2021-01-09, 12:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Men de 59 som du tjatade om innan?
Om du menar de som ockuperade senaten för att hindra val av domare till HD, så blev dessa sannolikt alla milt behandlade, i mnga fall släppta dagen efter.
Citera
2021-01-09, 12:39
Medlem
Trump är sannerligen en kulturberikare som fört den amerikanska politiken
till en högre nivå med sitt försök till en 'revolution i USA den 6 januari'.
Citera
2021-01-09, 12:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Amerikaner är inte fega små fittor som svenskar. Det var enbart modiga och äventyrslystna som emigrerade till Amerika, så det är den genen som dominerar där. Bög-genen blev kvar i Sverige.

Tja, något förenklat:
De som redan hade det bra hade ingen anledning till att emigrera.
De som var räddhågsna, tänkte typ "man vet vad man har men inte vad man får" stannade också kvar i Sverieg. Antar att det är sistnämnda grupp du anser vara "bögar"..

Åter till Trump: Tja, han är verkligen en person som inte "passar in" gällande sociala förväntningar, exempelvis hur presidenter "bör göra sig". En mycket intressant man, minst sagt.

Som svensk här i Göteborg, tycker jag ändå att han har jobbat bra.
Citera
2021-01-09, 12:55
Medlem
klybans avatar
Detta samtalet som Giuliani ringde till fel politiker och under attacken mot Capital Building och pratar om slow down av konfirmeringen av electorerna?
Citera
2021-01-09, 12:58
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tycker du att America First är bra bryr du dig mer om USA än Sverige. Så enkelt är det.
Tycker du att Biden, hans kommande administration och demokraterna är bättre så bryr du dig mer om Kina än USA - ungefär lika enkelt.
Citera
2021-01-09, 13:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Visst är det väl så. Bara att gilla läget just nu och följa utvecklingen, antar jag.

Det skulle förvåna mig väldigt om det hörs så värst mycket mer från Trump nu innan den 20/1. Frågan är om han hade slagit tillbaka om han kunde. För mig är det uppenbart att han är duktigt kringskuren. Vad skulle han kunna göra?

Trump är såklart vingklippt men frågan är om han inte har kvar ett sista ess i rockärmen. Vore roligt om han snodde med sig något ovärderligt från Vita huset. Typ en handmålad tavla av George Washington eller nåt...
Citera
2021-01-09, 13:14
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför tycker du America First är bra? Är du amerikan?

Ni svenska "nationalister" som bry er mer om USA än Sverige är en skam.

Jag vet att du är dum i huvudet så det smittar ju av lite när jag svarar, men det går utmärkt att värna andras rätt till sitt land samtidigt som man värnar samma rätt för sig själv. Faktum är att det är väldigt logiskt till och med. Det är väl där det spricker för dig antar jag.
Citera
2021-01-09, 13:16
Bannlyst
Tänker högt.

Ifall Donald Trump hellre iscensätter en statskupp än att kliva ner, så är det för att han vet att något mer farligt än justitiedepartementet väntar honom när han inte längre är president.

-Putin?
-ryska oligarker?
-SDNY?
Citera
2021-01-09, 13:17
Medlem
Nu som inte tycker att det var så farligt och att det var fredfullt.

Kan ni ens greppa att FÄRRE dog i en islamisk terrorist attack i Libya än som dog nu...
Citera
2021-01-09, 13:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag vet att du är dum i huvudet så det smittar ju av lite när jag svarar, men det går utmärkt att värna andras rätt till sitt land samtidigt som man värnar samma rätt för sig själv. Faktum är att det är väldigt logiskt till och med. Det är väl där det spricker för dig antar jag.

På vilket sätt värnar inte Biden amerikaners rätt till sitt land?
Citera
2021-01-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Den republikanskt styrda senaten gör inte sitt jobb. Det finns hundratals motioner som inte tas upp till röstning. Det är extrem inkompetens. Så, jo. Republikanerna är höger, och dom är extremt inkompententa. Så det checkar av bägge rutor
Frågan är väl senare varför de inte kommer till omröstning.
Vidare vad är det som gör dom till högerextremister eller högerextrema?
Citera
2021-01-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Nu som inte tycker att det var så farligt och att det var fredfullt.

Kan ni ens greppa att FÄRRE dog i en islamisk terrorist attack i Libya än som dog nu...

Det mördases 2,12 personer om dagen i Chicago 2020 så där har du lite perspektiv, det blir så när demokraterna styr.
Två dagar och de är uppe i denna katastrof vid Capitol Hill men det pågår varje dag året runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in