligark själv även om han inte för den klassiskt antifolkliga neokonservativa politiken.

Men jag menar strategiskt, borde han väl styrt upp nån form av egen kanal.?
Det har ju pratats om det ett tag, att han har tankar på detat, men är väl inte busenkelt. Säkert har han diskuterat och diskuterar detta med sådana han litar på som kan detta och det massiva som krävs för att dra igång ett medieföretag. Han kan ha kommit en bit på väg redan, vad vet man.
Citera
2021-01-09, 22:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Snälla läs på, det har han gjort upprepade gånger. Han har uppviglat mot politiker, guvernörer, Pence, Kemp, Raffebsperger, Michigans statssekreterare och attorney general.

Ge oss exempel där Trump uppmanat till våld, annars är dina inlägg inget annat än falsk ryktesspridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in