2021-01-09, 15:38
Medlem
Tillssons avatar
Rolig video där Lindsey Graham häcklas hårt av Trumpsupportrar på en flygplats efter att han kritiserat Trump.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1347892079419138049/pu/vid/640x360/7vYAB9fCR97vDE8I.mp4?tag=10
Citera
2021-01-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det kommer du aldrig få dessa verklighetsfrånvända individer att förstå... lika lite som de kan förklara hur "höger extrema partier växer och vinner mark i Europa"

Nä. Dom fattar ju inte ens varför massa folk i arbetarklassen lämnar sossarna efter 10tals år och förvandlas till så kallade nazistrasister.
Hur kan dom.
Varför har inte dom också öppna hjärtan.
Så går snacket.
Dom skiter i verkligheten och andras upplevelse .
Citera
2021-01-09, 15:41
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det kan ju vara en fördel att känna till hans riktiga namn innan du försöker briljera.

Menar du att jag misstaget mig om antalet L i hans namn?

Tack för din bidrag till debatten.

Dock noterbart oroväckande om du tycker jag försöker briljera med grundläggande fakta inom amerikansk politik. Jag vill inte att någon ska tro att detta är svårt att förstå, tvärtom är det extremt enkelt att förstå.
Citera
2021-01-09, 15:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej sådan direkt uppmaning finns inte men han har definitivt varit införstådd med vad som kunde hända när han uppmanade sina påeldade anhängare att marschera mot kapitolium då det var ytterst lättförutsett och han knappast är lågintelligent. Det som därefter inträffade kan närmast likna försök till statskupp eller domestic terror som man säger i staterna. Uppviglingen var definitivt indirekt.

Utan Trumps politiska pyromani och uppmaning till protesterna vid kapitolium så hade stormningen aldrig ägt rum. Han hade också möjlighet att göra ett kraftfullt avståndstagande medan stormningen pågick eller åtminstone direkt efter. Inget av detta gjordes. Det ser därför inte speciellt bra ut för den store trumpeten. Det fanns också omfattande direkt uppvigling i kommentarerna till inläggen, vilket också var en av orsakerna till att kontot togs bort.

Det är svårt att döma någon på grundval av andras tolkningar av vad han säger. Men visst, han är president och även om han är besviken över situationen bör han uttrycka sig på så vis att missförstånd undviks.

Att kalla detta för en statskupp - ja då måste det har varit det mest taffligaste försök till statskupp som någonsin har genomförts.

Däremot så håller jag med om att han borde ha varit mer aktiv vid händelsen. Han hade lovat sina anhängare vill jag minnas att vara där. Han borde absolut ha varit där på plats, och tagit ansvar över situationen och sett till att ingen hade råkat illa ut.
Citera
2021-01-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja Trump vände sig emot sina egna i stället. Vad är så bra med det egentligen?

Han vägrade tillkalla Nationalgardet i flera timmar trots att skrik och skrän hördes ända hem till honom där han satt vid sin teve i godan ro. Landsförrädare är väl det minsta man kan kalla honom.

Det du skriver har inget med mitt inlägg att göra, lär dig läsa tack.

Förövrigt vilka är "sina egna"?
Bush - oligarkeliten i usa
Clinton- diverse korrupta oligarker och blm
Obomba-muslimer och horder av invandrare
Citera
2021-01-09, 15:48
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Rolig video där Lindsey Graham häcklas hårt av Trumpsupportrar på en flygplats efter att han kritiserat Trump.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1347892079419138049/pu/vid/640x360/7vYAB9fCR97vDE8I.mp4?tag=10

Hon som filmar och skriker är helt manisk. Trumprunkarna är dom sämsta förlorarna någonsin. Det är 4 år det handlar om och de beter sig som om det är jordens undergång. Jag kan inte minnas att demokraterna höll på så här när Bush stal valet år 2000.
Citera
2021-01-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Löjligt. Han kommer aldrig dömas för något.
Ni vänsterextrema hade mördat varenda meningsmotståndare om ni kunde. Ni vill utrota varenda vita människa på denna jord.
Du bryr dig inte ett piss om fattiga människor.
Cruz e väl inte vit? Jag bryr mej mer om fattiga än Cruz vilket inte e svårt eftersom hela hans politiska gärning gått ut på att förstöra livet för fattiga.
Citera
2021-01-09, 15:51
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag tror tyvärr det enda sättet att förebygga sånt här är att se till att vi har smarta och välutbildade människor i vårt samhälle genom att satsa hårdare på en välfungerande och fri skolgång. Det är knappast de mer välutbildade som köper skitsnack, lögner och konspirationsteorier utan att blinka.
Jo, mer utbildning är bra och framförallt mer fokus på fakta i utbildningen, att man lär sig skilja på fakta och åsikter/propaganda. Somliga verkar ju tro att det finns alternativa fakta.

