2021-01-09, 13:23
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
På vilket sätt värnar inte Biden amerikaners rätt till sitt land?

Han tillhör en politisk rörelse som censurerar USAs sittande president, vald av en stor andel av USAs befolkning, kanske en majoritet. Åtminstone det borde väl även din blindkäpp ha noterat vid det här laget.
Citera
2021-01-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det är uppenbart vad som nu sker, vilket är ett angrepp på yttrandefriheten från vänsterglobalistiskt håll.

De som hävdar att Twitter, Youtube och Google bara är privata företag som har rätt att censurera och stänga av vem dom vill ljuger antingen eller vet inte vad de pratar om.

Dessa företag är hårt ansatta av vänsterstyrda regeringar som sätter hård press på dom att infinna sig i ledet och anpassa sitt innehåll efter deras ”värdegrund”. Google har åkt på stora böter i t ex Franktike och det hotas om diverse regleringar.

Twitter och Youtube skiter i yttrandefrihet. Deras agenda är att tjäna pengar och de är betedda att göra vad som helst för att bibehålla sin ställning.

Det fria ordet i väst lever inte längre. Detta är en oerhört farlig utveckling. Där debatten slutar tar vapnen vid...

Dravel, det finns knappt någon vänster i USA, vet inte vad du dillar om.

Demokraterna i USA är f-n i mig ingen vänster, möjligen liberal höger (åtminstone mer liberal än republikanerna).

Vad är det för jäkla resonemang du försöker föra, alla som inte är likasinnade till dina skruvade åsikter är vänster?
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-09 kl. 13:27.
Citera
2021-01-09, 13:24
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om jag vore kines hade jag nog tyckt så. Nu är jag svensk och Biden är bättre för Sverige än vad Trump har varit.

Var du lite extra naiv när du skrev detta? Eller så har du inte lyssnat på vad Biden sagt i sina tal på senare tid.
Citera
2021-01-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Skönt att se att det finns de som kan se nyktert på det hela!

Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Väljer du medvetet att avstå att nämna att en polis blev mördad av trumpsupportrarna?

Också totalt efterblivet att lägga ansvar på vänsteraktivister för denna händelse, när det för alla utom 4-chanfoliehattar är uppenbart att det vara MAGA-mongon som uppviglade till och genomförde det hela.
Hur vet du att det var trumpsupportrarna?
Det kan ju lika gärna varit en maskerad vänsterextremist i ledet som vi redan har sett.

Varför är det efterblivet? Vänsterextremister var ju också med vid stormningen🤔
Citera
2021-01-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag vet att du är dum i huvudet så det smittar ju av lite när jag svarar, men det går utmärkt att värna andras rätt till sitt land samtidigt som man värnar samma rätt för sig själv. Faktum är att det är väldigt logiskt till och med. Det är väl där det spricker för dig antar jag.

Jag håller nog inte med dig i dina åsikter om detta men ja, det finns en jäkla massa svenskar som värnar om USA (inklusive mig själv).

Det är väl ca 10 miljoner amerikaner som har förfäder/rötter från Sverige.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om du menar de som ockuperade senaten för att hindra val av domare till HD, så blev dessa sannolikt alla milt behandlade, i mnga fall släppta dagen efter.

Ständigt detta whataboutism i en tråd om händelserna den 6e januari 2021.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Shit intressant att se, är ännu bara i början men hur kunde en del klättra upp för väggen. Man har ju tidigare sett på bilder att många hade kameror framme, lite dumt egentligen då det förmodligen hjälpte polisen att identifiera dem.

Edit: Alltså vid minut 15-16 ser det mer ut som ett gäng turister som lugnt går omkring och filmar byggnaden. haha Varför så många med kameror undrar man.

Edit 2: Efter att ha sett nästan hela klippet kan jag hålla med om att polisen varit lite för passiva. Det fanns helt klart en tryckt stämning där från en del utav mobben. Fanns dock även lugna personer, några som till och med försökte lugna ner läget. Vad poliserna skulle ha gjort är att dra sina vapen ganska tidigt (vilket de kanske inte fick göra), obs i avskräckande syfte inte för att skjuta, så hade det nog fått folkmassan att backa. Gissar jag iaf. Eller elshock pistoler?

Så mobben var inte på väg in i kongressrummet, utan försökte forcera väggarna vidare till en korridor när kvinnan sköts.
Jag har fattat nu varför folk menar att dom övertar byggnaden med vapen. Det är informationskrig där ute och folket som går med mobiler och filmar är väl att se som beväpnade...
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja när de väl var inne så var det väl mest "?"

https://www.businessinsider.in/tech/news/plans-to-storm-the-capitol-were-circulating-on-social-media-sites-including-facebook-twitter-and-par ler-for-days-before-the-siege/articleshow/80155657.cms

Förvirrad typ i plenisalen med en bunt kattstrypare?
https://www.snopes.com/fact-check/zip-cuffs-capitol-riots/

Fredliga och förvirrade demonstranter som tog selfies med polisen:
https://youtu.be/lhjRXO72v1s?t=392

Han som slog brandsläckaren i huvdet på polismannen som senare dog var nog bara en stackars förvirrad demonstrant.

Ojojoj, what a mess. Känns som jag ser på en dålig amerikansk film. Uppskattar att vi kunnat diskutera även fast jag tror vi tycker ganska olika. Ha det bra, jag tar en paus från den här galenskapen nu,
Citera
2021-01-09, 13:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Han tillhör en politisk rörelse som censurerar USAs sittande president, vald av en stor andel av USAs befolkning, kanske en majoritet. Åtminstone det borde väl även din blindkäpp ha noterat vid det här laget.

Trump har inte censurerats under 4 år som president. Enbart när det är 2 veckor kvar och han närmast hyllar stormningen av kongressen. Är det så konstigt att han då blir censurerad? Hillary vann en majoritet av väljarna, likaså Biden. Du borde läsa på lite om USA:s valsystem innan du uttalar dig. Men det är väl för mycket begärt av Trumprunkarna.
Citera
2021-01-09, 13:29
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Hur vet du att det var trumpsupportrarna?
Det kan ju lika gärna varit en maskerad vänsterextremist i ledet som vi redan har sett.

Varför är det efterblivet? Vänsterextremister var ju också med vid stormningen🤔

Finns det något bevis för detta, eller är det bara önsketänkande? (Precis som min sida brukar tala om hur extremhögern infiltrerat blm protester och att det egentligen är de som står för våld och kaos, vilket är något man hoppas är sant snarare än har skäl för att tro.)

Är det för att den där mannen har en tatuering från spelet dishonored, som vissa felaktigt uppfattat som en hammare och skära, är det det beviset vi har? Eller är det för att q shamanen har tatueringar och det är ju bara vänstern som har det?
Citera
2021-01-09, 13:30
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Frågan är väl senare varför de inte kommer till omröstning.
Vidare vad är det som gör dom till högerextremister eller högerextrema?

Om du inte vet varför dom inte kommer till omröstning så har du nog inte följt amerikanskt politik så länge.

Det är liksom inte upp för diskussion varför den republikanskt styrda senaten inte valt att ens rösta på motioner.
Citera
2021-01-09, 13:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Var du lite extra naiv när du skrev detta? Eller så har du inte lyssnat på vad Biden sagt i sina tal på senare tid.

Trump har fört vänsterpolitik som handelstullar mot EU. Men det tycker ni Trumprunkare är bra för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in