Men även folk med utbildning låter sig ju luras, och inte bara av Trump.
Man ställer ju krav på reklam, att de måste uppfylla vissa kriterier och inte lova för mycket. Jag tänker mig något liknande på andra områden. Vi måste börja sätta mer gränser för bedrägerier och lögner.
Citera
2021-01-09, 15:52
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Nu säger FBI att spännbanden skulle vara för att ta folk som gisslan. Pence och Pelosi kanske...
Detta visste vi redan. Packet hade uttryckliga planer på att mörda Pence, och med största säkerhet de flesta mer namnkunniga demokrater de kunde få tag på:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9127971/Trump-mob-wanted-hang-Mike-Pence-tree-riot-says-photographer.html
Citat:
Trump mob wanted to hang Mike Pence from a tree and even strung up a noose in front of the Capitol building during riot
Citat:
Ursprungligen postat av RNC chair Ronna McDaniel
“So Democrats, get ready, buckle your seatbelts. We’re coming.”
De hade även hjälp från personer i Capitolium som gav dem anvisningar om hur de skulle hitta dessa människor!
https://twitter.com/JoyAnnReid/status/1347717489975828484
Citat:
What @RepJayapal told me tonight was absolutely chilling. People in that Trump mob knew exactly how to get into inner offices of senior House leadership. The organized goons embedded in the Trump mob seemed clearly to be trying to pull a Michigan.
https://www.msnbc.com/the-reidout/watch/rep-jayapal-armed-militias-at-state-capitols-last-year-were-the-precursor-to-the-pro-trump-mob-99176 005767
Terrorister, kort och gott. Och de kommer också låsas in som sådana.

Om white trashet som deltog i detta någonsin hade brytt sig om utbildning eller studier så hade de kunnat hitta gott om exempel i historieböckerna på vad som brukar hända med misslyckade "revolutionärer"...
Så de kan tacka sin lyckliga stjärna över att samhället, till skillnad från dem själva, respekterar lagar och regler.
Citera
2021-01-09, 16:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Ja, det är väldigt sorgligt och farligt att så många människor gått på det. :-(

Finns säkert grejer som behöver förbättras med USAs valsystem och rösträknande, det betvivlar jag inte. Men ställer man upp i ett presidentval så måste man för h-vete acceptera de lagar och det system som finns under pågående val. Vill man försöka förändra, fine, men det får man försöka göra efter eller mellan valet/valen. Att indirekt uppmuntra/uppvigla till en statskupp för att man förlorat, det måste vara kriminellt. Problemet är att jag tror inte det vore så lyckat att stämma eller fängsla Trump heller, då blir han bara någon sorts symbol, en hjälte, en martyr. USA har en klurig balansgång att gå just nu.
Svår balansgång, ja. Men han har brutit mot lagen och konstitutionen och utgör en säkerhetsrisk, så något måste de ju göra. Sedan får de väl vara lite självkritiska också. Varför har GOP låtit Trump hållas t ex? De har ett stort ansvar för att Trump har kunnat saluföra sina lögner obehindrat. Det är ju minst sagt märkligt att det är en nätoperatör som sätter ned foten och att inte fler har gjort det tidigare.
Citera
2021-01-09, 16:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Yes, men nu är denna parentes ur världen för gott. Tack och lov.
Jag tror tyvärr inte det.
Citera
2021-01-09, 16:05
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Verkar som vi kan behöva en sammanfattning av den här "revolutionen"?
https://twitter.com/PostCultRev/status/1347682062942179329

A man who once threaten to shoot looters tazed his own balls and had a heart attack while trying to steal a painting.
A woman who sent a message about traitors getting the firing squad was shot by police.
A woman who carried a “don’t tread on me” flag was trampled to death.

Det är som om ironin helt går över huvudet på kultisterna.
https://www.motherjones.com/politics/2021/01/the-mob-at-the-capitol-proves-that-blue-lives-have-never-mattered-to-trump-supporters/

Vilken förträfflig sammanfattning! Fnissade rätt friskt

Helt obegripligt att människor stormar ett skyddsobjekt där det kryllar av tjänstemän som har rätt att döda. Ännu mer obegripligt blir det när svennebananer sitter och försvarar stormningen och verkar mena på att vem som helst ska få storma ett skyddsobjekt helt utan konsekvens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in